Vraag

Modem Experiabox v9 omruilen tegen KPN Box 12

  • 22 October 2020
  • 23 reacties
  • 9627 keer bekeken

Ik wil graag mijn oude v9 modem inruilen voor de KPN Box 12. Volgens het KPN blog heb ik hier recht op. Mijn wifi werkt verminderd en traag en sinds 1 maand ontvang ik veiligheidswaarschuwingen op mijn iPhone over onveilige wifi-verbinding.

Hoe bestel ik de KPN Box 12?

Dank alvast,

Monika

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hallo Monika, 

Niet fijn dat je Wifi verbinding niet optimaal werkt. Gelukkig is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Ik raad je aan om je Wifi verbinding te verbeteren met de Wifi Manager Servicetool. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. 

De Experiabox V9 is nog een recent type modem. Er bestaat geen omruilprogramma voor dit type modem en een blog waar in zou staan dat jij recht op zou hebben om je Experiabox V9 voor een KPN Box 12 om te ruilen komt mij nogal vreemd voor. Bij KPN bestaat er sinds kort vrije modemkeuze. Als het modem dat wij je hebben verstrekt niet bevalt, kan je dus zelf een ander type modem aanschaffen en gaan gebruiken. 

Hallo Heine,

dank voor het antwoord. Het duurde nogal voordat ik antwoord op mijn vraag kreeg dus ben ik in de tussentijd bij de KPN winkel op het Rokin geweest om een nieuw modem te bestellen. Dat heb ik net opgehaald bij Post NL, en nu thuis uitgepakt. Blijkt een Experia 10a te zijn, geen KPN Box 12.

De Wifi Manager Service tool heb ik in de afgelopen maanden herhaaldelijk gebruikt zonder dat het tot verbetering in de up/download leidde. Tevens blijf ik wifi-veligheidswaarschuwingen op mijn telefoon ontvangen.

De informatie over recht op KPN Box 12 heb ik op deze website gevonden:

https://www.kpn.com/beleef/internet/nieuw-modem-heet-kpn-box-12-klaar-voor-nog-betere-wifi.htm   Citaat: 

Wanneer krijg je de KPN Box 12?

Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet. Ook als je een ouder modem hebt dan de Experia Box v10(a) en als deze onverhoopt kapot gaat, dan krijg je ter vervanging de KPN Box 12. Er zijn twee uitzonderingen, in het geval van pairbonding krijg je de KPN Experia Box V10 en bij Sneller Internet Buitengebied krijg je de KPN Experia Box V10 of V10a.

Ben benieuwd naar uw reactie.

Mvg

Monika

 

Reputatie 7
Badge +24

Wanneer krijg je de KPN Box 12?

Voorlopig begint de introductie van de KPN Box 12 bij nieuwe klanten, zij krijgen dit modem standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet.

Er staat "voorlopig". De rest van het verhaal wat daar onder staat kun je beschouwen als toekomstmuziek.

Dank Nick83.

Nou, als ik de tekst zo moet interpreteren, dan weet ik voldoende. Nieuwe klanten krijgen de voorkeur voor trouwe oude klanten. Teleurstellend. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja... het is nu 1maal zo. Nieuwe klanten krijgen ook gelijk de Bluetooth tv ontvanger. Bestaande klanten moeten eerst verlengen naar een Hussel abonnement en dan ook nog het 4K pakket afsluiten. Zo werkt het nu 1maal, het is niet anders. Bij andere provider werkt het vaak op vergelijkbare manieren.

Ik zal een’s bij de andere provider informeren. Veel keuze hebben we niet in NL :-(

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor je aanvulling, @Nick83

@Monika F Bedankt voor het attenderen op deze blog. Ik snap je interpretatie van de tekst en ik begrijp nu waarom je dacht bij een omruil wegens een defect een KPN Box 12 te kunnen verkrijgen. De tekst op de betreffende pagina kan inderdaad beter en duidelijker, en dit heb ik intern een melding doorgezet met het verzoek om deze tekst aan te passen. 

