Beantwoord

Mijn internet valt regelmatig uit en mijn tv-ontvanger loopt steeds vast

  • 18 February 2024
  • 14 reacties
  • 244 keer bekeken

Ik word er gek van elke keer loopt alles vast. Dan ga naar de kpn site en doen ze een check en alles is goed! Nou kom maar eens langs om te kijken dan!!! Wij hebben een kpnbox 12 modem 2 wifi punten en de Arris vip2952 v2 ontvanger en glasvezel. Regelmatig Wifi uitval en de tv ontvanger loopt constant vast! En die checks die ze vanaf daar doen geloof ik niets van! Het is echt dramatisch zit er serieus over na te denken om over te stappen!!!

icon

Beste antwoord door SaltyBart 18 February 2024, 10:51

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
  • Welkom op het forum @Ant82.
    Ik snap dat je hier totaal niet vrolijk van wordt, heb je op het moment van storing als eens gebeld met KPN om de lijn uit te laten lezen ? Zoals ik je klachten lees heb je mogelijk last van een onderbreking van het internet. Dit kan door het ONT of modem komen maar ook door fout werkende apparaten in huis die aangesloten zitten via een LAN kabel.

    De online app check zal hier niet echt op aanslaan omdat dit een korte onderbreking is.
    Daarom is bellen in dit geval beter, en als je netwerk helemaal standaard is (met andere worden, dat er niks is aangesloten waardoor dit veroorzaakt kan worden) kan KPN kosteloos* een monteur sturen om uit te zoeken wat er aan de hand is.

    Kosteloos* Informeer hier zelf altijd even goed naar of dat in jou situatie ook het geval is

Ik zou heel graag een goed werkende modem ontvangen en een goede tv ontvanger, de tijden dat jullie telefonisch bereikbaar zijn ben ik niet thuis! Alles is correct aangesloten met degelijke kabels heb alles al doorgemeten. Servi online of via apps is waardeloos. Ik hoef geen monteur ik wil goed werkende spullen! We betalen er genoeg voor. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou heel graag een goed werkende modem ontvangen en een goede tv ontvanger, de tijden dat jullie telefonisch bereikbaar zijn ben ik niet thuis! Alles is correct aangesloten met degelijke kabels heb alles al doorgemeten. Servi online of via apps is waardeloos. Ik hoef geen monteur ik wil goed werkende spullen! We betalen er genoeg voor. 

Je zegt 'Jullie’, ik ben gewoon een forum lid. Dit forum is een klant helpt / adviseert klant forum,

Ik snap dat je denkt dat het aan het modem ligt, maar dat is niet altijd het geval.
KPN stuurt niet zomaar een nieuw modem op, er zijn hier stappen en speciale procedures voor.

  • Je moet eerst je modem resetten naar de fabriek instellingen, en dan kijken of het probleem verholpen is (dit is altijd de eerste stap bij dit soort problemen).
  • Ze kunnen de logs van je verbinding uitlezen.
  • Ze kunnen je glasvezelverbinding uitmeten.

Als daar geen gekke dingen uitkomen zal er toch echt een monteur langs moeten komen om op locatie de boel te beoordelen.

Bedankt voor je antwoorden .#SaltyBart

Dat KPN niet zomaar nieuw spul stuurt is helemaal waar @Ant82 . Je kunt ze slecht bereiken, ze denken dat mensen zelf 2 linker handen hebben en ga zo maar door. Mijn ontvangers zijn al jaren oud, lopen soms vast of geven geen geluid. Nu problemen met afstandsbediening. Veel gerekt met tape, contactspray en zo, dit omdat ze slecht bereikbaar zijn. Nu echt stuk en na telefonisch contact zou ik 2 nieuwe krijgen , echter is dat ook al 3 dagen geleden. Misschien is een keer overstappen makelijker. Hebje weer een keer nieuw spul 😅

Reputatie 7
Badge +9

Dat KPN niet zomaar nieuw spul stuurt is helemaal waar @Ant82 . Je kunt ze slecht bereiken, ze denken dat mensen zelf 2 linker handen hebben en ga zo maar door. Mijn ontvangers zijn al jaren oud, lopen soms vast of geven geen geluid. Nu problemen met afstandsbediening. Veel gerekt met tape, contactspray en zo, dit omdat ze slecht bereikbaar zijn. Nu echt stuk en na telefonisch contact zou ik 2 nieuwe krijgen , echter is dat ook al 3 dagen geleden. Misschien is een keer overstappen makelijker. Hebje weer een keer nieuw spul 😅

Als je online je contract verlengd krijg je automatisch nieuwe tv ontvangers, de TV+ boxen.

