Beantwoord

Mifi router + data only sim? Ik zie geen bestel opties

  • 10 June 2022
  • 7 reacties
  • 412 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou graag een mifi router willen gebruiken met een data only sim die gekoppeld is aan mijn unlimited mobiele abonnement. Ik lees her en der wel dat er data only sims zijn, maar zie nergens de bestel optie icm een mifi router.

Kijk ik scheef? moet ik de helpdesk bellen? of is deze optie er niet?

icon

Beste antwoord door RBxx 11 June 2022, 07:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @emielstroeve , die abonnementen (sim only) vind je hier:  data only abonnementen.

Een mifi router ben ik nog niet in het KPN aanbod tegengekomen.

Hallo @emielstroeve een mifi router heb je misschien niet nodig,  in de meeste gevallen kun je je mobiel  als wifi hotspot instellen .

KPN verkoopt geen mifi routers.

Een data only Sim moet met een 097 als nummer beginnen en kun je wel bij KPN kopen als mobiel internet kaart en daarceen abo mee nemen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Wat bedoelt u met “een data only sim die gekoppeld is aan mijn unlimited mobiele abonnement”?
Als u bedoelt bij een bestaand abonnement een 2e SIM te willen voor data dan is er geen aanbieder die dat kan aanbieden volgens de hierboven al genoemde reden; data mag van de ACM alleen via een 097 nummer en uw mobiel abo heeft een 06 nummer.

En sowieso zou beiden tegelijk ook niet kunnen.

Kortom, u moet naar een data only abo voor een MiFi router. Heb ik met 20Gb. per maand voor nood in een router als de primaire internetverbinding zou uitvallen.

Reputatie 7
Badge +7

dank allen, die mifi router is het probleem niet. Wat ik zou willen bereiken is hetzelfde als ik (vwb data) doe met mijn eigen mobiele abo's: 1 unlimted data en 1 zonder data en dan data bundels delen. Eigenlijk zou ik dus een data sim (097) met zo weinig mogelijk data willen en ook daar databundels op delen vanuit dat unlimited abo. 

Kan ik data bundels delen met een 1 GB data-only sim? 

Reputatie 7
Badge +21

Jazeker @emielstroeve , volgens de Hussel voorwaarden kan je ook MB’s delen met een data only abonnement, vanuit een unlimited abonnement tot 50GB per maand.

Reputatie 7
Badge +7

dank! Ik had uiteraard al gekeken bij MB Delen, daar hebben ze het over 'mobiel abo’, en dan zal het inderdaad zo zijn dat een 097 daar ook onder valt.

Opgelost!

Reputatie 7
Badge +21

Ook de data only abonnementen vallen hier onder, data delen wordt genoemd lager op de betreffende pagina. Zie de link in mijn eerste reactie.

Hallo @emielstroeve , die abonnementen (sim only) vind je hier:  data only abonnementen.

Een mifi router ben ik nog niet in het KPN aanbod tegengekomen.