Beantwoord

Mijn DNS werkt al niet sinds ik bij KPN zit.

  • 23 February 2022
  • 14 reacties
  • 172 keer bekeken

Dsn servers werkt niet 

Via die chat kom je ook niet ver 

En bellen? Welke nummer?😂😂

 

Fix die dsn zit nu 2 maand bij kpn en is alleen maar drama.

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Vulpen 23 February 2022, 18:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Josha,

Bellen met KPN kan gratis op het nummer 0800 0402

Maar wat gaat er mis met je DNS. Misschien kunnen we je als medeklant op dit forum ook helpen. 

 

Krijg geen verbinding met de DSN servers.   Heb die boelshit 8.8.8.8 enzo ook geprobeerd werkt ook niet 

 

Als ik die verhalen lees laat ik het bellen maar.

Probeer het via hier 1/2dagen anders ga ik het opzeggen. 

 

Betaal genoeg voor die rommel dus laten ze er ook maar moeite voor doen. Ga niet als een schaap zitten wachten  

Wat voor (fout)-meldingen krijg je dan als je met een bepaalde website probeert te verbinden?

 

Reputatie 6
Badge +9

Je blijft DSN zeggen, ik ga ervanuit dat je DNS bedoeld.

en geen verbinding krijgen met DNS servers is nog een beetje breed.

wat doe je precies om het issue tegen te komen, wat is het resultaat, (en welk resultaat wil je graag)

 

DNS ook goed😂. 

 

Geen verstand van 

Inloggen op PlayStation = DNS server fout. Die code opgezocht komt neer dat me modum geen verbinding ofzo kan maken van mijn kant 

Hiveos ook kan geen verbinding krijgen door DNS 

Ik heb er net zo veel verstand van als die mensen die in spreek bij kpn ja zou doorgestuurd worden na blabla desk ofzo niks gebeurd 

Reputatie 6
Badge +9

Heb je nog meer apparaten thuis die wel gewoon kunnen internetten? mobiele telefoons/pc’s en dergelijke?

 

En hoe ziet jou netwerk er uit.

Je gebruikt een experiabox, heb je eventuele switches staan? en hoe verbind je je PS met het internet. bekabeld/wifi etc etc etc

Mobiel tablet en tv werken gewoon. 

 

Doe box dan een Netgear Router en daar een Switch aan. 

 

Apparatuur waar ik problemen mee heb zitten recht in de experiabox.   Heb zelfde problemen via wifi en via de router en switch.  Met de zelfde apparaten. 

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem begon sinds je bij KPN zit? Waarop waren die dingen eerder aangesloten? Je hebt niet toevallig vaste IP settings erop staan ipv DHCP? Kun je misschien eens die netwerk settings van bijvoorbeeld de PS hier posten (foto)?

Reputatie 6
Badge +9

OK, omdat je mobiel en je tablet het gewoon doen zullen we het in je netwerk moeten zoeken.

Je hebt een Experiabox en dan een Netgear Router en een Switch zeg je.

Van die losse router en losse switch moeten even wat meer weten. heb je toevalig type nummers/model nummers van ze.

Een Experiabox is namelijk je router. een tweede router is daarom in de meeste situaties onverstandig en kan zelfs je netwerk om zeep helpen. 

Krijgt jou PS een ip adres in de 192.168.2.x reeks of een andere (en ja 192.168.1.x is een andere reeks ;))

en wat gebeurt er als je alles afkoppelt van je experiabox en alleen je Playstation met een kabel rechtstreeks aangesloten hebt?

 

 

Moet straks eerst weer die modem op nieuwe  resetten want kan ook weer daar niet op inloggen 

Pagina wil niet laden en kom nu ook niet op reddit 😂

 

Heb gewoon alles zoals het altijd stond toen ik bij online zat op zelfde netwerk als kpn zitten hun dus die experiabox is gewoon het probleem

Reputatie 6
Badge +9

Online werkt met een iprange die 192.168.1.x heeft. Je experiabox gebruikt de reeks 192.168.2.x wat dus betekend dat als jij in je online tijd iets vast hebt gezet qua ip gegevens op je apparaten gaan die het niet lekker doen op het netwerk wat je experiabox voor je regelt.

dus dan word het helemaal zaak om sowieso die netgear router te ontkoppelen en alle overige apparaten even langs te lopen of die op “Automatisch/DHCP” instellingen staan en niet nog ergens een “fixed”  ip inzit

Je switch vermoed ik dat die niet echt de boel ontregelt maar die kan nog in combinatie met de tv de boel verstoren als IGMP snooping er niet op aanstaat

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Josha Joss, welkom! Ik zie dat je al op de goede weg geholpen bent! Heb jij de Netgear router er al eens tussenuit gehaald? En heb je inderdaad ook gecontroleerd of IGMP snooping aan staat op de switch? Werkt het wel probleemloos als je de Playstation bekabeld op de Experia Box aansluit zonder alle extra apparatuur?

Reputatie 7
Badge +24

Haal die Netgear router er eerst eens tussen uit en koppel gewoon alles rechtstreeks op de KPN Box aan.