Vraag

Monteur komt niet opdagen, afspraak wordt tot 2 keer toe verzet

  • 29 September 2023
  • 28 reacties
  • 342 keer bekeken

Na jaren trouwe klant te zijn van Ziggo uiteindelijk toch besloten om overstag te gaan en de overstap naar KPN te wagen. Nu moet ik zeggen dat de laatste 2 weken bij Ziggo drama waren. Geen internet en de modem kon niet worden gesnapt omdat er een overstapverzoek in het systeem stond. Uiteindelijk besloten om maar tot de dag van vandaag te wachten, het moment dat de KPN monteur de glasvezelkabel naar binnen zou komen brengen en het e.e.a. aan zou sluiten.

Afspraak stond tussen 13:00 - 15:00. Om 13:48 kreeg ik opeens een monteursbon gemaild maar daarin de mededeling “retour Uitvalbehandelaar”?!?!

Om 14:10 vervolgens nog een mail. Een afspraakbevestiging voor dezelfde middag tussen 15:00 en 17:00. Nou ja, die 2 uurtjes extra zonder internet overleven we ook nog wel.

Maar om 16:45 helaas weer een afspraakbevestiging; 2 oktober tussen 15:00 en 17:00. Dat is uiteraard een stuk minder prettig en ook de wijze waarop dit gebeurt, zonder verder contact, berichtgeving, informatie of wat dan ook.

Na de vervelende periode bij Ziggo had ik mijn hoop op KPN gevestigd maar dit is allerminst de start waar ik naar uit had gekeken. En als ik het forum zo bekijk dan moeten we nog maar afwachten of het aanstaande maandag dan wel allemaal goed komt :-| Fingers crossed dan maar!!


28 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @R. Breedijk en welkom hier op ons en forum!

Dat is zeker niet de start zoals wij die voor ogen hadden dus ik begrijp goed dat dit niet een al te beste binnenkomer is. Is de monteur op 2 oktober uiteindelijk nog langsgekomen en heeft hij ook alles werkend achtergelaten?  Als dat niet het geval is dan help ik je vanaf hier natuurlijk graag verder. Mocht dat nodig zijn, vul dan meteen je forumprofiel in zodat ik even mee kan gaan kijken.

@JanZ_, bedankt voor je reactie! De monteur is maandag geweest maar heeft het helaas niet werkend achter gelaten :-(

 

Hij kon de BOP niet vinden en had geen info/foto waar deze zich bevond. Ik wist waar de oranje kabel ooit ongeveer de grond uit stak en daar heeft hij gegraven maar kwam niks tegen. Uiteindelijk onverrichter zaken vertrokken. Tegelijkertijd wist ik niet meer wat nu de vervolgstappen waren. Uiteindelijk dinsdagochtend zelf maar een poging gewaagd om de BOP te lokaliseren. Was binnen een half uur gepiept, bevond zich max 20 cm van de plek die ik had aangewezen.

 

Vervolgens geprobeerd om telefonisch contact te krijgen met KPN netwerk maar kwam iedere leer bij VWT uit. Toen via mail een melding gemaakt en uiteindelijk via de provider KPN een nieuwe afspraak gemaakt. Dit is vrijdag 13 oktober geworden. Voor mij eigenlijk onacceptabel maar onder het motto beter iets dan niets maar vast laten zetten. Neemt niet weg dat ik wel meer had verwacht aangezien ik het probleem zelf had opgelost. Daarnaast kan een monteur een volgende werkdag dus wel een nieuwe afspraak maken maar als je daar als klant om vraagt dan duurt het 10 dagen?!?!?!?!

Reputatie 7
Badge +12

@JanZ_, bedankt voor je reactie! De monteur is maandag geweest maar heeft het helaas niet werkend achter gelaten :-(

 

Hij kon de BOP niet vinden en had geen info/foto waar deze zich bevond. Ik wist waar de oranje kabel ooit ongeveer de grond uit stak en daar heeft hij gegraven maar kwam niks tegen. Uiteindelijk onverrichter zaken vertrokken. Tegelijkertijd wist ik niet meer wat nu de vervolgstappen waren. Uiteindelijk dinsdagochtend zelf maar een poging gewaagd om de BOP te lokaliseren. Was binnen een half uur gepiept, bevond zich max 20 cm van de plek die ik had aangewezen.

 

Vervolgens geprobeerd om telefonisch contact te krijgen met KPN netwerk maar kwam iedere leer bij VWT uit. Toen via mail een melding gemaakt en uiteindelijk via de provider KPN een nieuwe afspraak gemaakt. Dit is vrijdag 13 oktober geworden. Voor mij eigenlijk onacceptabel maar onder het motto beter iets dan niets maar vast laten zetten. Neemt niet weg dat ik wel meer had verwacht aangezien ik het probleem zelf had opgelost. Daarnaast kan een monteur een volgende werkdag dus wel een nieuwe afspraak maken maar als je daar als klant om vraagt dan duurt het 10 dagen?!?!?!?!

