Beantwoord

monteur is afgezegd

  • 17 March 2020
  • 27 reacties
  • 392 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb vanavond een mail gehad dat de monteur morgen niet komt.

Kan ik het pakket gewoon zelf aansluiten?

Haal ik dan me maximum mb's met het internet?

Weet namelijk niet of ik pair bonding nodig heb.

Er komen alleen losse draadjes uit de muur en verder vind ik nergens een isra punt.

 

Met vriendelijke groet,

Kevin

icon

Beste antwoord door Kevin1984 18 March 2020, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 4
Badge +3

je moet even een foto maken.

 

Zo komt het bij mij binnen.

Je moet de rode en blauwe draad hebben. Zie ander dergelijk geval:

https://forum.kpn.com/internet-9/zelf-internet-aansluiten-vanwege-corona-492921

 

Als je pairbonding hebt besteld, zijn ook de oranje en witte nodig als tweede paar.

Draden zijn wel wat kort/krapjes, maar je kunt erbij zo te zien. Koop/regel een verbindingdoosje zou ik zeggen, kun je vaak wel 6 of meer draden ‘lassen’/vastschroeven. Kroonsteentje kan (tijdelijk) ook.

Rood en blauw zijn aangesloten maar de experiabox blijft bij services een rood lampje aangeven.

Vanaf vandaag zou het abonnement moeten ingaan.

 

Reputatie 4
Badge +3

 

je moet dus de rood en blauw draadje opschroeven op de telefoon doosje. 

als dat niet lukt. dan de oranje op rood en wit op blauw. 

 

als beide niet lukt dat ligt het probleem niet in huis maar buiten in de verdeelkast. 

Rood en blauw zijn aangesloten maar de experiabox blijft bij services een rood lampje aangeven.

Vanaf vandaag zou het abonnement moeten ingaan.

Kan pas later op de dag zijn.

Het gebeurd ook wel eens dat het niet rood en blauw zijn, dan heeft men het bewust of onbewust ergens onderweg tussen thuis en centrale anders of fout aangesloten. Dan kun je systematisch de combinaties afgaan, en kijken welke werkt.

Dat werkt ook niet  L1 en L2 gaan ook niet branden.

 

Als internet via de telefoonlijn in jouw huis nog nooit of jarenlang niet actief was, kan het zijn dat in de centrale draadjes gewoon nog niet aangesloten zijn.

Zorg eerst dat je van KPN weet of het uberhaupt al actief is, en ook of je pairbonding hebt. Kan wel 24 of 48 uur overheen gaan voordat je reactie krijgt. Vul alvast relevante gegevens in je profiel in, dan kan een KPN medewerker naar jouw abo status kijken.

Vind het nu al ... 

:sweat_smile:

 

Reputatie 7

Hoi Kevin, welkom op het forum! Goed om te zien dat de anderen je al hebben geholpen met het fysieke deel van het installeren.

Ik heb zojuist gekeken naar de status van je verbinding en die is nog niet opgeleverd. De opleverdatum is wel vandaag, dus dan verwacht ik dat het later vanmiddag in orde zal komen. De monteur stond voor 14:00 als ik het goed zie. Als je dan, na twee uur even de Experia Box loskoppelt, herstart, en dan weer aansluit verwacht ik dat de activatie verder goed zal verlopen.

Ik heb de binnenkomende draden iets verlengt en daaraan een rj11 stekker geknepen.

1= wit 

2= blauw

3= rood

4= oranje

Maar de monteur van 14 uur die gaat niet komen.

Dus wie gaat het activeren?

 

 

Na 14:00 uur modem gereset maar er gebeurd nog steeds niets.

L1 en L2 nog steeds geen signaal en services brand rood.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Kevin1984, wat balen dit.. Ik zie in het systeem dat we toch nog iets moeten doen om de boel aangesloten te krijgen. Het is me niet helemaal duidelijk wat, maar ik zie wel dat er een monteur aangestuurd is. Deze gaat echter, in verband met het Corona virus, wat langer op zich laten wachten. We nemen contact met je op zodra er meer duidelijk is. Mijn excuses hiervoor!

@Marcia_ kpn ken toch het signaal tot aan het huis meten of zie ik dat verkeerd.

Die rj11 stekker zit goed die heb ik aangesloten zoals het in de y kabel loopt.(heb ik een schema van).

Dus of me abonnement die vandaag in zou gaan is niet actief of in de wijkkast zit iets niet goed.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zwarte, is dat een krimpsokje ofzo?

Ja ik heb de draden verlengt en met krimpkous geseald en daarover nog grotere krimpkous gekrompen.

 

:pensive: en nog steeds gebeurd en werkt er niets.

Echt top dat kpn:pensive:

@Marcia_  Is er nu al wat bekend?

Thuis is alles aangesloten dus een monteur kan in de wijkkast komen zonder fysiek contact.

Ik snap het probleem niet zo waarom er nu zo moeilijk wordt gedaan.

Het word nu wel knap irritant zonder tv en internet thuis!

 

 

Reputatie 7
Badge +30

De order is op ‘pauze’ gezet, in verband met het Corona virus. De monteur zorgt er normaliter voor dat pairbonding geregeld wordt. Die moet verplicht aangestuurd worden, daar kan ik niets aan veranderen. Wel is onze backoffice bezig om klanten na te bellen om tot een (andere?) oplossing te komen. Of en wanneer jij gebeld wordt, kan ik op dit moment niet zeggen. Doet het internet van je oude provider het niet meer? Ik lees dat je gebruik maakt van de overstapservice. Normaliter worden de diensten van de andere provider pas opgezegd als je diensten bij KPN werken. 

De pairbonding Y kabel aansluiten heb ik al gedaan want dat y kabeltje stelt niet veel voor.

Daar is geen monteur voor nodig dus dat kpn zo moeilijk zit te doen over het zogenaamde pairbonding snap ik niet want is gewoon twee telefoonlijnen in een rj11stekkertje

Maar wel raar als ik gisteravond in de chat zeg dat ik vandaag alles buiten zet en het opgehaald ken worden dat er dan ineens wel een monteur kan komen  zelfs binnenshuis?!.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Zoals ik in mijn eerdere bericht al aangaf, zoeken we voor oplossingen voor alle klanten die op dit moment geen diensten hebben. In sommige gevallen kan de monteur toch, onder strenge voorwaarden komen. Er wordt alleen wat geduld gevraagd om het voor iedereen in orde te maken. Fijn om te lezen dat het voor jou nu geregeld wordt!

Ja maar dat had dus ook gewoon afgelopen woensdag al gedaan kunnen worden.