Beantwoord

Modem

  • 20 January 2021
  • 30 reacties
  • 242 keer bekeken

Goede middag, mijn modem is denk ik verouderd. Steeds vaker slechte wifi ondanks twee nieuwe acces points. Minuten lang wachten voordat een website laadt. Op laptop en op telefoons. Downloadsnelheid is wel goed. Maar steeds storingen en vertraging dus. Tijd voor een nieuw modem?

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2021, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Hallo @Kkaptijn , welk merk en type modem heb je van KPN?

 

Ik zie geen merk of nummer….

 

Reputatie 7
Badge +24
Ik zie geen merk of nummer….

 

Dat is een glasvezelmodem. Daarnaast heeft u ook nog een Experiabox, wellicht 1 van deze:

Welke heeft u?

Excuus, verkeerde.. Ik heb de V9.

 

Reputatie 7
Badge +24

Excuus, verkeerde.. Ik heb de V9.

 

Ok. Heeft u ook tv? Werkt dat wel? Merkt u ook vertragingen op een pc of laptop die bekabeld is aangesloten? Welke versterkers heeft u? Zwarte of witte? Ronde of vierkante? Ik neem tenminste aan dat u accespoints van KPN heeft? Of komen ze elders vandaan?

TV merken we geen vertraging. Ik heb KPN 3 in 1. Ik heb gen bekabelde laptop of pc. De twee access points zij  wit en rond.

 

Weet u al meer?

 

?

 

Badge +19

Even alles op een rijtje;

U heeft de experiabox v9 en twee super wifi's. Op de v9 is dus alleen één van de super wifi's aangesloten en de tv ontvangers. De tv ontvangers zijn neem ik aan met een kabel aangesloten aan de v9.

Reputatie 7
Badge +24

TV merken we geen vertraging. Ik heb KPN 3 in 1. Ik heb gen bekabelde laptop of pc. De twee access points zij  wit en rond.

Zijn dit dan de SuperWiFi's van KPN?

 

Nee twee access points die we zelf geplaatst hebben. Mijn schoonzoon is ICTer :)

Hij zegt dat het modem verouderd is….

 

Ja de ontvangers zijn met een kabel aangesloten

 

De TV's geven geen probleem. Alleen de wifi op de telefoons, tablets en laptops.

 

Badge +19

Niet verouderd maar wel ouder. Is de wifi op het modem wel uit? dat moet!!

Ja die is uit op het modem omdat ik nu access points heb

 

Badge +19

Dat gaat dan in ieder geval goed. Welke snelheid haalt u als u met uw mobiele telefoon meet op www.speedtest.net

Boven de 100

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja die is uit op het modem omdat ik nu access points heb

 

Dan doet het modem dus niets meer met WiFi. En dat doet die goed, anders had je dat wel gezien met tv kijken.

Blijft het probleem nog steeds dat we zitten te wachten als we een website bezoeken of een app openen. Soms wel 20 of 30 seconden “zandlopertje". Volgens mijn ICTer ligt dat dus aan het modem en zegt dat daar een nieuwere voor moet komen

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van die accespoints? Zijn die bekabeld aangesloten op de Experiabox? U gebruikt geen draadloze verbindingset? 

 

Ja bekabeld aangesloten. En geen draadloze verbindingset
 

 

Badge +12

Dat zijn Ubiquiti AP's en die zijn gewoon van goed kwaliteit. 

Welk glas-abonnement heb je? 100/100 of 200/200?

Heb je de V9 al.eens een reset gegeven? Gebruik je de standaard DNS van KPN of bijvoorbeeld die van Cloudflare? 

 

Dat kan ik niet 123 zien. Alles in 1 standaard voor 73,95 euro

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan ik niet 123 zien. Alles in 1 standaard voor 73,95 euro

Dat is 100 mbit.

reset al gedaan. kpn dns