Beantwoord

Modem hertstart vaak automatisch

  • 5 April 2021
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Hallo

Mijn modem herstart regelmatig automatisch.

Je hoort dan een soort elektrische klikken in het modem en dan wordt hij herstart.

Dit is lastig omdat ik meerdere externe apparaten hierop heb aangesloten die gebruik maken van jet ip adres… aangezien het ip adres na elke herstart verandert moet ik steeds alles opnieuw instellen.

2 vragen:

  • Kan het iets aan het automatisch herstarten gedaan worden?
  • Kan het IP adres als vast ip-adres ingesteld worden?

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 6 April 2021, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Vaak wordt het uit zichzelf herstarten van het modem veroorzaakt door iets achter het modem. Bijvoorbeeld een aderbreuk in een kabel, een niet goed vastzittende connector of het gebruik van apparatuur die data versturen via het elektriciteitsnetwerk. Heb je al getest zonder aangesloten randapparatuur?

Ja hier is niet aan de hand … 

Kanhet aanhet “oude” modem liggen?

Experio Box V9

 

Leon

Reputatie 7
Badge +17

Welkom, @OMS4Business, leuk dat je ons gevonden hebt! Vervelend, zeg, dat jouw modem regelmatig herstart. Heb je jouw modem al eens een reset gegeven?

Werkt dit niet, dan kijk ik graag even met je mee. Wat gebeurt er met de lampjes op het modem vlak voor deze herstart? Mag ik je dan vragen om je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik even met je mee kijken.