Beantwoord

Na Experia V9, recht op V10 of Box 12?

  • 15 September 2020
  • 15 reacties
  • 294 keer bekeken

Oude (kennelijk reeds gebruikte) Experia V9 ( in 2018 geïnstalleerd) vertoonde sterfgedrag. Op internet staat dat die dan vervangen wordt door Box 12.

Naar KPN-winkel: “U kunt die omwisselen voor een V10”. Bezwaar gezien internet-info!  “Bel dit ….  service nr maar, die beoordelen of u Box 12 krijgt”.

Gebeld en vriendelijk werd toezending van Box 12 toegezegd. Vandaag doos ontvangen  en … arcchh!!  een Experia V10! Ik was gloeiend! En eigenlijk nog steeds!

Had internet nodig, dus toch maar aangesloten en het werkt, (helaas een gele RJ45-aansluiting  tekort) maar ik had volgens mijn gegevens recht op de nieuwste versie Box 12!

Wat raad u mij aan?  Klacht indienen? Andere provider nemen?

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 18 September 2020, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u DSL met pairbounding? Want dat ondersteund de 12 niet.

nee , eenvoudig telefoondraadjes met max. ca 10mbps!

Reputatie 6
Badge +7

Met een 12 was je internetsnelheid automagisch verdubbeld ofzo?

Wat is de reden dat u een versie 12 wilt hebben. Ik hoop juist iedereen praten over de V10 en de fijne ervaring met dat apparaat.

 

Badge +19

De v10 is het beste modem van kpn tot nu toe. Dus wees blij. Die van mij moet echt helemaal dood zijn wil ik em ooit vervangen!!!!

In sommige gevallen kunt u een gratis switch krijgen maar heeft de nieuwste modem wel een extra aansluiting dan?

Reputatie 7
Badge +24

In sommige gevallen kunt u een gratis switch krijgen maar heeft de nieuwste modem wel een extra aansluiting dan?

Nee. De v10 heeft 4 LAN poorten en de 12 ook. Dat is hetzelfde.

Waar bent u dan gloeiend van? Dat zij geen nieuwe modem leveren zoals afgesproken. Ik vind dat team dagen bij KPN in het teken van goede communicatie zouden mogen staan maar u heeft nu toch internet en een fantastisch modem volgens ervaringen van klanten.

Reputatie 7
Badge +24

nee , eenvoudig telefoondraadjes met max. ca 10mbps!

Dan is Sneller Internet Buitengebied misschien wel eens een keer wat voor u. Misschien nu nog niet, maar misschien komt dat nog eens. En dat werk (nog) niet op de 12 voor zover ik weet. Dus misschien is dat een reden dat er voor de v10 gekozen is.

Ik ga niet verder in op mijn motieven om voor Box 12 te gaan. Wat mij dwars zit, is dat KPN zich niet aan toezeggingen houdt. ( en dat is niet de eerste keer!)

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Jan TM J . Er staat inderdaad op onze website dat je een Box 12 krijgt als je een ouder modem hebt dan de Experia Box v10(a) en als deze onverhoopt kapot gaat, dan krijg je ter vervanging de KPN Box 12. Helaas kan het voorkomen dat in het distributiecentrum vanwege de voorraden besloten wordt toch een V10(a) toe te sturen. Op dit moment heeft de Box 12 ook nog niet veel toegevoegde waarde. Veel bestaande apparatuur kan geen gebruik maken van Wifi 6 en verder is er niet of nauwelijks verschil met een V10 of V10a. Mocht je nu een gele netwerkpoort missen dan kan ik altijd een gratis switch naar je toesturen.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat de uitleg voldoende is geweest. Anders hoor ik het graag!

 

Dank voor reactie:

.. werkt nu redelijk, maar op termijn  -als wifi 6 volop is- krijg ik met een V10 geen omruil naar box12.

Extra spoort via switch heb ik zelf al geregeld.

Humeur is nog niet helemaal hersteld.

Het zal nog wel even duren voor wifi 6 echt flink de overhand zal nemen. In die tijd kunt u genieten van weer normaal internet. U wilt niet ingaan op de motivatie om voor de box 12 te gaan en dat is u goed recht. Alleen op een forum helpen wij elkaar en ik begrijp niet zo goed waarom de box 12 zo belangrijk voor u is. Deze vraag is dan ook uit interesse.

Reputatie 4
Badge +3

ik denk dat de motief gewoon een principe kwestie is. en het is de nieuwse box. 

iets krijgen wat je niet besteld hebt. begrijpelijk dat je dat niet zo leuk vind. 

maar heeft verder weinig nut om erover te klagen. 

wifi 6 zie ik de komende 10 jaar niet volop de overhand nemen. tegen die tijd hebben we dan al een box 15:joy:

je hebt tenminste stabiel internet. veel mensen kunnen dat niet zeggen.