Jij bedankt voor de heldere terugkoppeling @R. Breedijk.

Uiteraard had ik ook liever gehad dat de monteur eerder dan 13 oktober kon komen en ik snap heel goed dat je daar van baalt. Wel is het zo dat er een verschil is tussen een monteur die komt voor een storing en een installatiemonteur. Installatiemonteurs zijn momenteel heel erg druk en dat is de reden dat het niet eerder mogelijk is dan 13 oktober. Ik ga er vanuit dat de monteur ok 13 oktober alles voor je aan zal gaan sluiten!

@JanZ_ , ik kan me voorstellen dat er verschillende soorten monteurs zijn en dat installatie monteurs het momenteel erg druk hebben. Maar de installatiemonteur die vrijdag zou komen kon de afspraak ook “gemakkelijk” over het weekend heen tillen. Dus dan is mijn aanname dat er toch ergens ruimte is om onvoorziene zaken op te pakken. Het zou KPN sieren als ze echt moeite zouden doen om dit asap op te lossen. Ik heb als klant ook moeite gedaan om een niet door mij veroorzaakte mysterie op te lossen. Uiteraard ook uit eigen belang, dat geef ik toe ;-)

Reputatie 7
Badge +12

@JanZ_ , ik kan me voorstellen dat er verschillende soorten monteurs zijn en dat installatie monteurs het momenteel erg druk hebben. Maar de installatiemonteur die vrijdag zou komen kon de afspraak ook “gemakkelijk” over het weekend heen tillen. Dus dan is mijn aanname dat er toch ergens ruimte is om onvoorziene zaken op te pakken. Het zou KPN sieren als ze echt moeite zouden doen om dit asap op te lossen. Ik heb als klant ook moeite gedaan om een niet door mij veroorzaakte mysterie op te lossen. Uiteraard ook uit eigen belang, dat geef ik toe ;-)

Begrijp helemaal wat je zegt @R. Breedijk alleen ga ik het niet voor elkaar krijgen om de afspraak met een installatiemonteur naar voren te halen. Als ik dat kon, dan deed ik dat natuurlijk voor je, het is geen kwestie van onwil. 

@JanZ_ ik geloof heel graag dat het voor jou geen kwestie van onwil is. Maar in het geval van KPN (netwerk) en onderaannemers zie ik dat toch echt anders. Ik werk zelf al geruime tijd in de ICT dienstverlening en weet ongeveer wel hoe de hazen lopen. Onder druk wordt alles vloeibaar ;-)

@JanZ_ als we geduldig wachten wordt het vanzelf 13 oktober;-)

Afgelopen dinsdag is de glasvezel bij mijn buurman aangesloten. Helaas heeft hij nu een lampje wat blijft knipperen wat betekent dat hij nog niet verbonden is. Ik voel al helemaal aankomen dat dat voor ons het volgende hoofdstuk in de soap is dus ben heel benieuwd wat de oorzaak is/kan zijn en hoe we dit voor kunnen blijven.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @R. Breedijk , gaat het nou om jouw aansluiting of die van je buurman? Of zijn jullie allebei bezig om glasvezel te krijgen? Welk lampje knippert er precies?

Het gaat zeker nog steeds om onze aansluiting ;-)

Morgen komt de monteur als het goed is voor de 2e keer bij ons en hoop niet dat het probleem van de buren morgen ook bij ons optreedt. Ben er na een maand zonder internet wel een beetje klaar mee.

Vandaar dat ik nu alvast in actie kom om het eea mogelijk te voorkomen. Bij de buurman knippert het lampje connection en is het lampje data uit. 

Reputatie 7
Badge +9

Als het lampje connection knippert, hoeft alleen de verbinding nog geactiveerd te worden volgens mij. Dat kunnen ze op afstand dacht ik.

Hoe het dan bij jou zal gaan, kan heel anders verlopen. Maar als je een monteur erbij krijgt, kan die meestal wel een seintje geven aan de administratie.

@XS4-Arjan net vernomen dat iemand die 2 straten verder woont hetzelfde probleem heeft als mijn buurman. Daar komt dinsdag een monteur langs.

Het kan bij mij idd anders verlopen, en daar hopen we natuurlijk op, maar deze berichten geven geen vertrouwen.

Ik weet wel dat ik weer verder ga kijken mocht ik morgen einde dag geen internet hebben.

