Beantwoord

Monteur inplannen lukt niet (verhuizing)

  • 15 August 2020
  • 11 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik wi graag een monteur inplannen voor het installeren van het internet/tv op ons nieuwe adres. Op 15 september 2020 gaan wij verhuizen. Dit heb ik  al  reeds doorgegeven aan KPN. Hiervan heb ik ook al 2 e-mails ontvangen om een afspraak in te plannen. Helaas lukt het mij al een tijd niet om na het  kiezen van een datum ook een tijdsvak en/of een toelichting te geven op de reden waarom ik een afspraak wil inplannen op 16 september 2020. Het lijkt alsof de pagina blijft hangen op het selecteren van de datum. 

Omdat de datum steeds dichterbij komt wil ik  graag vragen of jullie met mij contact kunnen opnemen om de afspraak te maken. Is dit mogelijk? En is deze fout bij jullie bekend? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 August 2020, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ik neem aan dat je deze pagina gebruikt?

https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur/servicetool-monteurafspraak.htm?type=engineer-managing#/0006

Nee de link vanuit de email die ik heb intvangen. Als ik deze aanklik krijg ik het volgende: 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Dalemans, welkom op het forum! Goed dat je hier al zo op tijd mee bezig bent. Wil je jouw forumprofiel invullen, en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik kijken of ik de monteur wel voor de 16e kan inplannen :) Wat is je voorkeurstijdvak?

Oke super. Gelieve voor de 16 september in de ochtend een tijdsvak te kiezen.  Tijd maakt niet uit. 

 

Alvast dank voor het inplannen!

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Dalemans. Dan heb ik hem bij dezen ingepland voor het eerste tijdsblok op de 16e. Dat betekent dat de monteur komt tussen 8:00 en 10:00. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. 

Super. Dankjewel!!

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen per e-mail? Kan dit?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie de afspraak hier zelf wel staan, maar inderdaad nog geen verzonden bevestiging. Het lijkt erop dat deze in het onderliggende systeem is blijven hangen en daardoor niet daadwerkelijk verzonden. Ik kan je bij deze bevestigen dat de afspraak er is. Je krijgt nog herinneringen per sms 4 dagen van tevoren, en 1 dag van tevoren. Ook zal de monteur op de dag zelf nog even bellen als hij er bijna is voor een Coronacheck.

@Erik_  Goedemorgen Erik,

Hopelijk kan jij ons helpen! Dat het systeem niet optimaal werkt hebben wij aan den lijve ondervonden. Twee weken geleden hebben wij een afspraak gemaakt voor een monteur tussen 08.00 en 10.00 op dinsdag 25 augustus. Helaas is deze niet komen opdagen. Na ruim 5 uur diverse telefoontjes gepleegd te hebben bleek dat de afspraak uit de planning was gehaald. Wij hebben daar nooit een bericht van ontvangen waardoor wij kostbare tijd zijn verloren tijdens onze drukte vanwege de verhuizing. Na veel bellen is ons toegezegd dat morgen 28 augustus tussen 10.00 en 12.00 een monteur komt om de glasvezelaansluiting te activeren.

Gezien bovenstaande gang van zaken hebben wij vanochtend nog contact opgenomen om na te gaan of deze afspraak goed is geregistreerd. Wat schetst onze verbazing: afspraak is genoteerd maar niet doorgevoerd dus wij hebben slecht nieuws.. Conclusie is dat wij al vanaf dinsdag in de weer zijn en ik het niet voor elkaar krijg een monteur te regelen ondanks diverse toezeggingen. Ik ben inmiddels bij andere providers gaan informeren omdat wij vanaf maandag weer aan de slag moeten en vanuit huis moeten werken. Het verbaasd mij tot slot dat alle inspanningen en het laten weten wel klant te willen blijven bij kpn maar op deze manier geen ander alternatief dan overstappen overblijft dit niet tot een oplossing leidt.
 

Vanaf dinsdag dus al bezig en nog altijd geen duidelijkheid over een afspraak met een monteur ondanks dat dit al tweemaal was gepland.

@Dalemans ik zou adviseren om even te contacten met KPN om dezelfde frustratie te voorkomen gezien het plansysteem niet correct werkt en veel misgaat momenteel. Ik begreep namelijk dat er dinsdag 30 soortgelijke meldingen zijn gemaakt.
 

Alvast dank voor reactie.

Reputatie 7
Badge +30

@Nikkelen, jouw geval is anders, en pakken we in je eigen topic op. Bij jou is de afspraak van de 28e niet te vinden. Bij Dalemans staat deze afspraak er wel in, en zie ik de bevestigings e-mail ook staan, alleen is die niet daadwerkelijk verzonden, of tijdens het verzenden blijven hangen. 

@Erik_ bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb bewust een eigen topic aangemaakt. Fijn dat het opgepakt wordt. Het is wel een bijzondere gang van zaken dus hopelijk loopt dit voor andere klanten niet zo stroperig en zonder onterechte toezeggingen wat onnodig tijd opslokt omdat men rekening houdt met de komst van een monteur. Ik wens @Dalemans succes met het verdere proces zonder in de situatie ‘ander geval’ te belanden.