Aangezien ik uit je reactie opmaak dat je nu een Experiabox V10A heb ontvangen, ga ik ervan uit dat dit modem voor verbetering zal zorgen ten aanzien van je Wifi-verbinding. Doorloop eventueel met je nieuwe Experiabox aangesloten de Wifi Manager Servicetool

In maart 2010 kondigde KPN aan glasvezel te gaan gebruiken en toevallig was ik vrij op de dag dat ze (mét TV-ploeg en viceburgemeester) hier op het winkelcentrum in Breda ‘n feestje kwamen bouwen met beloften voor de toekomst. Ik denk dat ik de 1e was en werd inclusief interview op TV uitgezonden. De eersten (wij ook dus) tekenden voor KPN glasvezel ZILVER met 6 maanden gratis GOUD voor dezelfde prijs. In april kreeg ik nog een mailtje dat de KPN-monteur alles zou komen aansluiten. Na 8 maanden kwamen we er achter dat KPN ons automatisch op het duurdere GOUD had verlengd hetgeen we snel terug konden draaien. Wel hebben we meermaals geklaagd over de traagheid die dan extern werd “versneld”. Pas enkele maanden geleden kwam ik erachter dat Glasvezel (nu 11 jaar later) nog stééds niet in onze wijk is aangelegd. Vaak heb ik, als F1-fan, de commerciële Ziggo overwogen, maar mogelijk zijn die volgend jaar óók uit hun pakket. Wel heb ik er vaak een nare bijsmaak van overgehouden, Tiest

Reputatie 7
Badge +24

Pas enkele maanden geleden kwam ik erachter dat Glasvezel (nu 11 jaar later) nog stééds niet in onze wijk is aangelegd. 

Dat is wel aangelegen. Maar dan tot de wijkcentrale. Het laatste stukje naar de woningen bleef gewoon koper. Zo ging dat in 2010. Dat vond men toen normaal, dat zag men toen als "aangesloten op glasvezel".

Pas later begon men huizen rechtstreeks op glasvezel aan te sluiten.

Kan wel zijn Nick maar die koperdraad van af de wijkcentrale "knijpt” ongetwijfeld de internetprestatie af. Als het goed is ga ik morgen naar de box12 waarna ik (voorlopig?) van de traagheid van de laatste maanden af hoop te zijn. grtzz,

Hallo @Tiestvdb KPN deed in die tijd inderdaad voorkomen dat je een glasvezelaansluiting kreeg, maar dat is slechts ten dele waar. De wijkkasten hebben ze toentertijd gemoderniseerd door o.a. een glasvezelkabel van de centrale naar de wijkkast te leggen, daardoor was er sneller internet mogelijk, afhankelijk van je afstand tot de wijkkast.

Als KPN nu over een glasvezelaansluiting praat krijg je ook letterijk een glas-aansluiting in je meterkast.

Via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres (in de naaste toekomst) mogelijk is.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

In de regel kun je met de huidige zetting die je nu hebt tot maximaal 200Mbit/s abo krijgenvia koper, daar heb je geen ‘echt’ glasvezel voor nodig, maar is wel fijn omdat bij glas de upload dan gelijk is aan de download.

Via onderstaande link kom je bij KPNnetwerk.nl, die verantwoordelijk is voor de infrastructuur en kun je ook zien wat er bij jou (binnenkort) mogelijk is. Je kunt ook een abo nemen op een gratis nieuwsbrief zodat je als eerste weet wat er in jouw wijk/straat gaat gebeuren.

Welkom bij KPN NetwerkNL | Home

Houd ook de lokale media in de gaten, wat er zijn tegenwoordig meerdere leveranciers die in bepaalde plaatsen glasvezel aanleggen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Kan wel zijn Nick maar die koperdraad van af de wijkcentrale "knijpt” ongetwijfeld de internetprestatie af.

Ja uiteraard. 

Als het goed is ga ik morgen naar de box12 waarna ik (voorlopig?) van de traagheid van de laatste maanden af hoop te zijn. grtzz,

Nou... verwacht geen wonderen...

Zojuist heb ik de wifi manger gedaan ivm issues met mijn wifi. Nu geeft deze aan dat mijn modem te oud is en dat ik deze kan laten omruilen. Voor de versie 12 modem. Echter moet ik dan de oude meenemen. Dit gaat nogal lastig ivm meerdere personen die thuiswerken. 

Hoe kan ik alsnog een deze modem krijgen zonder direct de oude in te leveren?

 

Reputatie 5
Badge +5

 

Hoe kan ik alsnog een deze modem krijgen zonder direct de oude in te leveren?

Niet. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Elst, dat kan niet helaas. Kun je een moment uitkiezen waarop er niemand aan het werk is? De Box 12 is plug and play, dus zal meteen weer werken. Even het netwerk zoeken en je hebt weer verbinding. 

@Dennis Elst, dat kan iniet helaas. Kun je een moment uitkiezen waarop er niemand aan het werk is? De Box 12 is plug and play, dus zal meteen weer werken. Even het netwerk zoeken en je hebt weer verbinding. 

Dat moment is er wel alleen dan wel wanneer ik de modem in huis heb. Nu moet ik dus eerst met mijn oude modem naar een winkel of afhaal punt om mijn nieuwe modem op te halen en de oude in te leveren. Daar zit hem juist het probleem in. Waarom niet thuis leveren en dan binnen een x tijd retour sturen?