Dat KPN niet zomaar nieuw spul stuurt is helemaal waar @Ant82 . Je kunt ze slecht bereiken, ze denken dat mensen zelf 2 linker handen hebben en ga zo maar door. Mijn ontvangers zijn al jaren oud, lopen soms vast of geven geen geluid. Nu problemen met afstandsbediening. Veel gerekt met tape, contactspray en zo, dit omdat ze slecht bereikbaar zijn. Nu echt stuk en na telefonisch contact zou ik 2 nieuwe krijgen , echter is dat ook al 3 dagen geleden. Misschien is een keer overstappen makelijker. Hebje weer een keer nieuw spul 😅

Als je online je contract verlengd krijg je automatisch nieuwe tv ontvangers, de TV+ boxen.

Ik ben intussen aan mijn 3e V12 bezig en heb ook mijn contract aangepast en 2 nw kpn box+ gekregen heel vreemd dat alle problemen in deze topic bij mij nog steeds bestaan wel wifi geen internet op diverse apparaten m.n. de pc en laptop Ik ben niet onbekend met ICT en kan redelijk veel zelf oplossen, maar in dit geval laat de KPN toch echt enkele steken vallen aangezien zij ook niet weten hoe de problemen opgelost moeten worden. Vorige week 1,5 uur met een medewerker van alles geprobeerd en  nog steeds geen internet. Ook ik zou heeeeeeeeel graag een ‘normaal’ werkend modem hebben!

Badge +19

Als je al drie keer een nieuw modem hebt gehad begin ik me toch af te vragen of er niet iets op jouw netwerk zit wat de boel verstoord. Denk aan draadloze verbindingssets of een omvormer van zonnepanelen bijvoorbeeld. Kan je daar iets meer over vertellen?

Als je al drie keer een nieuw modem hebt gehad begin ik me toch af te vragen of er niet iets op jouw netwerk zit wat de boel verstoord. Denk aan draadloze verbindingssets of een omvormer van zonnepanelen bijvoorbeeld. Kan je daar iets meer over vertellen?

nope nx van dat alles vanavond wederom aan t knutselen geweest en heb de hoofdverbinding op wpa2 personal gezet v6 uit en 5ghz aan nu werkt t wel

 

Er heeft iemand van kpn telefonisch gebeld om langs te komen om het glasvezel te checken. 

Klopt dit ? Ik vertrouwde het niet goed. Ik woon op 3452 cp. Ik hoor het graag van u terug. 

Mv c.coeling 

Hoi @Henryka .  Kun je meer vertellen over wat die persoon dan wil gaan doen?  Heb jij nog geen glasvezel?  Zijn ze in jouw omgeving bezig met aanleg? Wat is de context? Alle info is welkom.

Ja ,hallo. Fijn dat u reageert.

Ik was druk met een pedicure klant toen deze meneer belde. Hij vroeg of hij even langs mocht komen want er waren wat klachten vanwege het glasvezel. 

Hij wou dit na kijken en een afspraak maken. 

Er waren meerdere klachten vanwege het glasvezel, zei hij. 

Hij zou over een uur terug bellen. Dat had ik gevraagd.  Dat deed hij maar heb niet opgenomen. Het was iemand van de kpn. Zijn naam weet ik niet. 

De buurvrouw gevraagd maar die heeft geen kpn en was niet benaderd. Het voelde niet goed. Vandaar dat ik nu doorgeef. 

Ik heb glasvezel en heb geen klachten. 

 

Als je het niet vertrouwd, niet op ingaan.  Dus ik geef je groot gelijk.

Als het écht KPN of een aannemer ofzo is, doen ze heus nog wel een poging en kun je ze vragen naar hun legitimatie. 

Reageer