Beantwoord

Monteur glasvezel heeft het niet netjes achter gelaten

  • 2 October 2021
  • 15 reacties
  • 564 keer bekeken

heb vrijdag 24 -09 een glasvezel monteur over de vloer gehad en deze heeft dit achtergelaten, een paar keer met de kpn gebeld en steeds van het kasje naar de de muur gestuurd iemand enig idee wat er verder te doen/

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 October 2021, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +12

Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Zeker als ik naar de glasvezelkabel (dunne gele) kijk. De monteur mag het op deze manier nooit opleveren lijkt me. Ik wil het woord schandalig nog net niet noemen maar dat is het wel. Ik ga er van uit dat er snel een moderator gaat reageren die actie kan ondernemen. Vul alvast al uw profiel gegevens in. Alles wat bij het privé gedeelte staat is alleen inzichtelijk voor KPN medewerkers en niet door ons (forumleden).

Hallo @Leijk heb je ook een foto van de meterkast hoe het er eerst uit zag?

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dit is een ftu waar ik persoonlijk niet bekend mee ben, wordt niet in mijn regio gebruikt. Maar ik neem ook aan dat deze niet goed is afgemonteerd en hier normaal een kapje overheen hoort te lopen.

verder inderdaad zoals @SledgehammerNL al meld mag deze gele kabel absoluut niet zo los hangen. Dit is de kabel waar internet doorheen loopt en een goed scherpe bocht breekt de glasvezel en zorgt voor storing. Ik gok dat een moderator een nieuwe monteur voor je zal inplannen. Hiervoor zal wel je profiel ingevuld moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +10

Jeutje wat een troep :drooling_face:  

 

Dit is de FTU waar de Genexis NT op hoort. Maar hier zit via de gele patchkabel een ander type NT op die op de huidige FTU’s geschoven word. Het is me een raadsel waarom dit zo gedaan is. Had de monteur de juiste NT niet? Was er storing?

Wat was de opdracht van de monteur?

Was de monteur van KPN (de provider), of van KPN netwerk? (Glasvezel kabels)

 

Sowieso is dit geen manier om het achter te laten.

 

Zo had het eruit moeten zien

Reputatie 6

Blauwe pigtail op een groene koppelstuk met een blauwe naar groene patchkabel naar een NT die niet eens geschikt is voor de FTU. Wat is daar gebeurd :drooling_face:

De monteur die s'morgens geweest is kon niet ontdekken wat er precies aan de hand was. Hij is naar de centrale gegaan en gaf aan later terug te komen. Toen hij na twee uur terug kwam had hij een vervelende mededeling zei hij. Hij zei dat er met de glasvezelkabel zelf niks aan de hand was want dat bleek op de centrale maar dat de lijn down was en hij verder niks voor ons kon betekenen en wij dus geen internet hadden. Ook gaf hij aan dat hij KPN netwerk had gebeld maar dat zij niet wilden komen omdat er met de kabels niets aan de hand was. De monteur heeft een ticket kunnen regelen en zei dat ik binnen vier uur  terug gebeld zou worden om een afspraak te maken en dat er dan een collega van hem zou komen en het in orde zou komen. Ik ben gebeld en S' middags kwam er inderdaad een monteur langs om het in orde te maken. Hij heeft wat hij vertelde een noodoplossing gemaakt zodat wij in het weekend in ieder geval weer internet zouden hebben. { de gele draad } Hij zou zelf een ticket aanvragen zie hij zodat weer een andere monteur het op zou lossen en dus af zou maken door een heel nieuw kastje te monteren { wat dus niet gebeurd is } heb zelf een 088-0063744 nummer van de kpn gebeld en daar werd gezegd dat het been kpn probleem is en zelf de moest  KPN bellen om een afspraak te maken, op maandag 2x gebeld en op woensdag gebeld en op vrijdag gebeld maar steeds hetzelfde antwoord dat er aan gewerkt werd en het antwoord is steeds dat ik binnen 4 uur teruggebeld zou worden maar steeds geen reactie, ben er inmiddels wel zat van van die smoesjes

JanD het zag eruit zoals de foto die Dennis a78 geplaatst heeft

Reputatie 7
Badge +24

JanD het zag eruit zoals de foto die Dennis a78 geplaatst heeft

Die was misschien kapot, maar hij had geen vervangend exemplaar. Wel een ander type, maar dat paste niet zo maar op die onderbak die tegen de muur geschroeft zit.

Daarom zou KPN Netwerk moeten komen, om die onderbak te vervangen. Want dat mag/hoort/kan een monteur van KPN provider niet doen.

Maar de KPN Netwerk heeft geen haast om een monteur te sturen, dus heeft de monteur van KPN provider het nu tijdelijk maar houtje-touwtje opgelost zo dat je toch inter hebt.

Denk ik? 🤔

Reputatie 7
Badge +10

Ja vreemd verhaal. Als er nu als nood over de reserve vezel geleverd zou worden kon ik het begrijpen, maar dit lijkt niet het geval.

 

Klinkt als dat de poort down is? Maar dan hoef je de juiste NT er niet af te halen als die erop zat, en het zo achter te laten. Poort down of stuk is gbic resetten, vervangen en anders poortwissel lijkt mij. Maar ik gis alleen maar naar wat het daadwerkelijke probleem is.

