Vraag

Mesh netwerk 5Ghz uitschakelen

  • 25 August 2019
  • 14 reacties
  • 1963 keer bekeken

Beste forum gebruikers,

Sinds afgelopen donderdag ben ik trotse bezitter van de de nieuwe draadloze wifi versterkers.
Moet zeggen deze werken als een tiet, echter kan ik de 5Ghz broadcast niet uitschakelen. Heb zojuist een uur met de helpdesk gebeld, maar omdat het apparaat vrij nieuw is, is er nog niet voldoende kennis zo schijnt. ' Met alle respect voor de mevrouw die mij geholpen heeft ze heeft echt alle opties door genomen maar we kwamen er helaas niet uit '

Ik heb 1 kastje verbonden met utp kabel naar de modem de rest staat draadloos door het huis heen.
Ik heb zelf al ingelogd op de webinterface van het apparaat maar kan alleen het kanaal aanpassen.. Heb 5Ghz wel uitgezet op de experia box maar helaas neemt het apparaat deze instellingen niet over. Ik gebruik rondom het huis IP Camera's die helaas niet werken op 5Ghz dit was in eerste instantie de reden dat ik deze kastjes heb laten installeren.

1 Camera heeft het wel een middag gedaan wellicht komt dit omdat de wifi versterker ook om 2.4ghz uitzend maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Is er wellicht op het forum iemand die mij hier bij kan helpen?

Alvast bedankt!!
Stephan

14 reacties

Reputatie 7
Maar om de camera's via 2.4GHz te laten werken hoeft de 5GHz toch niet uit gezet te worden.
Als de 2.4GHz wifi maar aan blijft staan zouden die camera's gewoon een verbinding moeten kunnen krijgen.

Welk type Experia Box heb je?
Blijkbaar geeft dit een conflict. Gisteren via het router netwerk dus zonder tussenkomst van versterkers een camera opnieuw geconfigureerd en hij deed het gelijk.

Ik heb de experia box v10
Reputatie 7
Nee hoor, dat mag geen conflict geven, ook ik heb mijn bewakingscamera's via een accesspoint op 2.4GHz aangesloten terwijl alle andere apparatuur via 5GHz verbonden is.
Reputatie 7
Wat is het merk en type van jouw bewakingscamera's?
Wat is het merk van die nieuwe draadloze wifi "versterkers"?
Oké, mijn telefoon waarmee ik de camera's moet instellen met de app "icsee" is dus verbonden met het 5ghz netwerk, geen idee hoe ik mijn toestel kan verbinden in 2.4ghz.

Maar ik krijg dus een QR code die ik voor de lens van de camera moet houden om verbinden te maken.

Nou is mij dit gisteren gelukt met 1 camera maar zodra ik deze buiten neer hang en hij zou moeten verbinden op de AP dan doet hij het niet.

Het is een ip camera van Ali expres maar deze hebben het voor de komst van de AP altijd prima gedaan 😑

Erg vervelend dus!

Off topic welke ip cams met AP gebruik jij als ik vragen mag?
Er staat verder geen merk op, maar volgens de monteur waren deze pas nieuw.

Reputatie 7
Zelf gebruik ik al jaren Foscam camera's.
Jammer dat het merk niet op die draadloze wifi "versterkers" staat.
Staat deze ook niet vermeld op de beheerpagina van het apparaat.

Heel vervelend zo'n QR code om de camera te configureren.
In die QR code zitten waarschijnlijk foutieve gegevens voor het verbinden met de 2.4GHz wifi.
Is er ook een mogelijkheid om die camera's handmatig in te stellen?


Deze opties heb ik om de camera op het net te verbinden,wellicht zie jij iets wat useful is?
Reputatie 7
Badge +28
Het is een Arcadyan maar het typenummer heb ik niet kunnen achterhalen. Deze draadloze WiFi versterker heeft geen opties om 5Ghz WiFi uit te schakelen of om de netwerknamen te scheiden. Of dat hier de oorzaak is betwijfel ik.

Ik ben niet bekend met de icsee app, ik hoop dat andere forumgebruikers hier wel ervaring mee hebben en tips kunnen geven. Heb je de overige opties in het menu al doorlopen?
Reputatie 7
Badge +24
Of het wel of niet de oorzaak is weet ik niet, maar het is wel lullig dat het niet mogenlijk is om 5 GHz uit te schakelen.
Reputatie 7
Deze draadloze WiFi versterker heeft geen opties om 5Ghz WiFi uit te schakelen of om de netwerknamen te scheiden.
Opnieuw een NO-GO voor mij en al helemaal als er geen goed werkende bandsteering is op die Arcadyan 😖.
Reputatie 7
Badge +28
Bandsteering wordt gelukkig ondersteund 🙂 Voor een optimale werking is het een vereiste dat er één SSID wordt gebruikt voor beide frequenties.
Reputatie 7
Bandsteering wordt gelukkig ondersteund 🙂 Voor een optimale werking is het een vereiste dat er één SSID wordt gebruikt voor beide frequenties.
Ik ben het helemaal eens met het gebruik van één SSID voor beide frequenties. Het probleem is echter dat ik nog altijd geen 100% werkende bandsteering gezien heb op wifi accesspoints, zelfs niet op (semi) professionele wifi accesspoints. Hierdoor kunnen apparaten toch verbonden raken met de minder snelle 2.4GHz frequentie ookal zou 5GHz tot een betere/snellere verbinding leiden.
Ik ben dan ook wel benieuwd wat voor een instellingen deze Arcadyan heeft t.a.v. bandsteering.
Kan iemand daar eens een screenshot van posten?
Reputatie 2
Badge +2
Wifi cams werken het beste als je de 2.4 GHz laat staan op kanaal 1. Ik heb hier zelf
ook veel problemen mee gehad, nu is dat dus opgelost.

Reageer