Beantwoord

Melding van i-PAD Zwakke beveiliging (TKIP) vanwege EXPERIA V8 (oud?)

  • 28 September 2020
  • 5 reacties
  • 541 keer bekeken

Krijg op mijn i-Pad (7e generatie) 14.0 software versie de melding zwakke beveiliging (TKIP)

wordt niet als veilig beschouwd.

Moet worden gebruikt WPA2 (AES) of WPA3

Dit bij het invullen van het wachtwoord.

Poging gedaan bij mijn Experia  V8 om dit te veranderen is niet mogelijk bij Expiria box V8

Mogelijk ruilen om voor Experia V10

 

icon

Beste antwoord door wjb 3 October 2020, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Met de V10 heb ik hetzelfde probleem sinds de installatie van iOs 14. De volgens Apple vereiste sleutel zit niet in de Experiabox V10 helaas. We zullen wel moeten wachten op de V11 pf zoiets.

Reputatie 7
Badge +15

@stormtv en @AhoMyhh Welkom op het forum. Ik zie inderdaad meerdere mensen op het forum die deze melding krijgen. Klopt het dat jullie wel gewoon internet kunnen gebruiken ondanks deze melding? De TKIP beveiliging waar over gesproken wordt, is sinds ruim voor de V8 al niet meer in gebruik.

Wellicht dat het ook hier nog iets mee te maken zou kunnen hebben, wellicht zou de vraag ook even bij Apple gesteld kunnen worden aangezien de melding na de update naar iOS 14 is ontstaan. 

Apple meldt dat wap2 niet meer veilig genoeg is, maar dat wpa3 het vereiste veiligheidsniveau is.

Reputatie 7
Badge +15

@AhoMyhh Melden zij dit in de pop-up of melden zij dit via hun forum/klantenservice? En klopt het dat je wel gewoon internet kunt gebruiken, ondanks de pop-up melding?

Reputatie 7

Apple meldt dat wap2 niet meer veilig genoeg is, maar dat wpa3 het vereiste veiligheidsniveau is.

Dat is typisch Apple. Met WPA2 in een thuissituatie is weinig mis, al die ophef van Apple is mijns inziens een beetje overtrokken.

Ik maak me in ieder geval geen zorgen dat mijn wifi thuisnetwerk nog met WPA2 beveiligd is.