Beantwoord

na super wifi uitvallende smart speakers

  • 16 October 2020
  • 10 reacties
  • 118 keer bekeken

Hi, sinds enkele weken hebben we drie superwifi punten geïnstalleerd, omdat het WiFi netwerk de bovenverdieping slecht dekte. Het goede nieuws is dat video vergaderen op de boven verdieping beter gaat, maar beneden heb ik en het gevoel dat pagina’s minder snel laden (speed test geeft 36 aan) maar in ieder geval verliezen mijn Harmann kardon’s minstens een keer per week verbinding. Heel irritant omdat ze dan zowel via Google assistant als via casten niet meer benaderbaar zijn. Stroom erop of eraf helpt. Ik lees iets over de 2,4 en 5 ghz kanalen, maar ook dat ik die met superwifi niet meer kan kiezen. Kortom, van de regen in de drup op dit moment. Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Magchiel 18 October 2020, 13:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? 

Hoi,

Experia box v10a. Staat, evenals het eerste superwifi punt in meterkast. 

Reputatie 6
Badge +7

Het gemixte 2,4 en 5 ghz kanaal is hiervan de oorzaak.

Maak een gastnetwerk aan met alleen 2,4 ghz en zet de HK,s hierop.

Ok.. beetje blond vanaf hier. Hoe maak ik gastnetwerk aan en hoe laat ik de hk's zich specifiek met dat netwerk verbinden? Vwb dat laatste, levert dat een nieuw te selecteren netwerk op in de Wi-Fi lijst?

En dat moet dan op 2,4 ghz denk ik?

Punt is denk ik ook dat met een gastennetwerk ik de speakers niet meer via casten vanaf tablet of mobiel kan bedienen, die zitten immers op het eigen netwerk. Lichten etc worden daar ook mee bediend...

Vanmorgen contact gehad met kpn chat, beetje flauw antwoord dat dit niet aan het netwerk ligt maar aan de speakers. Uiteindelijk op de experts box het 5 ghz kanaal maar dichtgezet, kijken of dat wat oplost...

Reputatie 2
Badge +5

Dag @Magchiel! Welkom op ons forum.

Heeft het geholpen om het 5 Ghz kanaal dicht te zetten? 

Je kunt inderdaad ook de suggestie van @Macabeus proberen. Een gastnetwerk kun je eenvoudig instellen via de KPN Thuis app. Hierop kun je instellen dat je alleen toegang wilt geven tot het 2.4 Ghz netwerk en dan kun je de smart speakers hierop aanmelden. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! 

Hi Danny,

Tot nu toe werkt t. Gastnetwerk lijkt me niet de oplossing, want ik gebruik mijn mobiel en tablet om de speakers te bedienen, en Google assistent gebruik ik ook weer om tv en lampen te bedienen. Dan moet alles op t gastnetwerk.. 

Magchiel 

Reputatie 6
Badge +7

Nee dat hoeft niet.

Reageer