Vraag

Meerdere malen per dag uitval internet

  • 20 December 2020
  • 19 reacties
  • 105 keer bekeken

Sinds ongeveer een maand gaat de modem zo 1 á 2 (soms wel meer) keer per dag in storingn en springt de “Services” lamp op oranje en “Internet” op rood. Na enkele minuten springen deze weer op groen en werkt het internet weer. Ik heb het internet afgezocht maar ik kom er niet uit.

Uiteraard heb ik de modem al opnieuw opgestart en een “factory” reset uitgevoerd.

 

Ik heb zowel bedraad als draadloos gekoppelde apparaten, alles is in 1x internet kwijt. TV loopt dan ook vast en meldt dat de modem niet werkt.

Aangezien thuiswerken voor mij nu de norm is, is continue wegvallen uit een (Teams-)meeting echt niet professioneel.

 

Weet iemand wat er hier aan de hand is?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen 

 

Hi Joep, dank voor je reactie. Die heb ik inderdaad.

 

Dit is ongeveer de opstelling in mijn huis, waarbij de DVS1200 als [X locatie] zijn gemarkeerd:

 

TV -- [X Begane Grond] -- [X Meterkast] -- Modem -- [X 1e verdieping] -- Wifi Versterker KPN

 

Er zijn dus 3 van dergelijke DVS1200 aanwezig, waarvan 1 centrale in de meterkast.

 

Kun je hier iets mee ? Alvast (wederom) dank !

 

Martin

Rectificatie : de [X 1e verdieping] zit dus via de [X Meterkast] aan de modem verbonden. Bovenstaande uitleg zou suggereren dat deze direct aan de modem verbonden is, maar dat is dus niet zo.

Badge +19

Ja ik kan hier veel mee maar niet wat jij wil horen ben ik bang. De draadloze verbindingsets zijn vaak problematisch voor je netwerk. Kan je vandaag of morgen een poosje testen zonder de dvs? Je hebt toch niet de  Wi-Fi versterker op een dvs staan??

Hi Joep. Je de WIFI versterker zit op een DVS.

Hoe moet deze anders connectie maken met de modem?

Op basis van Wifi alleen lukt dat niet (vandaar de versterker). 

Gek dat deze verbinding-sets problemen kunnen veroorzaken, terwijl deze gewoon in de KPN winkel gekocht zijn :(   Wellicht hadden ze hier een waarschuwing voor kunnen geven.

Tof dat je wilt helpen, wordt erg gewaardeerd !

Badge +19

@MrPakkie als je een probleemloos netwerk wil moet het totaal anders. Sta je daarvoor open? Ik geef je graag wat adviezen.

Ja hoor GRAAG! Ik luister aandachtig.

Badge +19

Draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar ze kunnen slecht tegen ledverlichting. En dan ontstaan precies de problemen die jij nu hebt. Er helaas is daarvoor de enige oplossing een kabel trekken.

Draden trekken in 2020/2021. Ik had gehoopt, en verwacht, dat dat niet meer hoefde in dit draadloze tijdperk. Ouch… Maar goed, ik wil inderdaad probleemloos internet, en ik word ook moe van die DVS kastjes die ik om de zoveel tijd weer moet resetten en op elkaar moet afstemmen (anders “zien” ze elkaar weer niet). 

Led verlichting zeg je. Mmm. Dan moet ik mijn huis even naspeuren om te kijken welke verlichting is toegevoegd sinds een maand, wel een goede tip zeg.

Ok, kortom:

  1. LEd verlichting zoveel mogelijk voorkomen./weghalen
  2. UTP draden laten trekken door het huis. 

Vraag: kan/moet de WiFi versterker dus bedraad worden aangesloten op de modem, of gewoon probleren dat deze via Wifi connectie maakt ?

Badge +19

In mn onderschrift staat eigenlijk alle info al. Je zal aan de slag moeten.  Er moet een kabel vanaf het modem naar de tv ontvanger. Aan die kabel moet een experia wifi versterker komen. En aan die versterker koppel je de tv ontvanger. in de woonkamer.  Er zou een kabel moeten naar boven waar je een experia wifi versterker plaatst. Dan heb je nooit meer storingen.  Optie 2 is alleen een kabel naar de tv ontvanger.  Je investeer € 149,00 in 2 super Wi-Fi punten. De eerste hang je bekabeld in de  hal en de tweede hang je op de eerste overloop. Optie 2 is de meest simpele maar perfecte oplossing.  Doe er wat mee. Het is even werk maar je gaat hier zo blij van worden:wink:

Bedrijven werken uitsluitend bekabeld omwille van de stabiliteit en de veiligheid.

Zelf heb ik ook alles bekabeld aangesloten, uitgezonderd tablets en smartphones die alleen draadloos werken.

 

Tja, dus aan de arbeid inderdaad.

 

Nog een vraag, een van de PC's van de kinderen (1e verdieping) zit bekabeld aan de wifi versterker (die heeft een aantal switch poorten namelijk). Deze desktop PC heeft al meerdere wifi-usb-dongles geprobeerd, maar blijft ellende. Zijn die nieuwe Super Wifi apparaten ook in staat om 1x UTB bekabelde PC aan te kunnen sluiten ?

Joep en JanD, nogmaals hartelijk dank voor jullie tijd en antwoorden.

Badge +19

Ja op de tweede versterker kan dat. De eerste moet met een kabel aan de experiabox. Hier de link van de super wifi's https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pageCount=1&pos=266

Hi Joep, dank je wel. 

Wel grappig om te melden dat dit als ondertekst staat op de door jou gelinkte pagina : 

Overal in huis verzekerd van super snelle wifi, zonder kabels door het hele huis

is dus niet helemaal zo ;)

Goed, aan de arbeid. Spullen bestellen, boormachine opwarmen, UTP kabels en tang klaarleggen. Wordt een goede zondag ! :)

Badge +19

Niet alle reclame moet je letterlijk nemen hoor. Succes met de klus als je vragen hebt horen we het graag.

Hi Joep, nou ik ben lekker bezig geweest. Ik heb twee Super Wifi versterkers gekocht van KPN. Een paar dingen vallen me echter op :

  1. Als je het wifi kastje wilt ophangen is daar wel een uitsparing voor in de behuizing, maar dan zit het halfronde voetje erg in de weg. Is deze te verwijderen ?
  2. Het tweede wifi kastje is een verdieping hoger geplaatst, maar led kleurde oranje/geel. Dit houdt in dat hij geen of zwak signaal heeft naar het 1e kastje. Ik vind dit persoonlijk raar, want ik had de hoop dat de term “Super Wifi” juist een sterker signaal zou zijn dan ‘normale’ wifi versterkers. Ik heb 2e kastje dus op de overloop op de grond moeten neerzetten opdat hij kastje nr. 1 weer ‘ziet’. Wel jammer ….
  3. Ik heb alle DVS kastjes nu verwijderd, hopelijk ervaar ik de komende tijd geen hickups meer in de internet verbinding !

Groet, Martin

 

Badge +19

Zodan inderdaad goed bezig geweest. Ik heb de super Wi-Fi nooit van dichtbij gezien dus  het antwoord op je eerste vraag weet ik niet. Je hebt de eerste schotel toch niet in de meterkast gezet? Liefst in een open ruimte hoor. En hij is bekabeld neem ik aan. Als het je interesse heeft kan je ook inloggen op de super wifi's   je kan dan ook een gastaccount aanmaken. Leuk dat je het nog even terug koppelde.

Reputatie 6
Badge +9

Antwoord op 1e vraag : Lekker laten zitten omdat dat heel lastig is !! Je kan het alleen maar kapot maken en daardoor kan je garantie komen te vervallen. Daar komt nog bij dat er aan de achterkant van je Superwifi een UTP kabel (indien wenselijk) en een voedings stekker moeten worden ingestoken. Dus hij komt dan sowieso niet plat tegen de wand te hangen.