Vraag

Moet je eerst glasvezel bestellen voordat het aangesloten wordt?

  • 17 April 2024
  • 9 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Wanneer gaat KPN mensen aansluiten?

Bij mij in de wijk brachten ze het eerst binnen en dan kon je aan het aanvragen.

Me schoonzus heeft dit op der adres maar ze zijn nooit binnen geweest want het ligt nog buiten op de rol voor de portiek.

De boven buren zijn wel aangesloten maar hun niet moet je dan in Den Haag het eerst aanvragen alvorens ze komen?

Ze heeft al paar keer gebeld maar ze lijken het maar niet te snappen bij KPN netwerk.

Want hoe zit het als ze nog geen aansluiting binnen hebben en KPN zet het koper uit?

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN zet geen koper uit. Dat gaat echt niet gebeuren. Wees daar maar niet bang voor.

Wanneer is het buiten in een rol voor het portiek gelegd?

Reputatie 7
Badge +8

KPN zet geen koper uit. Dat gaat echt niet gebeuren. Wees daar maar niet bang voor.

Wanneer is het buiten in een rol voor het portiek gelegd?

1,5 jaar terug al

KPN kondigt het anders wel aan dat ze Koper gaan uitschakelen. (ze is hier ook al keer over gebeld door een partij die diensten doet voor KPN maar die konden haar ook niet vertellen wanneer het kastje  (FTU) dan binnen geplaatst wordt)

Hier werd alles netjes naar binnen gebracht en kon je het aanvragen. maar blijkbaar moet je nu eerst een pakket aanvragen zoals screenshot aangeeft.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @MennoG78 ,

 

maar blijkbaar moet je nu eerst een pakket aanvragen zoals screenshot aangeeft.

 

Precies dit. Ze kan het beste bellen met 0800-0402 of nog beter : Naar een KPN-winkel gaan en daar een een abonnement aanvragen. Want anders kan ze lang wachten: 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij hoeft dat normaal gesproken helemaal niet. Ik dacht dat iedereen gewoon het aansluitpunt in de meterkast kreeg. Ook mensen die helemaal geen abonnement hebben bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +28

Volgens mij hoeft dat normaal gesproken helemaal niet. Ik dacht dat iedereen gewoon het aansluitpunt in de meterkast kreeg. Ook mensen die helemaal geen abonnement hebben bij KPN. 

Nee, je moest wel toestemming daarvoor geven. En thuis zijn als het de gravers uitkwam. As je toevallig een maand op vakantie was, dan werd er verder ook niets naar binnen gebracht. (Tenzij je al abonnee was.)   

Bij mij in de straat steekt bij diverse huizen in de voortuin een oranje kabel uit de grond. De verbinding naar binnen is nooit gelegd. De betreffende bewoners hebben dan een abonnement op Ziggo.   

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij hoeft dat normaal gesproken helemaal niet. Ik dacht dat iedereen gewoon het aansluitpunt in de meterkast kreeg. Ook mensen die helemaal geen abonnement hebben bij KPN. 

Nee, je moest wel toestemming daarvoor geven. En thuis zijn als het de gravers uitkwam. As je toevallig een maand op vakantie was, dan werd er verder ook niets naar binnen gebracht. (Tenzij je al abonnee was.)   

Bij mij in de straat steekt bij diverse huizen in de voortuin een oranje kabel uit de grond. De verbinding naar binnen is nooit gelegd. De betreffende bewoners hebben dan een abonnement op Ziggo.   

Hebben ze ook alleen komen ze maar niet langs.

die rol ligt gewoon letterlijk in gras ingegraven.

ze hebben al KPN nu maar nog geen glas maar willen dit wel maar KPN werkt niet mee of zeggen ene keer wordt contact opgenomen na 2 maanden nada.

0800 0402 zegt je moet eerst via netwerk aangesloten worden dus cirkeltje is weer rond en weer opnieuw 

Reputatie 7
Badge +10

@MennoG78 

Rare gang van zaken. Bij mijn ouders werd, in het verleden (meer dan 10 jaar terug), ook glasvezel in de gehele straat aangelegd. (Was dit ook de KPN ? Ik weet het niet meer). We moesten thuis zijn toen de gravers kwamen om de glasvezel aan te leggen. De glasvezel werd gelegd en het kastje van de aansluiting werd ook binnen geïnstalleerd. Maar we hebben toen niet direct een abonnement op de glasvezel genomen.

Als ik het goed begrepen heb, gaat de officiele procedure is als volgt. Jij neemt contact op met de KPN klantenservice  (tel. 0800- 0402 ), die moet een ticket aanmaken voor de afdeling KPN Netwerk. En vervolgens wordt dit doorgegeven aan de glasvezelaanbieder (dit hoeft niet KPN te zijn) en die gaat vervolgens aan het werk.

(Klopt dit @Ik_Combineer ???)

Reputatie 7
Badge +8

Ik vond het ook heel raar gaan.

bij mij werd het 5 jaar terug netjes eerst naar binnen gebracht.

alleen hier brengen ze het pas blijkbaar naar binnen als je het aanvraagt omgedraaide wereld dus.

Ze hebben daarvoor al contact gehad maar kpn netwerk zet het niet door ofzo.

want ze hebben al kpn alleen willen wel naar glasvezel

Reputatie 7
Badge +12

Hoogbouw werkt altijd net wat anders en de precieze procedure kan ik je niet vertellen. Wel is het zo dat het koper op adres niveau wordt uitgezet en niet per wijk of gemeente. Dus bij mensen die geen glasvezel hebben wordt het koper aan gelaten en gaan ze handmatig kijken waarom er nog geen glas is. Hierover dus geen zorgen.

Externe partijen die "samenwerken met kpn" om te informeren zijn eigenlijk altijd smerige verkopers welke je iets willen verkopen en bovenstaande verkeerd vertellen om hun product aan te bieden. Geloof daar aub niet te veel van.

 

Ik weet niet of je de gegevens van je ouders ergens in je forumprofiel hebt staan, mocht dat zo zijn kan het moderatieteam eventueel meekijken om te ontdekken waar het spaak loopt.

Reageer