Beantwoord

Mijn nieuwe huis heeft geen ISRA punt

  • 30 June 2022
  • 37 reacties
  • 578 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben onlangs een huis gekocht van 1920 waar geen ISRA punt aanwezig is.

Op welke manier kunnen wij dit aanvragen om vervolgens gebruik te kunnen maken van KPN internet en tv?

Groetjes.

icon

Beste antwoord door DennisA78 30 June 2022, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Badge +19

War zegt de site van kpn al je net doet alsof je een bestelling doet? Het kan heel goed zijn dat het isra punt vakkundig door vorige bewoners is gesloopt. 

Wat geeft KPN.com aan als je het adres invullen om te checken of je in aanmerking komt voor een aansluiting?

Dn zegt hij onderstaand:

 

De postcodecheck

………………………………………….

Wijzig adres 

Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.

Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.

Is er in de woonkamer geen telefoonaansluiting of in de meterkast? Bij mij zit de aansluiting in de woonkamer namelijk. 

Het hele huis is gestript geweest op de 4 buitenmuren na, geen vloeren geen dak etc.

Er zit geen ISRA punt in onze woning.

Badge +19

Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.

Dan kan je dus gewoon bestellen en zorgt kpn voor de aansluiting. Kies in ieder geval voor een monteur om de boel aan te sluiten. 

Maar moet ik dan ook nog ergens aangeven dat mijn huis geen ISRA punt heeft?

Anders krijg ik het pakket thuisgestuurd en kan ik er weinig mee.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Yurick V. Wandeloo , dan moet er ergens een zgn. IS/RA punt aanwezig zijn.

Mogelijk heeft een eerdere bewoner het “uit het zicht” verborgen omdat internet van een kabel-provider zoals Ziggo werd afgenomen.

Geen blauwe kabel in de kruipruimte te vinden?

Geloof mij in de woning zit helemaal niks, echter buiten onder de stoep ligt een uiteinde van een blauwe veel aderige kabel deze kwamen we tegen met het graven van het riool.

Badge +19

Waarschijnlijk komt de monteur en die ziet dat er geen isra is. Die zal proberen om toch een kabel te vinden.  Zoniet dan zal hij aktie gaan ondernemen.  Hou er wel rekening mee dat het wat langer zal gaan duren. Het israpunt punt is eigendom van kpn en mag nooit weggehaald worden.  Waarschijnlijk zal je te maken krijgen met extra kosten. 

Kan het niet de blauwe kabel van buiten zijn?

Die kans is aanwezig. Maak eens een foto. Er zitten hier een paar monteurs die in hun vrije tijd hier ook helpen.

Badge +19

Daar lijkt het wel op. Maak eventueel even een fotootje als dat kan en plaats dat hier. Dan kijken we mee. Maar die zal dan toch gelast en verlengt moeten worden. 

Foto van internet, maar deze kabel is het.

 

Badge +19

Dat is em inderdaad. 

Is ongeveer anderhalve cm dik.

Wat is nu dan het beste om te doen?

Badge +19

Welke snelheid zou er leverbaar zijn? Dat zie je als je een bestelling plaatst. (Bestelling niet definitief maken uiteraard)

Misschien dat een kpn monteur kan inschatten wat het gaat kosten.

Badge +19

Kijk ook even op www.kpnnetwerk.nl.  vul je postcode en huisnummer in.  Misschien zit er wel glasvezel aan te komen. 

 

Badge +19

Ben toch wel benieuwd naar de snelheid die op jouw adres haalbaar is. Als dat minder dan 50 is zou ik die kosten niet maken en kiezen voor Ziggo of een andere provider die via coax levert. Ervan uitgaande dat daar wel een aansluiting voor is.

Zijn de kosten om deze kabel naar binnen te verlengen voor mij zelf dan?

Die kans is groot. KPN heeft dit ooit aangesloten en je mag dat niet zomaar weghalen. Of het een paar tientjes kost of honderden euro's weet ik niet. Ik zal even de naam van een monteur zoeken en toevoegen in dit gesprek.