Vraag

Mijn experia V8 loopt vast en Tv en internet vallen regelmatig weg

  • 8 January 2021
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Mijn TV valt regelmatig weg evenals internet. Dan geeft het TV kastje diverse meldingen en moet vervolgens de experia box weer opgestart worden.

De aan- uit knop werkt daarvan ook niet lekker. Moet regelmatig diverse malen indrukken alvorens de box weer opnieuw op te starten is.

Kan daar wat aan geregeld worden? Ik overweeg nu maar over te stappen naar een andere aanbieder.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Eric van Staveren Hoe is het nu? Heb je wellicht al via de klantenservice hulp gekregen bij dit probleem of heb je nog assistentie nodig? 

Hallo Bart,

Het is helaas nog niet veranderd. En heb nog geen contact kunnen krijgen met de klantenservice. Ik kom niet verder dan de online tools……

 

Groeten,

 

Eric

 

Reputatie 7
Badge +20

Da's jammer @Eric van Staveren Kun je me vertellen hoe je het één en ander hebt aangesloten? Maak je qua tv gebruik van draadloze verbindingssets of loopt er een rechtstreekse kabel van de ontvanger naar de Experia Box? En qua internet: gaat het om wifi of heb je een bekabelde verbinding? Als de verbinding wegvalt, met voor kleur branden de verschillende lampjes Experia Box dan? 

De TV ontvanger is met een bekabelde verbinding aangesloten en rechtstreeks op de router ingeplugged.

Qua internet gaat het om Wifi. Als deze wegvalt zie je niet aan de lampjes dat het internet wegvalt. 

In beide situaties moet overigens de box herstart worden om zowel weer TV te kijken als Wifi te hebben. 

in sommige gevallen heeft WIFI lampje op de router een oranje kleur maar ik kan zo niet duiden in welke situaties.

Daarnaast kan wifi regelmatig de situatie niet aan als ik aan het teamen ben, mijn drie kinderen online les hebben of moeten teamen met school. Soms moet mijn vrouw voor werk ook dingen thuis doen dan kunnen we helemaal wel herverdelen wie wat doet want anders is het alleen maar haperende verbindingen.

Reputatie 7
Badge +20

Helder. Zou je dan eens willen testen of de verbinding stabieler wordt als je het één en ander bekabeld sluit? Wifi kan heel grillig zijn en enige finetuning kan helpen. In dit algemene topic lees je veel handige tips en je vindt er de wifi manager, een online tool die je gaat helpen? Heb je die al eens gedraaid? 

Je geeft ook aan dat je alles opnieuw moet opstarten. Heb je de Experia Box al eens een volledige reset gegeven? Zou je dat ook eens willen doen? En dat zelfde geldt voor de tv-ontvanger. Welk type tv-ontvanger heb je eigenlijk?Â