Beantwoord

Met overstapservice is mijn verbinding gestopt, ik heb al een week geen internet en tv

  • 8 February 2024
  • 36 reacties
  • 568 keer bekeken

Reputatie 1

Op 4 januari hebben wij een aanvraag gedaan voor de overstapservice van Odido naar KPN, na een hoop ellende mbt de Odidio service verlening,

Netjes pakket gekregen en aansluitdatum was 5 februari. Op die dag ook een mail gekregen dat de aansluiting geactiveerd was en vervolgens het hele netwerk aangesloten. 2 dagen keurig gedraaid, Wifi was sterk verbeterd en bekabeld hetzelfde resultaat.

Echter gisteren op 7 februari in de ochtend was ineens het internet signaal weg. In de meterkast was er ook geen groen lichtje meer op glasvezel. Na een telefoontje met de helpdesk (die niet konden helpen) is er een afspraak met een monteur gemaakt op 15 februari(!!!). Dat betekent dus gewoon dat wij 8 dagen geen internet of tv beschikbaar is. Ik heb een thuis kantoor en dat is volledig onacceptabel. Als tussenoplossing wordt een een noodset gestuurd waarmee we dan enigszins connectivity moeten hebben. Wat nog moet blijken, aangezien dat pakket er ook nog niet is. Ik vroeg gisteren of ik het kon ophalen en dat kon bij de Mediamark. Zegt ze doodleuk: kan je dat morgen ophalen. Dus ik zeg dat kan je dat ook naar mijn thuisadres sturen. Maar de order was al ingelegd en kan niet meer gewijzigd worden. Hetzelfde geldt voor mijn aansluitdatum, die met de planning van de monteur verzet is naar 15 februari. Blijkbaar is het KPN systeem dusdaning dat als er iets gewijzigd wordt, ze niets meer kunnen terugdraaien. 

Vanochtend (nadat ik dat gisteren ook al geprobeerd had en die belt gewoon niet meer terug) weer een klacht proberen in te leggen. Is niet mogelijk wordt er gezegd, want het is wat het is. De aansluitdatum staat op de 15de en daar kan niks meer aan veranderd worden.  Daarvoor moet de monteur op locatie komen. Als tip werd er gegeven om Odido te bellen, want die hadden NOOIT mogen afsluiten. Wat ook compleet onzin is, aangezien Odido aangeeft van hetzelfde netwerk als KPN gebruik te maken en er simpelweg geen 2 abbonnementen tegelijkertijd actief kunnen zijn op hetzelfde netwerk, dus overstapservice is niet eens van toepassing. 

Ik als klant heb ik de volgende vragen:

  • Op Mijn KP kan ik morgen een monteur laten komen, waarom duurt die door jullie gepland tot 15 februari?
  • Hoe kan het dat anno 2024 zo’n groot bedrijf niet in staat is om hun eigen netwerk te managen en verkeerde changes terug te draaien? En naar Odido wijzen die echter gebruik maken van jullie netwerk om mij weer te laten activeren. Dat is dus gewoon niet mogelijk.
  • Hetzelfde geldt voor jullie systemen: Als er iets wordt ingevoerd dan is er niks of niemand die dat kan wijzigen op terugdraaien. Hoe is dat mogelijk in de huidige technology?
  • Ik ben een nieuwe klant, met meteen de ellende hierboven. Er wordt gewoon opgehangen door medewerkers, gezegd dat ik naar de toekomst moet kijken en niet moet blijven hangen in de negativiteit en dat soort zaken. Ik kan geen gebruik maken van de services, en heb de overstap service ingeschakeld om dit te voorkomen.. Hoe kan ik niet anders dan zwaar gefrustreerd zijn?

Ik ben met aan het beroepen op hoe ik dit anders kan oplossen, want blijkbaar heeft KPN er geen enkele problemen mee om mij te vertellen dat (in een huishouding waar mijn thuiskantoor is en waar alle onze apparatuur samenhangt met internet), we gewoon 8 dagen kunnen wachten op een monteur. 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 February 2024, 18:05

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 6
Badge +5

@Monique2211 en  ???? ben reuze benieuwd

Reputatie 1

Ja @MR_CHIP dat ben ik wel verplicht haha.
 

Op 15 februari na de 8ste dag zonder internet, kwam de monteur. Na een 2 minuten gesprek, omdat hij dacht die ie alles moest aansluiten, is ie vertrokken naar de wijk kast. Heeft daar de patch doorgevoerd en activatie doorgebeld. 5 minuten later draaide het, zoals wij allemaal al verwacht hadden. Ik begrijp niet waarom je daar 8 dagen op moet wachten, maar dat maar terzijde.  Het draait nu. Alleen verliezen we hier en daar connectie. Maar dat zijn we nog aan het uitzoeken. 
 

Echter ontvang ik van de week een factuur van het abonnement en daar staan ook 50 euro kosten op voor een monteur. Ik heb een klacht ingelegd en ondanks dat de klachten meneer mijn verhaal bleef betwisten, zijn de kosten van de monteur eraf gehaald. Een tegemoetkoming in de vorm van extra entertainment etc was mijn inziens ook op zijn plaats geweest. 
 

Gisterenavond werd ik namelijk wel gebeld met een aanbieding om onze mobiele telefoons over te zetten na KPN. Dat vind ik gezien het hele verhaal hierboven een brug te ver. Met name omdat onze Odido hotspots werkend en lerend hebben gehouden, waar KPN niet net dat beetje extra 5 minuten deed  

Dat is een beetje het verhaal en ik ben er nog steeds bietje pissig over. Maar goed… we hebben Internet 🥳

Reputatie 6
Badge +5

wel goed om te horen dat het werkt

bijzonder dat zo iets zooo lang moet duren

 

misschien kan een moderator nog wat doen als coulance

Dit probleem heeft u echt niet alleen ik heb al 1,5 maand geen internet.

