Beantwoord

Mijn snelheid was verhoogd naar 100Mb, maar het is nu gedaald naar bijna 60

  • 20 March 2024
  • 16 reacties
  • 151 keer bekeken

Een aantal maanden is de snelheid van mijn 50 Mb abonnement door KPN gratis verhoogd naar 100 Mb.
Sinds een paar dagen is dot ineens weer teruggeschroefd naar volgens het modem 59288 kbps.
Waarom is dat en kan dit weer teruggezet worden naar 100Mb?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 March 2024, 16:07

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Breedbeeld , heeft KPN indertijd ook aangegeven voor welke duur die verhoging zou gelden? Het kan zijn dat het een tijdelijke verhoging was die nu is afgelopen. Wat staat er in Mijn KPN bij jouw abonnementsgegevens / snelheid?

Je kan het altijd zelf ophogen in Mijn KPN, maar dan moet je natuurlijk wel de kosten betalen.

Dat werd niet aangegeven maar het gold voor iederenn met een 50Mb. abbonnement.

 

Het werd aangekondigd per mail maar toen het eenmaal opgehoogd was heb ik de mail weggegooid.

 

Reputatie 7
Badge +9

KPN biedt de 50mbit abonnementen niet eens meer aan. Heb je glasvezel of DSL? En in het geval van DSL wellicht bonded-DSL? Het zou in dat geval kunnen dat een van de aderparen niet meer (goed) werkt.

Reputatie 4
Badge +2

Laat eens zien waar je die 59288 vandaan haalt. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN biedt de 50mbit abonnementen niet eens meer aan. Heb je glasvezel of DSL? En in het geval van DSL wellicht bonded-DSL? Het zou in dat geval kunnen dat een van de aderparen niet meer (goed) werkt.

Bij oude 50 mbit abonnementen is de snelheid natuurlijk nog steeds 50 mbit.

Dat werd niet aangegeven maar het gold voor iederenn met een 50Mb. abbonnement.

Nee. KPN heeft zeker niet bij iedereen zomaar de snelheid omhoog gezet. Dan hadden daar wel nieuwsberichten van op allerlei sites gestaan.

En hier op het forum hadden er dan legio topics geweest van klanten met een 100 mbit abonnement die er ook wel 50 mbit bij zou willen hebben.

Uw gratis snelheidsverhoging was waarschijnlijk onderdeel van een actie waarbij KPN enkele "willekeurige" klanten uitkiest die dat dan krijgen. Doet KPN wel meer. Zulk soort acties.

Of uw heeft uw abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan "krijgt" u ook 100 mbit. Want bij nieuwe abonnementen bestaat 50 mbit niet meer. Zoals hierboven al opgemerkt. 

En u heeft wellicht een verbinding over de telefoonlijn waarbij er niet meer dan 60 mbit haalbaar is.


Ik heb een DSL verbinding.

@retep dat stond in het modem bij DSL status.

@Nick herinner me vaag dat wel op diverse plekken gelezen te hebben.

Heb het modem even van de stroom gehaald en weer aangesloten de MAX snelheid staat nu 66324 kbps.
Misschien moet ik dat later nog maar eens doen:)
Zie morgen wel verder.

 

Reputatie 7
Badge +9

Heb het modem even van de stroom gehaald en weer aangesloten de MAX snelheid staat nu 66324 kbps.
Misschien moet ik dat later nog maar eens doen:)

 

 

Dat is de snelheid waarop het modem intraint. Dat kan weleens wisselen, maar bij een goede verbinding zal hij altijd ongeveer rond dezelfde waardes intrainen. Als dat eerder een stuk hoger was (heb je daar bewijs/screenshot van?) en nu een stuk lager, dan is er storing op de lijn gekomen.

Maar hoogstwaarschijnlijk is de nu behaalde snelheid het maximaal haalbare op jouw lijn. Met een paar keer opnieuw verbinden kan dat af en toe wat veranderen, maar veel zal het niet uitmaken.

