Vraag

Modem V10a start 4 keer per dag opnieuw op

  • 11 November 2021
  • 19 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds de zomer ontsaan er steeds meer storingen met ons modem Experia box V10a

  • het modem start 4x p/d spontaan opieuw op
  • de super wifi is instabiel, wel/geen goede doorgifte van het signaal
  • reglmatig kan ik bepaalde beveiligde websites niet meer bezoeken zowel via de laptop als via de telefoon

Zelf hebben we kabels opnieuw aangesloten

het modem herstart (anders kan ik niet werken)

super wifi opnieuw geinstaleerd

 

Maar het wordt er niet beter op. Wie weet een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @Paulien en Tako . Dat van dat telkens opnieuw opstarten kan niet de bedoeling zijn.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de boel eens doormeten.

gegevens aangevuld

Ik bel je rond 12:30

@Paulien en Tako  Leuk je even gesproken te hebben. We hebben het volgende overlegd:

De v10a heeft nog geen harde reset gehad. Die ga je later vandaag proberen.  Hierna kan het zijn dat je de superwifi's ook even moet resetten (10 seconden knopje indrukken).

Verder staat er nu een superwifi vlakbij je v10a. Dat is niet praktisch en kan ook voor storing zorgen.  Mijn advies is om 'm ergens te plaatsen waar je nog geen goede dekking hebt of even tijdelijk uitzetten zodat we zeker weten dat de v10a en die superwifi elkaar niet in de weg zitten.

Mocht die spontane uitval van het modem blijven wil ik dat graag weten. Dan kan het aan de toevoer van het signaal liggen. Zoals je vertelde is er ooit bij jou in de tuin een noodoplossing bedacht voor de toevoer van je signaal. Het zou kunnen dat daar nu iets aan het storen is.   Daar gaan we dan wel achter komen. 

Beste Erwin,

 

Gisteren avond de v10a een harde reset gegeven. De tv deed het gisteren en vanmorgen goed en de v10a is niet herstart.

Vandaag goed kunnen inloggen op mijn werk account.

Mijn telefoon kan alleen geen IP adres meer vinden. Wifi vergeten en opnieuw opgestart heeft geen effect.

Het super wifi punt zo ver als het snoertje lang is van de v10a af gezet. Lijkt goed maar ik ben toch nog niet helemaal tevreden ivm telefoon problemen.

 

Hela, dat is merkwaardig.  Ziet jouw telefoon het netwerk nog wel?  Bij welke stap gaat het mis?

Andere apparaten krijg je nu dus wel draadloos aan de praat?  

(wat voor telefoon is het?)

Het is een Xiomi telefoon. 

Als ik op de wifi icoon klik dan kan ik kiezen voor mijn router/v10a. Hierna wil ik verbinden en blijft de telefoon ronddraaien in het zoeken naar het IP adres. 

Vandaag ook op bezoek geweest bij familie en daar maakte de telefoon wel verbinding met het modem.  Toevallig ook van de KPN

Vreemd. Kun jij ook nog eens de wifi manager doorlopen en daarna opnieuw proberen? Zou je de telefoon ook eens helemaal kunnen herstarten?

Helaas v10a heeft zichzelf uitgeschakeld. Hierna met het knopje op de achterzijde van de v10a herstart. 

De telefoon kan nu wel weer een IP adres ophalen. 

Ik zal de telefoon ook helemaal uit en weer aanzetten

Het is nog steeds niet optimaal als ik dat zo lees. :-(

Werken de diensten op dit moment?

Morgen/vrijdag zal ik weer inloggen op de laptop voor mijn werk.

Vandaag heeft de telefoon geen problemen gegevens bij het inloggen op verschillende diensten.

Wel duurt het langer dan normaal om in te loggen of om te schakelen tussen verschillende sites

Vandaag weer 3 maal spontane opstarten van de v10a

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Zijn er dit soort dingen in huis? 

 

Ja wij hebben  2 van die dingen in huis alleen met nr 650.

Die dingen zijn door de kpn monteur in 2015 aangesloten

Badge +19

Dan wil ik je vragen om morgen, als je geen tv kijkt,  ze allemaal te verwijderen. Dus ook die bij het modem. Gewoon om te testen. Mag ook nu natuurlijk maar daar maak je misschien geen vrienden mee. Ik vermoed dat die het probleem veroorzaken. Die dingen veroorzaken namelijk zo vaak dit soort problemen.  Gaat dat lukken?

Beste Joep 1965,

 

Ik zal dat woensdag gaan uitproberen. Alleen hoe moet het dan verder als dat de oplossing is? Dan moet er een draad getrokken worden om TV te kunnen kijken?

Als we dan zeker weten dat het met die DVS’n te maken heeft, zou dat wel mijn advies zijn.

Het kan ook zijn dat ze nu storen omdat ze niet correct zijn aangesloten. Dat kun je via deze pagina checken:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Afgelopen woensdag de DVS'n los gemaakt en een DVS later opieuw aangesloten. Het lijkt er tot nu op dat het goed gaat. Het moden is niet meer spontaan herstart en het inloggen op de verschillende divises gaat tot nu toe ook goed. Top

Badge +19

Fijn dat het gelukt is. Probeer van die dingen af te komen.  Vroeg of laat gaan ze toch weer problemen geven. Ze kunnen heel slecht tegen ledverlichting.  Rond de kerstdagen zien we hier heel veel problemen. Zorg in ieder geval voor de juiste software.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit. Hiermee kan je ze beheren en voorzien van eventuele updates.Â