@Dennis Elst, dat kan iniet helaas. Kun je een moment uitkiezen waarop er niemand aan het werk is? De Box 12 is plug and play, dus zal meteen weer werken. Even het netwerk zoeken en je hebt weer verbinding. 

Dat moment is er wel alleen dan wel wanneer ik de modem in huis heb. Nu moet ik dus eerst met mijn oude modem naar een winkel of afhaal punt om mijn nieuwe modem op te halen en de oude in te leveren. Daar zit hem juist het probleem in. Waarom niet thuis leveren en dan binnen een x tijd retour sturen?

Hallo @Dennis Elst , dat kon bij Telfort wel, maar KPN hanteert alléén deze methode van wisselen om te voorkomen dat de bruikleenmodems in verkeerde handen komen en in het illegale circuit terecht komen of niet goed gerecycled worden.

 

@Dennis Elst, dat kan iniet helaas. Kun je een moment uitkiezen waarop er niemand aan het werk is? De Box 12 is plug and play, dus zal meteen weer werken. Even het netwerk zoeken en je hebt weer verbinding. 

Dat moment is er wel alleen dan wel wanneer ik de modem in huis heb. Nu moet ik dus eerst met mijn oude modem naar een winkel of afhaal punt om mijn nieuwe modem op te halen en de oude in te leveren. Daar zit hem juist het probleem in. Waarom niet thuis leveren en dan binnen een x tijd retour sturen?

Hallo @Dennis Elst , dat kon bij Telfort wel, maar KPN hanteert alléén deze methode van wisselen om te voorkomen dat de bruikleenmodems in verkeerde handen komen en in het illegale circuit terecht komen of niet goed gerecycled worden.

 

Dat zou natuurlijk een slecht excuus zijn. Dit kan je als onderdeel maken van je ruil. Indien niet retour binnen gesteld termijn sluit je de klant af. Lijkt me niet zo heel moeilijk om dat te realiseren. aan de andere kan begin ik dan nu te denken laat die wifi dan maar lekker voor wat het is. Uiteindelijk zitten er ook security issues in de modem en zullen ze wel moeten ruilen. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zou natuurlijk een slecht excuus zijn. Dit kan je als onderdeel maken van je ruil. Indien niet retour binnen gesteld termijn sluit je de klant af.

Een klant afsluiten omdat die een oud modem niet terug brengt is wel een heel rigoureuze maatregel.

Bedenk je ook dat dit dan regelmatig onterecht zal gebeuren. Dat een klant een oud modem wel teruggestuurd heeft, maar dat er bij het transport iets verkeerd gegaan is ofzo. Dat zal dan een hele hoop negatieve publiciteit opleveren. En dat wil je absoluut niet als provider. 

Reputatie 7
Badge +20

Daar is gewoon simpelweg niet voor gekozen. Dit is de enige mogelijkheid. En het omruilen bij het servicepunt levert ook nog minder beweging op, dus het is ook nog duurzamer. 

Daar is gewoon simpelweg niet voor gekozen. Dit is de enige mogelijkheid. En het omruilen bij het servicepunt levert ook nog minder beweging op, dus het is ook nog duurzamer. 

 

Dat is natuurlijk een onzin excuus en slaat de plank volledig mis natuurlijk. Als het dan echt om minder beweging zou moeten gaan zou zo’n ding prima met de post gestuurd kunnen worden.  Affijn die discussie ga ik verder maar niet aan. Wat ik me wel afvraag is in welke doos moet ik mijn oude modem inleveren en wat dien ik in te leveren? De oude doos heb ik namelijk allang niet meer. 

Daar is gewoon simpelweg niet voor gekozen. Dit is de enige mogelijkheid. En het omruilen bij het servicepunt levert ook nog minder beweging op, dus het is ook nog duurzamer. 

 

Dat is natuurlijk een onzin excuus en slaat de plank volledig mis natuurlijk. Als het dan echt om minder beweging zou moeten gaan zou zo’n ding prima met de post gestuurd kunnen worden.  Affijn die discussie ga ik verder maar niet aan. Wat ik me wel afvraag is in welke doos moet ik mijn oude modem inleveren en wat dien ik in te leveren? De oude doos heb ik namelijk allang niet meer. 

maakt niet uit welke doos,Als het er maar in past.

Modem+adapter moet je inleveren.

Reputatie 7
Badge +20

We gaan de manier inderdaad niet kunnen veranderen. Maar zal je feedback wel meenemen. 

De oude mag in elke willekeurige doos. Gewoon het modem samen met de stroomadapter. Dan komt het goed.