Ben vAn Ziggo overgestapt naar kpn met overstap service maar er is een maand opzegtermijn dus als kpn eerst het verkeerde installatie pakket stuurt en dat moet je terug sturen en als hun het dan ontvangen hebben krijg jij pas een nieuw pakket dus dan is die maand al voorbij en word je heel gewoon afgesloten terwijl kpn belooft dat Ziggo pas afsluit als je de nieuwe modem geactiveerd hebt.

Klopt helemaal niks van. 

Toen kreeg ik eindelijk het kpn pakket toen ik al 4 weken afgesloten was bij Ziggo en wat blijkt dat ze.al voor de derde keer het verkeerde installatie pakket hebben gestuurd.

Ik was er helemaal klaar mee en heb kpn alles retour gestuurd en gezegd dat.zw het abbonement ergens moeten stoppen waar het heel donker is.

 

Dan krijg je na een weekje ineens een rekening van ongeveer 60 euro maar niemand weet waarom je moet 1 dag gebruik gemaakt van kpn internet en tv.

Jammer dan maar deze word echt niet betaald

Geen service ook geen geld 

Ik heb me weer bij ziggo terug aan gemeld en binnen twee.davme had ik mij.n installatie pakket van Ziggo en dat aangesloten en binnen een half uurtje werkte alles.

Waarom kan dit niet bij kpn kan toch niet zo moeilijk zijn om na drie keer nog steeds het verkeerde te leveren of.wel.

Als je de klantenservice belt van kpn krijg je een Nederlands sprekend iemand aan de lijn en als het die mensen te.lastig word dan word je extra door verbonden met een of andere allochtoon doe je niet eens kan verstaan of zich verstaanbaar kan maken..

Ja dan ben  Je zo klaar he en er word nog niks opgelost.

Jammer kpn dat jullie zo. Slechte service leveren dat moet jullie toch ook veel klanten kosten op deze manier .

 

Reputatie 1

Bezint eer ge begint. Na de hele malaise hierboven en een week afgesloten te zijn geweest, heb ik gisteren een extra tv box besteld voor mijn zoon. 
 

Nu is mijn abonnement gewijzigd en is de aansluit datum gezet op 2 april. En je raadt het al: vandaag zijn we wederom afgesloten. En de helpdesk kan er niks aan doen, want het systeem kan niet gewijzigd worden. Monteur komt morgen langs en zal wederom patch moeten doen om onze glasvezel te activeren. 
 

Nog nooit zoiets meegemaakt…. Een bedrijf waarvan het systeem dusdanig is ingericht, dat bij een wijziging je standaard afgesloten wordt eerst. Een extra tv box!!! Medelijden met de ServiceDesk mensen die met de beste intenties dit soort situaties moeten managen. Dit kan je toch niet verkopen. Ik heb spijt dat we van Odido over gestapt zijn. Kan je nagaan 😏

Reputatie 6
Badge +5

Bezint eer ge begint. Na de hele malaise hierboven en een week afgesloten te zijn geweest, heb ik gisteren een extra tv box besteld voor mijn zoon. 
 

Nu is mijn abonnement gewijzigd en is de aansluit datum gezet op 2 april. En je raadt het al: vandaag zijn we wederom afgesloten. En de helpdesk kan er niks aan doen, want het systeem kan niet gewijzigd worden. Monteur komt morgen langs en zal wederom patch moeten doen om onze glasvezel te activeren. 
 

Nog nooit zoiets meegemaakt…. Een bedrijf waarvan het systeem dusdanig is ingericht, dat bij een wijziging je standaard afgesloten wordt eerst. Een extra tv box!!! Medelijden met de ServiceDesk mensen die met de beste intenties dit soort situaties moeten managen. Dit kan je toch niet verkopen. Ik heb spijt dat we van Odido over gestapt zijn. Kan je nagaan 😏

wat erg om te lezen , wat een gedoe

Reputatie 7
Badge +8

@Monique2211 Dat is echt heel gek dat zo’n wijziging deze gevolgen heeft.

Er moet iets anders fout gegaan zijn maar daar zal een moderator voor moeten mee kijken.

(dat zal vanwege Pasen wel wat later dan gebruikelijk zijn)

Klinkt bijna alsof er een nieuw abonnement is gekozen ipv een box toevoegen.

 

Op welke wijze heb je de box aangevraagd?

 

Reputatie 1

@Roos79 via de Mijn KPN app. Blijkbaar zit daar een automatisering in die voor dit probleem zorgt. De aanvraag van de tv box is als een abonnement wijziging doorgevoerd met een aansluitdatum van 2 april. Wij zijn pas 2 maanden klant en dit is al de 2de keer. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Monique, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dit is namelijk geen normaal gedrag van de app of de wijziging. Daarom wil ik dit specifiek bekijken. Dankjewel alvast. 

Heb je sinds vandaag wel weer verbinding? 

Reputatie 1

Heb ik ingevuld, @Alex van KPN. Zaterdag is er een monteur langs geweest en die heeft onze aansluiting geactiveerd in de wijk kast weer. Het draait nu weer, inclusief het nieuwe kastje. 

Reputatie 7
Badge +24

Heb ik ingevuld, @Alex van KPN. Zaterdag is er een monteur langs geweest en die heeft onze aansluiting geactiveerd in de wijk kast weer. Het draait nu weer, inclusief het nieuwe kastje. 

Fijn dat het weer werkt en dankjewel voor je gegevens. Ik neem het mee. 

Reageer