Beantwoord

mijn wifi versterker knippert groen

  • 10 September 2020
  • 6 reacties
  • 33024 keer bekeken

Ik heb een experia V10 en zo'n half jaar geleden na meerdere bezoeken van KPN monteur eindelijk m'n wifiversterkers goed en constant werkzaam gekregen. 

De experia box staat op begane grond en is bekabeld naar een switch op de 1e verdieping. Hieraan is 1 versterker bekabeld, een 2e staat in andere kamer op zelfde woonlaag.

Enkele weken geleden was er w.s. agv onweer een storing in het wifi signaal (zo'n 10 minuten). De 2e versterker vertoont sindsdien kuren. 

Qui uiterlijk knippert t groene licht ipv constant branden.

En de verbinding werkt niet constant: lopend van de ene kamer naar een andere kamer of woonlaag  duurt t minuten voor verbinding van apparaten weer werkt (dat merken we beste met onze sonos installatie - de verschillende apparaten worden niet herkend of pas na paar minuten).

Opnieuw bekabeld aansluiten op de switch leek te werken, maar na paar minuten ging het constant brandende groene lampje weer knipperen. 

Zelfde effect na herstel procedure experia box.

Ik kan van alles vinden over andere knipperende kleurtjes maar niet groen. 

Hopelijk heeft iemand een leken (! :relaxed: ) uitleg voor mogelijke oplossing.

 

met vriendelijke grt,

 

Peter

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 16 September 2020, 21:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @pescador! Goed dat je je bericht hier plaatst. Voor de handigheid, hier is een pagina die de lampjes toelicht, ook de kleuren en in elk geval welke stabiel één kleur zouden moeten branden. Welk lampje knippert precies groen? Heb je de Experia Wifi ook al eens een reset gegeven? Dit doe je als volgt: 

  1. Zorg dat de kabels goed zijn aangesloten.
  2. Druk de resetknop op de achterkant in totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet.
  3. De Experia WiFi gaat opnieuw koppelen met je Experia Box. Dit duurt een paar minuten.

Maakt hij daarna weer verbinding? Zo nee, zou je de Experia Wifi dan eens rechtstreeks bekabeld aan willen sluiten, dus zonder de switch? Dit kan tijdelijk op de begane grond om te testen of het lampje dan wel groen blijft. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Hi Sanne, 

 

bedankt voor je reactie! Ik heb maar 1 lampje want ik heb de KPN SuperWifi punten. Sorry voor evt misverstand :). 

Eentje is verbonden via ethernet kabel, 2e eerst geinstalleerd via kabel en dat gaat goed - continue brandend groen lampje, maar wanneer in gebruik zonder kabel gaat lampje groen knipperen. En dat is een optie die ik nergens terug kan vinden (wel blauw e.d.). 

Meerdere keren reset gedaan zonder blijvend resultaat. 

Hopelijk iets duidelijker zo? 

 

Grt

Peter

 

Reputatie 7
Badge +17

Ah kijk, haha! Dan hebben we het nu tenminste over hetzelfde. 😄 Ik had ook aangenomen dat het om de Experia Wifi ging. 😬

Voor de handigheid heb ik onderaan dit bericht alle mogelijke kleuren en lampmogelijkheden van de SuperWifi gezet. Als hij langzaam groen knippert is het SuperWifi punt nog aan het opstarten. Als hij snel groen knippert is hij de verbinding aan het opbouwen. Als dit laatste bij jou het geval is lijkt het erop dat hij de verbinding kwijt is en deze opnieuw probeert op te zetten. Wat als je dit SuperWifi punt dichter bij het andere punt plaatst? Al zet je ze om te testen vlak naast elkaar neer. Blijft hij dan wel groen, of gaat hij dan ook weer knipperen? 

 

Het KPN SuperWifi punt heeft 1 lampje aan de onderkant. Het lampje kan op de volgende manier branden:

Het lampje is uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit
  • Controleer of adapter in het product zit
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen
  • constant groen: verbinding actief

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de experiabox op dat moment verbinding heeft. Als de experiabox de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen, wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt..

Blauw

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experiabox / KPN Box12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars

  • Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw
Reputatie 7
Badge +17

Is het je nog gelukt om met de bovenstaande tips aan de slag te gaan @pescador

Ik heb 2 extra super WiFi versterkers.

Ze blijven beide groen knipperen 

wat moet ik doen?

Resetten op de versterker of weer opnieuw met kabel verbinden met de experiabox?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Imp, na verloop van tijd zouden de lampjes een van de andere kleuren moeten worden óf ophouden met knipperen.
Is dat bij jou niet het geval? Je kunt ze altijd even resetten en opnieuw instellen als ze niet goed werken.