Beantwoord

migratie Telfort->KPN update modem, port forwarding

  • 20 July 2021
  • 6 reacties
  • 159 keer bekeken

Hi allemaal,

Sinds een maandje (22 juni) heb ik als ex-telfort klant de technische omzetting verwerkt gekregen van Telfort naar KPN. 

Inderdaad is daarbij ook mijn IP-adres aangepast. Tevens zijn de port forwarding regels uit mijn modem verwijderd. Op zich geen probleem, want dat was aangekondigd. 

Helaas is het voor mij nu niet meer mogelijk om mijn modem via het externe IP te benaderen. Ik heb een synology NAS draaien, en deze is gewoon nog steeds netjes te benaderen.

Het interne LAN-adres van de modem is 192.168.1.254. Hierbij krijg ik de inlog pagina van de modem te zien. Extern stond altijd poort 8857 open en geforward naar 192.168.1.254.

Dus als ik voorheen op mijn mobiel naar mijn extern ip http://14x.12x.10x.15x:8857 ging (heb even x’en erin gezet voor privacy), dan kreeg ik de inlog pagina van de modem.

Ideaal, want ik wil zo af en toe nog eens de wifi handmatig uit kunnen zetten, vooral als de kinderen niet aan tafel komen om te eten. Even de wifi eraf en hop, ze zitten beneden.

Via het externe ip met de juiste poort, kon ik de wifi dan gewoon weer uitzetten. 

Helaas lukt me dit niet meer. Ik heb poort 8857 weer geconfigureerd en deze verwijst door naar 192.168.1.254. Maar het lukt niet.

Mijn Synology NAS zit op 192.168.1.70 (diverse poorten voor diverse programma's) en dit werkt perfect. 

Wat zie ik over het hoofd? Heeft de modem een specifiek poortnummer wat ik moet gebruiken?

icon

Beste antwoord door Nick83 20 July 2021, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

  • Voor de goede orde, heb een ZTE H369A (geen idee welke experia box variant dit is).
  • En uiteraard ga ik nu naar mijn nieuwe externe IP adres (van KPN)… 
  • Gebruikersnaam en wachtwoord is juist (wachtwoord is uiteraard complex)
Reputatie 7
Badge +24

U heeft een Experiabox v10.

Wat u wilt, de inlogpagina van de Experiabox van buiten af benaderen, ik vermoed dat dit niet meer kan. Ik kan me zomaar voorstellen dat ditom veiligheidsredenen geblokkeerd is. Want het is zeer onveilig. 

Maar u heeft poort 8857 wel naar poort 80 geforward? 

Bij een v10a of KPN Box zou dit sowieso bijna onuitvoerbaar zijn. Want die redirect 192.168.2.254 direct door naar mijnmodem.kpn. En dat is ... via 4G niet te bereiken. Simpel gezegd. 

Hoi @Ture . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het extern benaderen van je v10 niet meer werkt. Ik heb hier eens door de simulatie zitten bladeren en ik zie die functionaliteit niet.

Wellicht zat dit wel in de Telfort firmware maar ik vrees dat het bij KPN geen optie is. :-(

U heeft een Experiabox v10.

Wat u wilt, de inlogpagina van de Experiabox van buiten af benaderen, ik vermoed dat dit niet meer kan. Ik kan me zomaar voorstellen dat ditom veiligheidsredenen geblokkeerd is. Want het is zeer onveilig. 

Maar u heeft poort 8857 wel naar poort 80 geforward? 

Bij een v10a of KPN Box zou dit sowieso bijna onuitvoerbaar zijn. Want die redirect 192.168.2.254 direct door naar mijnmodem.kpn. En dat is ... via 4G niet te bereiken. Simpel gezegd. 

Hi Nick,

Dank voor je antwoord. Mijn modem redirect niet naar mijnmodem.kpn Het interne LAN ip bij mij is 192.168.1.254 (ipv op derde plaats tussen de puntje de ‘2’) Ik weet dus niet of het een v10a is. 

 

Wat ik idd niet heb gedaan, is poort 8857 forwarden naar poort 80. Ik ga kijken of dat soelaas biedt, thanks voor de tip! Ik laat het resultaat hier weten.

Hoi @Ture . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het extern benaderen van je v10 niet meer werkt. Ik heb hier eens door de simulatie zitten bladeren en ik zie die functionaliteit niet.

Wellicht zat dit wel in de Telfort firmware maar ik vrees dat het bij KPN geen optie is. :-(

Hoi Erwin,

Bedankt dat je er moeite in hebt gestoken! :thumbsup_tone1:

Ik hoop dat ik met de tip van het juiste poort forwarden van Nick, het probleem kan oplossen! 

Reputatie 7
Badge +24

Ik raad het je sowieso ten zeerste af om de webinterface van de Experiabox beschikbaar te maken vanaf internet. Want dat is sowieso onveilig. 

En nu is er ook nog een beveiligingsprobleem aangetroffen:

https://forum.kpn.com/internet-9/kwetsbaarheid-kpn-modem-545698

Wat nog niet opgelost is. Dus doe het gewoon niet.