Beantwoord

Modem aansluiten op glasvezel

  • 16 April 2021
  • 19 reacties
  • 911 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste KPN,

 

3 weken geleden is er bij ons een glasvezelaansluitpunt gekomen, omdat wij als studentenhuis graag willen overstappen naar KPN.

Nu is het glasvezelaansluitpunt heel netjes gemaakt. Het vervelende is alleen dat ons werd verteld dat er nog een tweede kastje bij moet komen zodat we daar de modem op aan kunnen sluiten.

  1. Klopt dit? Want als ik op dit kastje kijk zie ik inderdaad nergens een punt om de modem aan aan te sluiten….
  2. Als dit klopt, ik heb afgelopen 3 weken ook al bij KPN elke keer gevraagd hoe het zit met dat tweede kastje maar ik krijg elke keer een vaag antwoord met: ik zie dat opdracht nog open staat omdat de glasvezelaansluiting nog niet gereed is gemeld. Ik zal onze aannemer vragen om z.s.m contact op te nemen met jullie. Dat is nu 3x gebeurd en ik ben nog steeds niet gebeld. Volgende week, de 23e van april, krijgen wij het internet via KPN en stopt ons abonnement bij de andere provider.

Wij willen heel graag weten of er dus een tweede kastje bij moet komen waaraan we de modem aan kunnen sluiten? En wanneer dit eindelijk ook gaat gebeuren? Want over een week hebben wij anders geen internet meer…

 

Groeten, Chantal

icon

Beste antwoord door HansaanZet 16 April 2021, 16:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er moet inderdaad nog een 2de kastje overheen geschoven worden. Maar daarvoor moet de lijn eerst gereeds gemeld worden. Dat is kennelijk nog niet gebeurd. 

Zijn er meer adressen bij u in de straat waar de glasvezel kabel aangelegd is?

Reputatie 1
Badge

@Nick83 Ja dat werd er inderdaad elke keer gezegd, maar dat is tot nu toe elke week zo geweest, maar wij zitten in de stress want als het niet volgende week voor vrijdag gebeurd hebben wij geen internet meer…

Ja er zijn meer adressen in onze straat die glasvezel hebben/krijgen.

@Chantal Nijsten  "Volgende week, de 23e van april, krijgen wij het internet via KPN en stopt ons abonnement bij de andere provider."

Als u die datum al bevestigd heeft gekregen van KPN (?), zal op die datum ook de installatiemonteur van KPN dat extra kastje bij zich hebben en aansluiten. Dat kunt u niet zelf aansluiten namelijk. Daarna mag u gaan genieten van uw abonnement…..:wink:

Reputatie 7
Badge +24

Wie heeft het internet bij de andere provider opgezegd? Maakt u gebruik van de overstap service? Welke andere provider gaat het om? Ziggo?

Reputatie 1
Badge

@Nick83 Wij hebben zelf het internet stopgezet bij de andere provider. Deze stopt officieel de 26e, dus we zouden dan nog 3 dagen hebben dat KPN het kan zetten.

Het gaat inderdaad om Ziggo.

@HansaanZet Verder vind ik het wel vreemd, want de 23e start dus ons abonnement van KPN en kunnen we de modem (die we al wel binnen hebben) aansluiten. Maar er is ons niks verteld over dat dus die dag zelf ook de monteur komt om het tweede kastje te zetten… En waarom zouden ze dat niet gelijk zeggen toen ik afgelopen 3 weken ernaar heb gevraagd….

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga ff iets minder leuks zeggen: het kan wezen dat KPN u eerst aan gaat sluiten op de telefoonlijn. Die mogelijk heel traag is. En dat de glasvezel aansluiting nog weken duurt voordat die klaar is...

@Chantal Nijsten Waar komt die datum de 23e dan vandaan en is dat dan een bevestiging vanuit KPN de provider dat op die datum uw abonnement in zal gaan ? Als u het modem al heeft ontvangen lijkt het mij stug dat de installatie niet door zou gaan. Een KPN moderator kan hier verder induiken en die datum voor u (nogmaals) bevestigen. Als u uw profiel van dit forum alvast de nodige gegevens invult, kunnen ze meteen aan de slag. Zij zijn de enige die die gegevens kunnen inzien.

NB: Al zo vaak hier gelezen dat wanneer KPN een klant terug zou bellen er dus niet terug gebeld gaat worden. Minpuntje in de service KPN :thinking:

Reputatie 6
Badge +8

Zou het kunnen dat u eerst op 'koper', de oude telefoonaansluiting, aangesloten wordt?

Reputatie 1
Badge

@Nick83 Dat zou heeeel raar zijn, we hebben namelijk een abonnement gekocht voor de glasvezel en geen telefoon of tv erbij. Dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

@HansaanZet Bij het bestellen van het abonnement konden we kiezen vanaf welke datum het abbo ingaat, dat is de 23e… Wij hebben dus inderdaad de modem al ontvangen met de kabel om hem aan te sluiten en alles… Dus het lijkt me stug inderdaad dat het niet door zou gaan of dat ze eerst de telefoonaansluiting doen die we niet eens hebben besteld.

