Beantwoord

Lijst met verkorte nummers in de experiabox verdwenen

  • 7 July 2021
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

Sinds de laatste software-update is de lijst met verkorte nummers uit de experiabox verdwenen. Hoe is dit weer te herstellen?

icon

Beste antwoord door PeterG 10 July 2021, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @PietBr, welkom! Ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp waar je het over hebt. Welke verkorte nummers bedoel je? En waar kon je deze normaal gesproken vinden?

In juni is een update op mijn modem uitgevoerd. Met de vorige software was het mogelijk om op het (vaste) telefoontoestel via #nummer een vooraf ingesteld nummer te kiezen.
In het telefoontabblad in mijn modem was hiervoor een lijst van 10 voorkeuzenummers door mij ingevuld.
Na de update werkte deze functie niet meer; ook was de mogelijkheid om voorkeuzenummers op te nemen niet meer in het modem beschikbaar.
Graag wil ik deze functie weer in mijn modem beschikbaar krijgen.
 

Reputatie 7
Badge +9

Kan het zijn dat je een ex-Telfort klant bent? De experiabox 8 die met de Telfort firmware draaide had volgens mij meer mogelijkheden dan de KPN variant. 
Het kan dus zo maar zijn dat je nu door de integratie naar KPN die mogelijkheden niet meer kan gebruiken omdat de KPN firmware minder mogelijkheden heeft.

Reputatie 7
Badge +24

Het bestaat gewoon helemaal niet meer. En het gaat niet meer komen ook.

Het klopt dat ik als Telfortklant mee-gemigreerd ben naar KPN.
De toezegging van KPN, dat de functionaliteit hierbij vanzelfsprekend gelijk zou blijven en zelfs uitgebreid zou worden, klopt dus niet.

Overigens heb ik geen experiabox 8, maar een experiabox V10A.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het klopt dat ik als Telfortklant mee-gemigreerd ben naar KPN.
De toezegging van KPN, dat de functionaliteit hierbij vanzelfsprekend gelijk zou blijven en zelfs uitgebreid zou worden, klopt dus niet.

Overigens heb ik geen experiabox 8, maar een experiabox V10A.

Bij zo'n uitspraak gaat KPN uit van het contract wat u bij Telfort had. In het contract zal deze functionaliteit niet genoemd worden.

Wat een flauwe reactie.

In de Telfort-overeenkomst staat dat “het modem functioneert overeenkomstig de specificaties”.

 

Heb je nog wel een TFT abonnement????

Heb je een Gigaset? Dan kun je gewoon in de handsets zelf 9 verkorte nummers opslaan. Onder 1 t/m 9. Eerst gewoon in '’boekje'’ dan daarin een toetsnummer toewijzen.

Kiezen? Even langer dan 1 seconde het nummer ingedrukt houden.

Andere merken dect zullen dat vast ook hebben.

Ik vrees dat via je modem die functionaliteit niet meer terugkomt. KPN heeft dat nooit gehad namelijk. En zeker niet in de V10A.

Ik neem aan dat met TFT abonnement een Telfort abonnement wordt bedoeld. Bij de overgang naar KPN, medio 2020, is geen nieuw abonnement afgesloten.

Nou, min of meer. Aangezien je nu bij KPN bent zou er dan TFT KPN moeten staan.

En overigens: specificaties EN voorwaarden kunnen veranderen. Dat mag wettelijk gewoon.

De tv ontvanger werkt ook al lang niet meer volgens de specificaties van 5 jaar geleden. Of 10 jaar geleden, toen ik begon met Interactieve TV.

Wat vastgelegd is in je overeenkomst is het type abonnement en de internetsnelheid die daarbij hoort. Verder nog of je ITV hebt of niet en vaste telefoon of niet. Ook bij je vaste telefoon zijn dingen veranderd sinds je je abo hebt, ook bij Telfort. O.a. het tarief van bellen.

De functionaliteit waar je het hier over hebt is er niet bij KPN; nooit geweest. Gaat dus ook niet (meer) komen voor je. Doe het dus op de manier waarop ik het aangaf. (dat je überhaupt kunt onthouden wie je onder welke toets hebt, het alfabetische boekje in je dect is toch veel handiger naar mijn mening).

Een dergelijke mogelijkheid is er waarschijnlijk wel met een modem Fritzbox ( @wjb ). Die kun je bij kpn gewoon extra huren of zelf kopen.