Beantwoord

Mijn maximale snelheid is 5x lager dan geadverteerd. Ik haal geen 1000, maar 200 Mbit/s

  • 2 February 2022
  • 14 reacties
  • 349 keer bekeken

Zoals U kunt zien in het bovenstaande plaatje staat mijn maximale internetsnelheid op “Maximaal 1000 Mbit”

Alleen zie ik op de monteurbon dat de maximale snelheid maar liefst 5 keer trager is. Nu verwacht ik wel dat mijn verbinding in mijn appartement nooit de 1000 zal aantikken, maar waarom is het 5x zo laag? Ik heb juist voor 1Gbit gekozen omdat dat in mijn appartement mogelijk zou zijn.

Is dit een fout in het tooltje, is het glasvezelnetwerk nog niet klaar, of is er iets anders aan de hand? hoor het graag. Mocht er geen oplossing voor zijn en de snelheid niet verhoogd kunnen worden, kunt U dan mijn abbonement omzetten naar 200/200? Dat is immers wat ik dadelijk krijg.

Met vriendelijke groet,
Roeben

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2022, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Wat meer u bedraad? Via wifi mag u niet uitgaan van 1000mbit. Bedraad kunt u dit ook niet helemaal halen maar boven de 900 zou u wel moeten komen.

Ik zal morgen een update sturen met een test via de bedrading. ik bedacht me net dat het ook zou kunnen dat ik het probeerde met een laptop met een 200mbit netwerk kaart.

Via wifi vind ik het belangrijkste dat de verbinding stabiel is. Wanneer gebruik je nu volledige snelheid? Misschien bij downloaden van zaken. Die gaan vaker via vaste pc's of laptop die je bedraad kan aansluiten. Toch?

Reputatie 7

Ik snap oprecht niet waarom mensen voor een 1000Mbps abonnement kiezen zonder te weten wat hun werkelijke verbruik is.

Als je met een huishouden van vijf personen bent die allemaal zwaar verslaafd zijn aan online gamen dan is een 1000Mbps abonnement wellicht te overwegen maar een "normaal" huishouden zal vrijwel nooit 100Mbps verbruiken en voor het gevalmdat dat heel af en tie wel eens gebeurt is een 200Mbps abonnement dan nog altijd meer dan voldoende. Ook ik heb een 200Mbps abonnement en ik weet vrijwel zeker dat ook jij daar voorlopig meer dan voldoende aan zult hebben.

Wees dus geen dief van de eigen portemonnee en verlaag jouw abonnement naar 200Mbps. 

Reputatie 7
Badge +9

Zoals U kunt zien in het bovenstaande plaatje staat mijn maximale internetsnelheid op “Maximaal 1000 Mbit”

Alleen zie ik op de monteurbon dat de maximale snelheid maar liefst 5 keer trager is. Nu verwacht ik wel dat mijn verbinding in mijn appartement nooit de 1000 zal aantikken, maar waarom is het 5x zo laag? Ik heb juist voor 1Gbit gekozen omdat dat in mijn appartement mogelijk zou zijn.

Is dit een fout in het tooltje, is het glasvezelnetwerk nog niet klaar, of is er iets anders aan de hand? hoor het graag. Mocht er geen oplossing voor zijn en de snelheid niet verhoogd kunnen worden, kunt U dan mijn abbonement omzetten naar 200/200? Dat is immers wat ik dadelijk krijg.

Met vriendelijke groet,
Roeben

Controleer voor de zekerheid ook even uw orderbevestiging en welke snelheid hier staat, Kan zijn dat hier iets mis is gelopen en dat er dus inderdaad een 200Mbit lijn is geleverd en dat dit ook als zijnde gefactureerd word straks.

Want een 1Gbit lijn zal nooit exact 200/200 geven.. dit doet alleen een... 200Mbit abonement.

Dus vermoed dan ook dat hier het probleem zit, de Monteur ziet deze verwachte snelheid en controleerd hierop.. Als de monteur een 1Gbit ziet en maar 200Meet is het ook zaak dat deze daar direct mee aan de haal gaat.

Daarom ook het vermoeden dat het abonement met wat voorn reden dan ook op 200Mbit is beland...

 

Ik snap oprecht niet waarom mensen voor een 1000Mbps abonnement kiezen zonder te weten wat hun werkelijke verbruik is.

Als je met een huishouden van vijf personen bent die allemaal zwaar verslaafd zijn aan online gamen dan is een 1000Mbps abonnement wellicht te overwegen maar een "normaal" huishouden zal vrijwel nooit 100Mbps verbruiken en voor het gevalmdat dat heel af en tie wel eens gebeurt is een 200Mbps abonnement dan nog altijd meer dan voldoende. Ook ik heb een 200Mbps abonnement en ik weet vrijwel zeker dat ook jij daar voorlopig meer dan voldoende aan zult hebben.

Wees dus geen dief van de eigen portemonnee en verlaag jouw abonnement naar 200Mbps. 

Of ik ben een dataanalist die met grote hoeveelheden data werkt. Ga even ergens anders lopen mopperen.

Reputatie 7

Of ik ben een dataanalist die met grote hoeveelheden data werkt. Ga even ergens anders lopen mopperen.

Ik mopper niet, ik geef je een oprecht en welgemeend advies maar blijkbaar ervaar je dat anders.

Neem aan dat je dan ook beter bedraad kunt werken. Dus bedraad meten en check in mijnKPN of je bevestiging van je contract welke vorm van abbonement je hebt.

Of ik ben een dataanalist die met grote hoeveelheden data werkt. Ga even ergens anders lopen mopperen.

Ik mopper niet, ik geef je een oprecht en welgemeend advies maar blijkbaar ervaar je dat anders.

Als je mensen advies geeft zonder te vragen naar hun situatie moet je je ook niet verbazen als mensen dat afketsen zonder te vragen naar jouw situatie.

Neem aan dat je dan ook beter bedraad kunt werken. Dus bedraad meten en check in mijnKPN of je bevestiging van je contract welke vorm van abbonement je hebt.

Ik heb even gekeken op mijn profiel en vond een foutmelding / leeg beeld bij het bekijken van mijn producten. Ik weet genoeg en ga dit op een andere manier benaderen. Dank voor de tips!

Reputatie 7

Of ik ben een dataanalist die met grote hoeveelheden data werkt. Ga even ergens anders lopen mopperen.

Ik mopper niet, ik geef je een oprecht en welgemeend advies maar blijkbaar ervaar je dat anders.

Als je mensen advies geeft zonder te vragen naar hun situatie moet je je ook niet verbazen als mensen dat afketsen zonder te vragen naar jouw situatie.

Buiten dat ik wekelijks een kleine 800GB aan full-backups van een aantal virtuele machines synchroniseer tussen mijn NAS thuis en een NAS elders doen wij als gezin niet veel meer dan "gewoon" Internetten, televisie kijken en (4K) films via Netflix kijken. Soms download ik ook nog de backup van een MS SQL database van één van mijn klanten die bijna 1TB groot is.

@Roeben V Mocht ik jou ergens bij kunnen helpen? Wat meet je met een bekabelde pc/laptop via: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm ?

Hallo Erwin, het probleem heeft zichzelf opgelost, nadat ik het vandaag testte was het netwerk de juiste verwachtte snelheid. Dit kwam ook overeen met het beschikbaar worden van mijn informatie op de kpn site. 

Dat is een meevaller, @Roeben V . Mocht je toch weer problemen ervaren kun je altijd hier een reactie plaatsen.