Ik zal even kijken inderdaad om mijn profiel verder aan te vullen of dat lukt. Het rare is dat er werd gezegd dat hun aannemer ons zou terug bellen. Ik weet dat Orsatel onze glasvezelaansluiting heeft gedaan, dus ik neem aan dat zij ook het tweede kastje moeten zetten. Als ik maandag nog niks gehoord heb wilde ik zoiezo even bellen met KPN en Orsatel.

@HGD Dat lijkt me niet, we hebben om glasvezel gevraagd en ook een abonnement daardvoor aangeschaft. We hebben geen telefoon en tv erbij gekocht. En het kastje van de glasvezelaansluiting zit er zelf al wel, er moet alleen een tweede kastje geplaatst worden zodat we de modem eraan kunnen sluiten...

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Dat zou heeeel raar zijn, we hebben namelijk een abonnement gekocht voor de glasvezel en geen telefoon of tv erbij. Dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

KPN heeft geen abonnementen voor specifiek glasvezel, dus u kunt ook niet voor nadrukkelijk glasvezel gekozen hebben. Over de telefoonlijn komt ook gewoon internet binnen. Bellen en tv gaan over internet, of dat via een glasvezel verbinding gaat of over een telefoonlijn, dat maakt niets uit.

@HansaanZet Bij het bestellen van het abonnement konden we kiezen vanaf welke datum het abbo ingaat, dat is de 23e… Wij hebben dus inderdaad de modem al ontvangen met de kabel om hem aan te sluiten en alles… 

Hoe ziet die kabel er uit? Kleur?

@Chantal Nijsten  Wat Nick en HGD bedoelen is dat er ook internet via een telefoonaansluitpunt ( ISRA punt) als op deze foto

 

geleverd kan worden.  Je geeft hier duidelijk aan dat dat niet de bedoeling is.

Reputatie 1
Badge

@Nick83 Ja dat is waar inderdaad. Had ik zelf niet bij stilgestaan, maar ze hebben wel elke keer gezegd dat de aannnemer ons gaat bellen voor een afspraak om het kastje te zetten. Dus het is raar dat het dan de andere aansluiting is.

De glasvezelaansluiting zit al wel in het huis. Ik weet niet of u het dan over die aansluiting hebt (dat die traag is) want die hebben we al. Alleen het kastje naar de modem moeten we hebben. Het zou raar zijn als ze nu ineens alles stil leggen

We hebben een rode kabel meegekregen, een witte met gele uiteinden en een zwarte met groene uiteinden. Er zit ook een klein kastje bij waar de zwarte met groene waarschijnlijk in moet. Ik weet niet waar die voor zijn, daar heb ik nog niet naar gekeken.

"Er zit ook een klein kastje bij waar de zwarte met groene waarschijnlijk in moet. Ik weet niet waar die voor zijn, daar heb ik nog niet naar gekeken."

 

Dat kleine kastje is het bewuste kastje, die wordt gekoppeld met het glasvezelaansluitpunt d.m.v. de zwarte kabel met groene uiteinden. ( al is die hier wit :wink: )

Maar nogmaals, die mag u niet zelf aansluiten !! Dit komt de monteur doen op de dag van activatie….. de 23e dus :wink:

Reputatie 1
Badge

@HansaanZet Aha duidelijk. Dan heb ik die andere kabels net nodig?

En die moet in de monteur wel zetten neem ik aan?

Wij hebben nu alleen deze:

 

Die andere kabels heb je zeker nodig. De rode kabel gaat straks vanaf dat kleine zwarte kastje naar je modem.  De wit met gele kabel is voor het bedraad aansluiten vanaf je modem naar bijv. een laptop of desktop PC.

Reputatie 1
Badge

@HansaanZet Ah true. Ik vraag me nu alleen af: Wij hebben nu dus alleen dat ene kastje (mijn vorige bericht met foto). Wat moet er nu nog komen/gebeuren voor ik de modem kan aansluiten en het internet van KPN kan gebruiken?

Er moet dus een kastje overheen/onder komen? En het extra kastje (wat bij ons inderdaad ook wit is) wordt gekoppeld met de zwartgroene kabel aan de modem? Of zit dat weer anders?

Sorry voor deze lange sessie, ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht maar blijkbaar minder dan ik dacht haha

@HansaanZet Ah true. Ik vraag me nu alleen af: Wij hebben nu dus alleen dat ene kastje (mijn vorige bericht met foto). Wat moet er nu nog komen/gebeuren voor ik de modem kan aansluiten en het internet van KPN kan gebruiken?

Er moet dus een kastje overheen/onder komen? En het extra kastje (wat bij ons inderdaad ook wit is) wordt gekoppeld met de zwartgroene kabel aan de modem? Of zit dat weer anders?

Sorry voor deze lange sessie, ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht maar blijkbaar minder dan ik dacht haha

Het enige wat nu nog moet komen is een hopelijk vriendelijke monteur van KPN op de 23e april , die dit allemaal voor u gaat fixen en uw internetabonnement gaat activeren. :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

@HansaanZet Haha oké top. Hopelijk gaat dit goedkomen! Heel erg bedankt voor alle hulp! :slight_smile:

@Chantal Nijsten  Als alles goed is zul je binnenkort ook een mail krijgen vanuit KPN waarin de afspraak met de monteur wordt bevestigd. Bij mij kwam die 4 dagen voor de aansluitdatum.:thumbsup: