Vraag

lg smart tv maakt geen verbinding

  • 26 September 2020
  • 3 reacties
  • 2434 keer bekeken

Overal is de WiFi in huis goed maar onze tv maakt geen verbinding. Hetwachtwoord is zeker goed. Maar krijg steeds de melding verbinden met netwerk mislukt. We hebben een Experia V10 box. 


3 reacties

Misschien de tv een keer resetten (volledig herstel) en kijken of deze overweg kan met speciale tekens die misschien wel in het wifi wachtwoord zitten? Kunt u de tv verbinden via WPS misschien?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Monique22767 en welkom hier op het KPN forum! 

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Fijn om te lezen dat je overal in huis goede Wi-Fi hebt maar het zou natuurlijk wel zo mooi zijn als ook je smart tv kan verbinden met het internet. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik je altijd adviseren om juist een smart tv direct met kabel aan te sluiten in plaats van draadloos. Voor streamen (Netflix, YouTube) heb je redelijk wat bandbreedte nodig en daar is Wi-Fi niet altijd even geschikt voor. Als je de tv direct met kabel aansluit op de Experia Box heb je een snellere en stabielere verbinding en blijft er ook 'meer' Wi-Fi over voor andere apparaten die er gebruik van moeten maken. Mocht dat geen optie zijn dan snap ik natuurlijk helemaal dat je de tv draadloos wilt verbinden. In dat geval zou ik je adviseren om de stappen te volgen zoals @Jeroen Ruiter aangeeft in zijn vorige bericht. Heeft de smart tv eerder trouwens wel gewerkt via de Wi-Fi?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Monique22767 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd naar de stand van zaken! Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten :)

Reageer