Beantwoord

Kan geen wijziging doorvoeren vanwege een lopende bestelling

  • 28 March 2024
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Onze ADSL verbinding is 18 maart gemigreerd naar een glasvezel verbinding. 
Deze verbinding werkt sinds die dag ook met een eigen router direct aangesloten op de MTU van KPN.

We zijn echter sinds die dag ook bezig om te proberen om de snelheid van deze lijn op te hogen naar een 1G verbinding. 
Hierover is al tig keer contact geweest met de helpdesk van KPN.
De migratie naar glasvezel is nog niet geheel administratief afgerond waardoor de onderstaande melding wordt getoond:
 Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen. 

Deze melding zou vanzelf binnen enkele dagen moeten verdwijnen maar dit is tot op heden nog niet gebeurt.
De MTU van KPN is al meermaals van het stroom gehaald, dit heeft echter niet mogen helpen.
We hebben zojuist ook een sms bericht ontvangen dat de glasvezelverbinding klaar is maar deze nog in gebruik is met als advies is om de modem aan te sluiten.
Wij hebben geen modem van KPN. Deze zat dus ook niet in het aansluitpakket. Enkel de MTU is meegeleverd.
We maken gebruik van een eigen router (UDM pro), maar ik begin een vermoeden te krijgen dat het netwerk van KPN aan het wachten is tot er wordt aangemeld met het KPN modem.
Dit modem is dus niet aanwezig.
De internetverbinding zelf werkt gewoon op 200/200 met de door ons aangesloten router.

Wat dient er nu te gebeuren om de lopende bestelling melding af te ronden.
We komen er met de helpdesk van KPN niet uit. We hebben de snelheid verbinding met spoed nodig waardoor nog veel langer wachten geen optie is.

Alvast dank voor uw medewerking.
 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 March 2024, 18:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Elke klant hoort gewoon een modem van KPN te hebben. Die heeft u ooit ook vast wel gehad. Waar is die gebleven? 

Wat gebruikte u toen u nog ADSL had? Want de UDM Pro werkt helemaal niet op ADSL volgens mij.

Want ja... waarschijnlijk zult u een modem van KPN aan moeten sluiten. 

We hebben bij de glasvezelverbinding enkel de MTU opgestuurd gekregen. Hier zat dus geen modem bij.
Dit is ook meermaals telefonisch aangekaart bij de helpdesk. 

Bij het gebruik van de ADSL lijn zat er een bridged ADSL modem van Zyxel tussen waarop de UDM aangesloten zat. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @B O, welkom! Wat gek dat je nog geen nieuw modem hebt gekregen, naar aanleiding van contact met mijn collega's! Ik ga er namelijk inderdaad vanuit dat het systeem een KPN modem wil herkennen. Mijn advies zou zijn om nog eens te bellen met 0800-0402. Mocht je dit niet willen, wat ik ook kan begrijpen, want ik haal uit je bericht dat je al vaker hebt gebeld, vul dan gerust even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik ermee bezig. 

Reputatie 2
Badge

Klopt de modem moet nog een koppeling maken met Motive zodat de order kan doorlopen. Na tijdelijk plaatsen van een KPN modem kunt u de eigen router weer terug plaatsen

Reageer