Vraag

Na onderhoud geen internet

  • 9 February 2021
  • 13 reacties
  • 324 keer bekeken

Goedemorgen,

Er was kpn onderhoud vannacht in Wassenaar Zuid maar er is nog steeds storing ondanks jullie melding dat er geen storing meer is. Router 2x opnieuw opgestart maar blijf de melding krijgen dat mijn WAN niet goed aangesloten is. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Kpn is er een manier om in contact te komen met jullie?

Het is overigens controleer of uw WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Zwaan23, welkom op ons forum. Ik lees dat er onderhoudswerkzaamheden in je buurt zijn gedaan en dat je verbinding het sinds dien niet meer doet. Goed dat je een seintje geeft.

Heb je een verbinding via koper of glasvezel? Welke Experia Box heb je, en wat doen de lampjes? Kan je ook meteen je forumprofiel voor ons invullen? Dan kunnen we je gegevens erbij pakken en de verbinding voor je controleren.

Ik heb geen idee of het glasvezel of koper is maar denk koper. Expedia box is v10 en de lampjes geven oranje bij services en rood bij internet.

forum profiel heb ik ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Zwaan23 Super, dankjewel. Ik heb je verbinding nagekeken en zie inderdaad dat het modem geen verbinding met het netwerk krijgt. Ik kom ook geen problemen op de lijn of storing tegen, dus dat is op zich een goed teken. Ik raad je daarom aan om het modem te resetten. Kan je het modem een volledige reset geven volgens stap twee, en laat je weten hoe het daarna gaat?

Het is heel onduidelijk. De normale reset werkt niet. Ik vraag jullie om te resetten en zie dan een ogenblik. U heeft 5 min geen internet. Vervolgens krijg ik dat ik uitgelogd ben en opnieuw moet inloggen en dan niks. De box staat nog met precies dezelfde lampjes aan. 

?

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat het resetten niet gaat zoals het moet. Ik ga je een nieuw modem toesturen. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.

Is er a bekend wanneer deze modem aankomt?

mijn bovenburen hebben hetzelfde probleem sinds vrijdag en hun nieuwe modem heeft het probleem niet opgelost.

meen monteur van jullie heeft al 2x een afspraak met ze gemaakt en is 2x niet op komen dagen.

het lijkt er op dat het een ander probleem dan het modem is en ik ga niet nog dagen zonder WiFi zitten.

Hoe lossen jullie dit op?

De modem is binnen en zoals verwacht werkt het nog steeds niet en is het probleem hetzelfde. Kunnen jullie hierop reageren want het kost mij zolangzamerhand wel heeeeeeeel veel MBs.

morgen komt de kon monteur bij mijn bovenbuur. Kan hij dan ook bij mij komen? 
de zijbuurman heeft ook kpn en geen problemen. Wij verwachten dat het ergens bij onze gevel ligt aangezien wij direct boven elkaar zitten. Dus twee vliegen in één klap. 
graag een reactie zodat ik weet dat ik niet in de ruimte zit te praten. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat er op 13 februari een monteur langs geweest is. Van wat ik kan lezen, heeft de monteur het probleem verholpen. Klopt dat?

Dat klopt en wat jullie hier ook uit kunnen lezen is dat het schandalig lang geduurd heeft! Zeker na tientallen meldingen en klachten van mij en mijn buren waarin wij zelfs aangaven dat ons probleem hetzelfde was en hoogst waarschijnlijk in jullie kast zat. En ja hoor 2 poorten vervangen! Op maar de klachtencommissie. Echt schandalig! 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat de monteur het probleem heeft kunnen verhelpen! Het is natuurlijk erg vervelend dat je enkele dagen zonder diensten hebt gezet, helemaal in deze tijd. Helaas kan dit een keer voorkomen. We hebben een bepaald stappenplan te doorlopen. Komen wij er niet uit, dan kan een monteur verder onderzoek doen. Hoewel ik snap dat dit voor jou frustrerend is geweest, is dit niet iets waar wij vanaf kunnen wijken.