 

Nee wacht, want er is nu verbinding zeg je. Dus het gaat nu enkel om die glasvezelaansluiting weer in een normale staat te maken. En modem fatsoenlijk op te hangen enz.

Dan is er waarschijnlijk tijdelijk over de reserve vezel geleverd, waar deze constructie voor nodig was, en moet het nu weer hersteld word.

 

Denk ik.. of niet :laughing:

Reputatie 6

@DennisA78 Misschien heeft dat te maken met de NELT A of B kaarten waarschijnelijk zat hij op een verkeerde kaart en zou dit een nood oplossing moeten zijn. Een simpele poortwissel had dit verholpen.

Reputatie 7
Badge +11

Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Zeker als ik naar de glasvezelkabel (dunne gele) kijk. De monteur mag het op deze manier nooit opleveren lijkt me. Ik wil het woord schandalig nog net niet noemen maar dat is het wel. Ik ga er van uit dat er snel een moderator gaat reageren die actie kan ondernemen. Vul alvast al uw profiel gegevens in. Alles wat bij het privé gedeelte staat is alleen inzichtelijk voor KPN medewerkers en niet door ons (forumleden).

Dan doe ik het wel, dit is echt schandalig achtergelaten.

 

Blauwe pigtail op een groene koppelstuk met een blauwe naar groene patchkabel naar een NT die niet eens geschikt is voor de FTU. Wat is daar gebeurd :drooling_face:

Die koppelbus is nog niet eens een ramp. Groene en blauwe koppelbusjes zijn immers precies hetzelfde. Het feit dat het het er zo bij ligt is inderdaad wel schandalig..

 

@DennisA78Misschien heeft dat te maken met de NELT A of B kaarten waarschijnelijk zat hij op een verkeerde kaart en zou dit een nood oplossing moeten zijn. Een simpele poortwissel had dit verholpen.

Maar ook dan had hier een normale NT op geplaatst kunnen worden. NELT-A is sowieso EoF en alle NT's die we hebben voor dit type FTU zijn geschikt voor dergelijke verbindingen. NELT-B is GoF en ook hier zijn alle NT's geschikt voor die wij geleverd krijgen vanuit de InNight-delivery.

 

Nee wacht, want er is nu verbinding zeg je. Dus het gaat nu enkel om die glasvezelaansluiting weer in een normale staat te maken. En modem fatsoenlijk op te hangen enz.

Dan is er waarschijnlijk tijdelijk over de reserve vezel geleverd, waar deze constructie voor nodig was, en moet het nu weer hersteld word.

Er is geleverd op de A-vezel, deze heeft namelijk de SC/PC-connector bij dit type FTU's. De SC/APC was voor CATV maar wordt niet meer gebruikt. Hier had een monteur zelf gerust een NT op kunnen zetten. Die onderste kap die mist die kunnen monteurs gewoon bestellen via de grijplijst. Deze zit in de GN-01 ombouwset naar de GN-02 zoals hier afgebeeld. Ook zonder die kap blijft het NT prima zitten.

 

JanD het zag eruit zoals de foto die Dennis a78 geplaatst heeft

Die was misschien kapot, maar hij had geen vervangend exemplaar. Wel een ander type, maar dat paste niet zo maar op die onderbak die tegen de muur geschroeft zit.

Daarom zou KPN Netwerk moeten komen, om die onderbak te vervangen. Want dat mag/hoort/kan een monteur van KPN provider niet doen.

Maar de KPN Netwerk heeft geen haast om een monteur te sturen, dus heeft de monteur van KPN provider het nu tijdelijk maar houtje-touwtje opgelost zo dat je toch inter hebt.

Denk ik? 🤔

In de gebieden waar dergelijke FTU's geplaatst zijn geweest hebben de monteurs normaal gesproken wel de NT's voor dit type FTU op voorraad. Denk eerlijk gezegd eerder dat het NT gewoon stuk was.

 

Zoals ik het nu lees is deze constructie dus gemaakt door een monteur van KPN Netwerk. Die hebben voor zover ik weet inderdaad geen NT's voor dit type FTU aangezien zij tegenwoordig enkel de TK-01 FTU's plaatsen. De NT die op de grond ligt hoort daar ook bij. Dit kan ik echter ook fout hebben, ik spreek die mensen nooit.

 

Maarja, hier moet inderdaad gewoon een monteur heen voor het plaatsen van een nieuw NT. De kans op dienstuitval is nu gewoon aanzienlijk. @Leijkals je je profiel invult met postcode, huisnummer en klantnummer dan kan een moderator hier een nieuwe monteur voor aansturen. 

@Leijk : Zo te zien heb jij 1-10 een collega van mij gesproken. Die heeft het juiste traject doorlopen. Te weten, een klacht over de werkzaamheden van de monteur ingediend.

Een speciale afdeling pakt dit soort klachten op.  Ik ga er van uit dat je vandaag of morgen benaderd wordt en dat ze alsnog een monteur aansturen om de zaak weer te fatsoeneren. Desnoods mag je mijn collega doorverwijzen naar dit topic, zodat hij/zij ook gelijk een beeld krijgt bij wat er gebeurd is. 

Monteur is afgelopen woensdag geweest en heeft alles keurig gemaakt en achtergelaten 

Reputatie 7
Badge +11

Kijk, dat ziet er een stuk beter uit! Fijn dat alles is opgelost!

Dag en nacht verschil. Heel mooi dat het nu vakkundig is opgeleverd.Â