Gisteren onze Experia Box v8 na zo’n10 jaar trouwe dienst omgewisseld voor de KPN BOX 12.
Dit gedaan op advies van KPN omdat ons modem verouderd was , een nieuw modem zou veel beter zijn qua snelheid en wifi . Wij waren altijd klant bij Telfort , wat overgenomen is door KPN . Telfort was toch een beetje het budget ‘kindje’ van KPN dus zou een nieuw modem altijd beter zijn, volgens de medewerkster van KPN.
Echter is het precies tegenovergesteld .
Wifi op onze mobiele telefoon werkt alleen in de keuken , daar is het signaal sterk . Zodra wij in de woonkamer zijn of naar boven gaan schakelt de mobiel direct naar 4G.
Met de Experia Box hadden we zelfs achter in de tuin en helemaal boven op zolder altijd super goed wifi bereik.
Na een paar uur wifi ellende , hebben we onze Experia Box weer aangesloten ...maar helaas deze werd niet meer herkend en was onbruikbaar geworden .
Wat kunnen we nu nog doen om wifi te verbeteren ?
Beste antwoord door CID
Bekijk origineel