Vraag

monteur heeft de situatie verslechterd

  • 19 November 2020
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Beste KPN,

 

Na vele pogingen om telefonisch tot een oplossing te komen -en uren in de wacht te hebben gestaan doe ik bij deze een laatste poging om tot een oplossing te komen danwel het abonnement van mijn schoonouders per ommegaande op te zeggen. En indien ik met deze mail weer eenzelfde behandeling krijg als aan de telefoon wil ik ook meteen mijn eigen abonnement opzeggen.

 

Onlangs traden er bij mijn schoonmoeder problemen op met het internet en TV en heeft daarom contact opgenomen met de klantenservice – hierop is er een monteur langs geweest die de situatie ter plekke heeft aangepast, er is oa. de modem verplaatst van de kelder naar de woonkamer verplaatst en is een eigen wifi versterker ontkoppeld (naar zeggen van de monteur zou de wifi versterker zorgen voor storingen – waar overigens nooit overlast van is ondervonden), de monteur heeft daarnaast nog twee wifiversterkers achtergelaten zonder deze te installeren en is vergeten de gebruikte netwerknaam en wachtwoord in te stellen zodat alles weer in verbinding stond. Helaas hebben de inspanningen van de monteur de situatie niet verbetert, integendeel na vertrek van de monteur hebben we moeten vaststellen dat het wifi bereik er alleen maar slechter op is geworden (oa. doordat alle wifi schakelaars in de tuin geen bereik meer hebben) en de TV alleen nog maar storingen geeft. Vervolgens heeft mijn schoonmoeder hierover contact gezocht en is het aantal MB’s opgehoogd (hierdoor maakt ze meer kosten en zo blijkt is hiermee ook het abonnement met een jaar verlengd – waarvoor geen explicite toestemming is geweest). Omdat dit het ophogen van MB’s niet hielp heeft mijn schoonmoeder verzocht het abonnement naar KPN over te sluiten zonder dat ze wist dat Telfort en KPN inmiddels zijn samengevoegd.

 

Daar mijn schoonmoeder radeloos is en ik de wifischakelaars in de tuin zonder bereik niet meer werkend krijg heb ik namens mijn schoonmoeder deze week contact opgenomen om het abonnement te beëindigen omdat hetgeen ze afneemt niet meer naar behoren werkt – en andere providers ons graag verder helpen. Nadat een aantal keer de verbinding aan de andere kant van de lijn verbrak en na uren in de wacht te hebben gestaan heeft een medewerker ons toch zover gekregen om akkoord te gaan met nog een bezoek van een monteur om de schade van de vorige monteur te herstellen – hiervoor zou de volgende dag contact opgenomen worden. Nu we een aantal dagen verder zijn moet ik helaas concluderen dat de afspraak niet is nagekomen.

 

Deze voorgeschiedenis zorgt inmiddels voor veel frustratie en worden we hierdoor gedwongen om een externe monteur in te schakelen om zodoende de oude situatie met oa. de eigen wifiversterker te herstellen.

 

Bij deze een laatste verzoek om, volgens afspraak, de situatie bij mijn schoonmoeder kosteloos te herstellen zodoende dat de wifischakelaars in de tuin weer bereik hebben. Als u deze afspraak niet nakomt dan willen we per ommegaande bovengenoemde aansluitingen opzeggen- desnoods met behulp van rechtsbijstand met daarbij het verzoek tot vergoeden van de te maken herstelkosten.

 

Indien ik binnen één week geen bevredigende reactie van u heb ontvangen zullen we rechtsbijstand inschakelen en potentiële klanten van KPN/ Telfort gaan behoeden voor eenzelfde situatie. Heb nl. het idee dat we totaal niet serieus worden genomen.

 

Hoogachtend.

 

Toon van den Elsen

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Op het forum is het erg druk en een reactie kan enkele dagen duren. Vul in de tussentijd het profiel aan, waardoor medewerkers toestemming hebben om in het dossier te kijken.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @ElsenTT, welkom op ons forum!

Ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat een bezoek van een monteur tot verslechtering van de diensten heeft geleid bij jouw schoonmoeder. Dat is natuurlijk niet wat je mag verwachten van een monteursbezoek. Ik snap dan ook heel goed dat jij en jouw schoonmoeder hier enorm van balen en graag een oplossing willen. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Kun je je profiel aanvullen met de postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer van jouw schoonmoeder? Je mag deze eventueel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen, zodat we voor een volgende keer ook weten dat dit niet jouw gegevens zijn, maar die van jouw schoonmoeder. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt aangevuld? Dan kan ik aan de slag.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je vernomen. Ik ga er daarom van uit dat het probleem is opgelost. Indien je toch nog problemen ervaart, laat het gerust weten. We helpen je graag verder.