Beantwoord

Mag dit weg? Oetlelijke lasdop in de woonkamer

  • 24 February 2019
  • 9 reacties
  • 1652 keer bekeken

Hallo KPN,

Wij zijn de boel in ons huis wat aan het mooier maken. En ons huis staat trouwens in Utrecht en is gebouwd in 1935. In de hoek van de woonkamer - pontificaal in het zicht - zit momenteel een hele oude lasdop. Een oetlelijk ding en derhalve een visueel uiterst storend element in huis, zie afbeelding. Kortom, deze wil ik natuurlijk weg hebben. Wellicht is het sowieso zinvol dit ding eens te updaten naar een ISRA-2 in het kader van achterhaalde techniek ofzo, maar dat weet ik niet. Is het mogelijk dat de KPN-aansluiting verplaatst wordt naar de meterkast? In de meterkast staat nu ook het modem/router, de Experia Box v10A.

(Ik weet inmiddels dat de aansluiting eigendom van KPN is en dat het zeker niet de bedoeling is om er zelf aan te gaan rommelen. De verleiding is er echter wel, moet ik toegeven.)

Vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 April 2019, 18:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Peter, welkom hier. Dat is inderdaad een ISRA punt die je nodig hebt, zomaar verwijderen is dus geen goed idee. Verplaatsen is wel mogelijk, dit dien je aan te vragen via Mijnaansluiting. Je ontvangt eerst een offerte met de kosten, dit is vrijblijvend. Weet je zo voldoende?
Hi Alex_P, voorlopig wel even. Ik ga de aanvraag versturen. Ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +24
Fijn, hopelijk lukt het zo. 🙂
Met 'Mag dit weg' bedoelde ik trouwens 'Weg uit het zicht'. Wat onduidelijkheid van mijn kant. De verleiding is groot om een gat in de vloer te maken en dat ding daar in te duwen.....
Reputatie 7
Badge +24
Dat snap ik, ik kan je dat echter niet adviseren. Officieel gezien mag je daar namelijk niet aan zitten. ;)
Offerte ontvangen en de kosten vallen me reuze mee.
Wat ik dan weer niet begrijp, is dat de aanvraag naast naar de KPN (die eigenaar is van de lasdop) ook naar ZIGGO is verstuurd (en in behandeling is genomen). Betekent dit dat er mogelijkerwijs nog een offerte aan kan komen, nu van een partij die dit namens ZIGGO gaat doen?
Reputatie 7
Badge +24
Nee. Mijn vermoeden is dat dit overal naartoe is gestuurd om te achterhalen bij wie de dop hoort. In dit geval KPN. Ziggo levert niet op deze kabel (DSL), het zal mijn dan ook erg verbazen als Ziggo iets hiermee gaat doen. Laat staan een rekening of offerte sturen.

Puur uit nieuwsgierigheid, mag ik weten wat het bedrag van de offerte is? Ik vraag dit omdat het een goede indicatie is voor onze meelezers. Hoef je natuurlijk niet te vermelden hier. 🙂
O, mag je best weten. Het gaat dus om de verplaatsing van de aansluiting (> oude lasdop) in de woonkamer naar de meterkast die bij ons in de kelder zit. Daar moet de aansluiting een ISRA-2 punt worden. De aansluiting moet via de kruipruimte gaan lopen. Totale kosten excl BTW incl allerlei evt, vergunningen enzo: €300,00
Reputatie 7
Badge +24
Dankje Peter!

Puur uit nieuwsgierigheid, mag ik weten wat het bedrag van de offerte is? Ik vraag dit omdat het een goede indicatie is voor onze meelezers. Hoef je natuurlijk niet te vermelden hier. :)

O, mag je best weten. Het gaat dus om de verplaatsing van de aansluiting (> oude lasdop) in de woonkamer naar de meterkast die bij ons in de kelder zit. Daar moet de aansluiting een ISRA-2 punt worden. De aansluiting moet via de kruipruimte gaan lopen. Totale kosten excl BTW incl allerlei evt, vergunningen enzo: €300,00