Beantwoord

Levering glasvezel onverwacht later

  • 15 January 2020
  • 7 reacties
  • 217 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik had een bestelling geplaatst voor een internet + tv abonnement en de vermelde aansluitdatum hier was 20 januari. Ik had bewust gekozen voor geen monteur om geen extra vertraging op te lopen, nu krijg ik gisteren een email waar in staat dat er voor 12 februari (bijna een maand later dan eerder vermeld) een afspraak is ingepland.

Dit zat me dwars dus ik heb zowel via telefoon als chat contact opgenomen maar geen duidelijke antwoorden gekregen over waarom dit zo loopt.
Op z'n minst is er iets mis op de website of de communicatie richting mij als klant waarom er niet aan de eerder geschepte verwachtingen kan worden voldaan.

Waarom duurt dit nu zo lang?
Als er daadwerkelijk complexe handelingen verricht moeten worden en monteurs zo schaars zijn, waarom worden ze dan bij iedere levering automatisch ingezet?

Eerdere antwoorden waar ik niet zo veel mee kon omvatten:

  • "Dat is nodig om de aansluiting in orde te maken"
  • "Om de aansluiting in orde te maken"
  • "...het maakt toch niet zo veel uit waarom niet, aangezien dat de situatie niet veranderd natuurlijk"
  • "Het is alleen zo dat bij een nieuwe aanvraag via glasvezel er altijd een monteur moet langs komen om de glasvezel aansluiting bij je thuis in orde te maken en om de verbinding te testen"

Zijn er bepaalde risico's bij het zelfstandig plaatsen dan begrijp ik dat dit het beleid is maar dan zou ik daar gewoon van op de hoogte worden gesteld in plaats van enkel de bevestiging van een afspraak die ik niet nodig dacht te hebben met enkel de implicatie dat de levering van mijn product bijna een maand later is.

Ik zou het in ieder geval fijn vinden om wat meer technische informatie op te doen om mijn begrip te vergroten.

 

Met vriendelijke groet,

Carl

icon

Beste antwoord door Ward_ 15 January 2020, 18:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Bij een glasvezel aansluiting moet er een actieve NT op de aansluiting worden geschoven/geklikt. Dat kan bij sommige soorten aansluitingen schade opleveren als de bewoner het zelf probeert te doen. doen. Daar is de monteur voor. En als hij er toch is kan hij de rest ook installeren maar dat is technisch gezien niet per se nodig.

Reputatie 6
Badge +9

Bij glasvezel komt er hoe dan ook een monteur, deze heeft namelijk het glasvezelkastje (NT) bij zich welke op de grondplaat (FTU) gemonteerd wordt.

Maar dat dat pas over een maand zou kunnen is wel wat vreemd, aangezien dat vrij standaard werk is.
Er kunnen wel wat andere redenen zijn waarom het uitgesteld is, bijvoorbeeld:

  • er zijn echt geen monteurs beschikbaar
  • de gasvezel is nog niet in de woning afgemonteerd
  • er moet laswerk plaatsvinden onder de grond
  • er moeten werkzaamheden in de PoP plaatsvinden om de verbinding te realiseren

Wat de precieze reden is kan een webcare medewerker mogelijk wel uitzoeken. Vul daarvoor je forumprofiel aan met je gegevens (postcode/huisnummer e.d.)

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Carl.vddh, welkom! Leuk om te zien dat je klant wordt bij KPN :-). Normaliter duurt het een week of 3 voordat je aangesloten wordt. Dan was de 20e dus erg enthousiast, als je de 14e je aanvraag gedaan hebt.  Desalniettemin snap ik heel goed dat je ervan baalt dat je zo lang moet wachten.. Ik zie dat op de orderbevestiging zelf ook 12 februari staat inderdaad, fijn dat je daar toch nog vrij snel van op de hoogte gebracht bent. Over mogelijke redenen geven Ward en Dennis al een goede uitleg. Ik heb wel gekeken naar je order, maar er staat inderdaad geen reden in. Ik kan je er dus ook geen uitsluitsel over geven, ben ik bang. 

Beste @Carl.vddh, welkom! Leuk om te zien dat je klant wordt bij KPN :-). Normaliter duurt het een week of 3 voordat je aangesloten wordt. Dan was de 20e dus erg enthousiast, als je de 14e je aanvraag gedaan hebt.  Desalniettemin snap ik heel goed dat je ervan baalt dat je zo lang moet wachten.. Ik zie dat op de orderbevestiging zelf ook 12 februari staat inderdaad, fijn dat je daar toch nog vrij snel van op de hoogte gebracht bent. Over mogelijke redenen geven Ward en Dennis al een goede uitleg. Ik heb wel gekeken naar je order, maar er staat inderdaad geen reden in. Ik kan je er dus ook geen uitsluitsel over geven, ben ik bang. 

Dan is het toch hardstikke misleidend, als het allemaal zo normaal is dat het zo lang duurt kan er toch een realistisch plaatje worden geschetst van wat een bestelling inhoud voordat de overeenkomst aan wordt gegaan!

Wie kan me dan wel uitsluitsel bieden?

De bevestigde datum van m'n niet bestelde monteur ben ik ook helemaal niet beschikbaar dus nu wordt het nóg later.

Schiet er in ieder geval niet zo veel mee op natuurlijk.

Carl

 

 

Reputatie 7
Badge +30

In de meest ideale situatie kunnen wij glasvezel binnen 2 weken leveren. Toch wordt dit in de praktijk niet altijd gehaald. In de bevestiging staat de datum waarop we daadwerkelijk kunnen leveren. Vaak ligt deze datum rondom de aangekondigde datum. In dit geval is dat dus helaas niet zo. Ik denk zelf dat er echt niet eerder een monteur beschikbaar is, maar nogmaals: ik kan dit niet terugzien in de orderverwerking. Er staat niets vermeld. We kunnen er dus niets aan veranderen. Wel kan ik de huidige afspraak wijzigen, dat kan alleen nog later inderdaad. Als je aangeeft wanneer je wilt, dan ga ik kijken of ik dit kan regelen. 

Bedankt voor het aanbod, ik heb de afspraak inmiddels al verzet.

Hoop dat het op de website veranderd kan worden want zo werd nu een beeld geschetst wat optimistischer is dan de volgens u meest ideale situatie en daar zitten andere mensen vast ook mee.

Bedankt voor de reacties,

Carl

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga dit zeker intern doorgeven! Mochten we, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden. Fijn weekend!