Reputatie 4
Badge +2

te vaak opnieuw opstarten kan ook een negatief effect hebben omdat er dan door apparatuur in de centrale gedacht kan worden dan de verbinding er te vaak uit gaat en dat die het dan gaat proberen op een te lagere snelheid

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Breedbeeld, welkom hier. 

Ik wil als eerste weten of die snelheid bij jou wel of niet aan staat. Wat zie je als je inlogt in Mijn KPN? Zie je de 100 Mbps snelheid daar staan? 

Hi @Breedbeeld, welkom hier. 

Ik wil als eerste weten of die snelheid bij jou wel of niet aan staat. Wat zie je als je inlogt in Mijn KPN? Zie je de 100 Mbps snelheid daar staan? 

Bij Mijn KPN vind ik 50 Mbit down 5 Mbit up. Prijs € 43,19 wat niet klopt want op dit moment geeft Internet speed test 59.46 up en 29.68 down en ik betaal sinds de laatste verhoging  vanaf juli 2023 € 36,99 maar ik heb dan ook een speciale korting sind een aantal jaren.
 en het modem zegt bij DSL status  ongeveer hetzelfde als de speedtest behalve dat de data downstream ietsje hoger ligt dan de MAX snelheid , 64704 om 64373 hoewel dat laatste constant verandert terwijl ik kijk, wat ik ook wel een beetje raar vind. Heb nog niet geprobeerd nog een keer het modem opnieuw te starten maar dat ga ik mogen nog wel een keer doen.

Dan ben je dus spekkoper @Breedbeeld je betaalt voor 50Mbit/s, maar in de praktijk haal je meer, prima toch, dan woon je haast in de centrale of er zeer vlakbij.

 

KPN biedt de 50mbit abonnementen niet eens meer aan. Heb je glasvezel of DSL? En in het geval van DSL wellicht bonded-DSL? Het zou in dat geval kunnen dat een van de aderparen niet meer (goed) werkt.

Bij oude 50 mbit abonnementen is de snelheid natuurlijk nog steeds 50 mbit.

Dat werd niet aangegeven maar het gold voor iederenn met een 50Mb. abbonnement.

Nee. KPN heeft zeker niet bij iedereen zomaar de snelheid omhoog gezet. Dan hadden daar wel nieuwsberichten van op allerlei sites gestaan.

En hier op het forum hadden er dan legio topics geweest van klanten met een 100 mbit abonnement die er ook wel 50 mbit bij zou willen hebben.

Uw gratis snelheidsverhoging was waarschijnlijk onderdeel van een actie waarbij KPN enkele "willekeurige" klanten uitkiest die dat dan krijgen. Doet KPN wel meer. Zulk soort acties.

Of uw heeft uw abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan "krijgt" u ook 100 mbit. Want bij nieuwe abonnementen bestaat 50 mbit niet meer. Zoals hierboven al opgemerkt. 

En u heeft wellicht een verbinding over de telefoonlijn waarbij er niet meer dan 60 mbit haalbaar is.

In het forum vond ik inderdaad dat snelheidsverhoging aan geselecteerde klanten werd geboden.
Ook vond ik in het forum dit plaatje dat ik ook gekregen heb.

Kan me wel herinneren dat in het modem toen stond dat de max download  boven de 100.000 was.
Helaas kan ik me niet herinneren of ik  toen daadwerkelijk werkelijk via https://www.nperf.com/en/ gemeten  heb dat de download rond de 100 Mb/sec. was.

Maar goed op dit moment meet ik 63.61 Mb down en 31.53 up. en dat is voldoende omdat dat ook de maximale snelheid is waarop ik van newsservers kan downloaden maar blijf het vreemd vinden dat in het modem  de max download nu rond de 64.500  staat.

 

Alles is weer zoals het was zonder iets te doen.

down 102382 kbps  up32899 kbps

Waar het aan lag????

 

Reputatie 7
Badge +24

Alles is weer zoals het was zonder iets te doen.

down 102382 kbps  up32899 kbps

Waar het aan lag????

Ik durf het in dit geval niet met zekerheid te zeggen, omdat de upgrade in eerste instantie wel was uitgevoerd en werkte. Ik ben wel blij om te lezen dat het nu werkt zoals het hoort. 

Reageer