Reputatie 5
Badge +3

Wat een geklungel allemaal. Zit jij op een speciaal netwerk aangesloten? 😄

Eindelijk 13 oktober. Monteur zou tussen 8:00 - 10:00 komen. Het is ondertussen alweer bijna half tien dus begin hem voorzichtig al weer te knijpen 🙈

Kijk, kijk, zojuist gebeld door de monteur. Hij is onderweg. Zag wel in de order dat de vorige monteur de BOP niet kon vinden, of daar al iets mee was gebeurd 🤔

Nou, iig niet vanuit KPN Netwerk of VWT. Gelukkig heb ik dat kastje zelf opgegraven want anders was ook deze monteur onverrichter zaken vertrokken.

Iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan, ........ Ik werd net door een andere? monteur gebeld, dat hij onderweg was.

Dus er komen nu twee monteurs tegelijk op bezoek? 

Reputatie 5
Badge +3

Zet de koffie maar klaar 😄

Reputatie 6
Badge +5

misschien voor het lokaliseren van de BOP

Nou, we zijn een stap verder. Met veel pijn en moeite een gat naar de kruipruimte kunnen boren nadat ze een aantal keer door staal werden gedwarsboomd. Even de schrik dat er een waterleiding was geraakt maar bleek loos alarm.

Dus nu tot en met de meterkast gekomen. Echter, waar ik al bang voor was, connectie lampje blijft knipperen :-(

Schijnt iets in de kast verderop in de straat niet goed te zitten 🙈🙈🙈

 

Daar konden deze monteurs niet in en is er een ticket aangemaakt. Zou met spoed verholpen moeten worden maar wanneer precies, .........................

@JanZ_ kan jij hier nog iets in betekenen?

Wel complimenten voor deze 2 monteurs!!! Waren echt gedreven om het werkend achter te laten maar ook zij liepen dus vast.

@JanZ_ net gebeld met KPN omdat ik allemaal mailtjes kreeg over een nieuwe ingangsdatum,  eerst 18-10 en later zelfs 30-10-2023 😱😱😱😱😱

Dit omdat KPN netwerk dus nog iets moet doen. Maar waarom dan gelijk 30-10 en wie bepaald dat?!?!?

Antwoorden konden ze mij niet geven maar wel dat zij de datum niet aan konden passen.

Je verzint het toch allemaal niet!! 

Reputatie 6
Badge +5

@Ward_ kan jij hierin wat betekenen ?

Reputatie 7
Badge +12

@JanZ_ net gebeld met KPN omdat ik allemaal mailtjes kreeg over een nieuwe ingangsdatum,  eerst 18-10 en later zelfs 30-10-2023 😱😱😱😱😱

Dit omdat KPN netwerk dus nog iets moet doen. Maar waarom dan gelijk 30-10 en wie bepaald dat?!?!?

Antwoorden konden ze mij niet geven maar wel dat zij de datum niet aan konden passen.

Je verzint het toch allemaal niet!! 

Hoi @R. Breedijk en bedankt voor de update, al had ik natuurlijk ook liever gehoord dat de monteur alles werkend had achtergelaten. De datum van 30-10 zie ik nu ook staan en dit is een 'voorlopige plandatum'. De monteur heeft een ticket aangemaakt voor een afdeling die dit op moet lossen en daar is het wachten op. Met alle goede wil van de wereld kan ik dit proces niet voor je versnellen, sorry! Voor zover ik in kan schatten is er toch sprake van een complex probleem en daar zijn de juiste mensen inmiddels wel voor aangestuurd. 

@JanZ_ 

@XS4-Arjan net vernomen dat iemand die 2 straten verder woont hetzelfde probleem heeft als mijn buurman. Daar komt dinsdag een monteur langs.

Het kan bij mij idd anders verlopen, en daar hopen we natuurlijk op, maar deze berichten geven geen vertrouwen.

 

Vorige week bovenstaande geschreven. Gisteren is 2 straten verderop idd een monteur geweest. Niet verrassend was de conclusie dat ook daar iets verkeerd zat je de wijkkast. Des te verrassender is het feit dat er vandaag een andere monteur langs kon komen om dit probleem te tackelen, iets wat naar verluid ook daadwerkelijk is gelukt. Dus opmerkingen als "het is geen onwil" komen daarbij voor mij wel in een ander daglicht. Wat moet ik nog doen en hoe lang moeten wij nog wachten om dezelfde adequate en snelle opvolging te krijgen?!?

 

@JanZ_ vraagje, waar zie jij de afspraak van 30 oktober staan. Vandaag werd ik gebeld door de BO van KPN en die vertelde mij dat er nog geen nieuwe afspraak was gemaakt?

Reageer