Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13560 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ook ik ben een nefit slachtoffer. En daarbij een komplete digitale nitwit.

Helpt het als een tweede router achter het modem wordt geplaatst??

Bij mij eerkt het nog steeds niet hoewwl ik alle info naar de kpn heb gestuurd. Wat nu?

Ondanks het feit dat ik een digitale nitwit ben kan ik dus wel lezen. Heb het hele forum afgestruind naar mogelijke oplossingen. Wat er overblijft is eigenlijk maar 1 vraag. Wat doet KPN om dit op te lossen? Het is tenslotte de update die dit probleem veroorzaakt. Dus ik ben benieuwd. Wel voor de winter graag want koude voeten lijken mij geen aantrekkelijk idee. Na een jaar of zes KPN als provider voor veel geld verwacht ik dus wel iets in de service. En anders……………………...stappen we gewoon over.

@08-53 & @Madeliefje1, ik heb jullie berichten in een ander, oud (2015), topic verplaatst naar dit verzameltopic over de huidige situatie rond Nefit i.c.m de V10A. Neem het gemarkeerde antwoord (bovenaan de pagina) even door voor de meest recente info en status.  

 

Nefit easy thermostaat maakt geen internet verbinding. Vlgs Nefit moet router terug gezet worden, graag advies?

Hoi @NEFIT BLOEM, welkom! Zoals je in het gemarkeerde antwoord van het topic kunt lezen doen we de firmware niet meer terugzetten. Je zult snel in plaats daarvan nieuwe firmware krijgen die het probleem oplost.  

Goedemiddag @Ha2325, je bent op het forum aanbeland zie ik. De downgrade van de software kan voor je in gang worden gezet. Vul jouw profiel in en geef ons hier een seintje. 

Profiel is al ingevuld, Maar ik zie geen vooruit gang???

Reputatie 7
Badge +19

Het terugdraaien van de software was al enige tijd geleden voor je aangevraagd @Ha2325. Apart dat die dan niet is uitgevoerd. Zoals je in het gemarkeerde antwoord van het topic kunt lezen doen we inmiddels de firmware niet meer terugzetten. Je zult snel in plaats daarvan nieuwe firmware krijgen die het probleem oplost. Wil je niet wachten op de nieuwste update: Je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.

Reputatie 1

Ook hier de problemen. Heb geprobeerd de router te resetten maar helaas komt de update van de router hierdoor niet binnen.

Daarnaast zie ik het MAC adres van mijn Easy niet in de lijst bij de aangesloten apparaten terwijl er bij de WIFI verbinding op de Easy wel een groen vinkje staat.

 

Kan ik nog op een andere manier de software binnen halen?

 

Het terugdraaien van de software was al enige tijd geleden voor je aangevraagd @Ha2325. Apart dat die dan niet is uitgevoerd. Zoals je in het gemarkeerde antwoord van het topic kunt lezen doen we inmiddels de firmware niet meer terugzetten. Je zult snel in plaats daarvan nieuwe firmware krijgen die het probleem oplost. Wil je niet wachten op de nieuwste update: Je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.

Ik heb de Experia box gereset. Ik heb weer verbinding. Alles werkt weer. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +20

Ook hier de problemen. Heb geprobeerd de router te resetten maar helaas komt de update van de router hierdoor niet binnen.

Daarnaast zie ik het MAC adres van mijn Easy niet in de lijst bij de aangesloten apparaten terwijl er bij de WIFI verbinding op de Easy wel een groen vinkje staat.

 

Kan ik nog op een andere manier de software binnen halen?

 

Lukt het resetten wel? Op welke manier heb je het geprobeerd? Via de modeminterface of via het resetgaatje?

 

Het terugdraaien van de software was al enige tijd geleden voor je aangevraagd @Ha2325. Apart dat die dan niet is uitgevoerd. Zoals je in het gemarkeerde antwoord van het topic kunt lezen doen we inmiddels de firmware niet meer terugzetten. Je zult snel in plaats daarvan nieuwe firmware krijgen die het probleem oplost. Wil je niet wachten op de nieuwste update: Je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.

Ik heb de Experia box gereset. Ik heb weer verbinding. Alles werkt weer. Bedankt voor de tip.

Top dat het nu weer allemaal goed gaat!

ok het functioneert weer. THNX

Hier is niet te zien aan mijn thermostaat, tot dat ik mijn programma wilde aanpassen. Krijg steeds de melding “ geen verbinding met de thermostaat”

modem opnieuw opgestart, stekker van de kachel er opnieuw in gedaan. Niets helpt. 
begrijp hier dat het bij kpn zit deze fout. Gaat kpn dit nu zelf oplossen zodat ik er zelf niets aan hoeft te doen? Ik ben geen computer techneut helaas.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Riabk,

Er is een nieuwe firmwareversie ontworpen die de problemen met Nefit op gaat lossen. De nieuwe firmware is versie  v5.00.52_build493-owl  en zal gefaseerd in grote batches onder alle gebruikers van de v10a verspreid worden van 31-08 t/m 13-09. 

Heb je nog de v5.00.49_build487_owl en ervaar je problemen met je Nefit, je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten, na het resetten zal de nieuwe versie worden ingeladen en hoor je geen last meer te hebben van dit probleem :slight_smile:

Hoera Hoera !!!! Hij doet het!!! ik heb sinds een paar dagen verbinding. Mijn Nefit Easy thermostaat heeft nu verbinding met de server Ben erg blij!! Dank KKPN 

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn, @Duifina! Bedankt dat je het nog even liet weten!

Yes de verbinding werkt inderdaad weer. En gelukkig vóór het stookseizoen. Fijn!

Ik heb hetzelfde issue met de V10. Issue zou zijn een firmware upgrade van de zomer.

Ik ben zelf KPN-er en heb dit probleem nu al 5 x aangekaart bij de helpdesk.
Ik heb een andere V10 gekregen, gewacht op een fix die overal op 15 september zou zijn uitgerold.

Ik heb soft resets uitgevoerd, ben terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, (herhaaldelijk) wachtwoord ingesteld op Nefit.
Niets helpt, soms is er een connectie en daarna wordt ie er weer uitgegooid.

Vanuit helpdesk krijg ik het advies een extra router aan te schaffen en Nefit daar naar laten connecten.
Ook wordt geopperd mijn probleem op dit forum aan te kaarten.

Ik vind dit te gek voor woorden! 
Dit is niet dat wij hier met zijn allen iets fout doen, verkeerd configureren.
Het probleem zit hem, wat ik begreep, in de firmware upgrade.
In plaats van adviseren dat wij nieuwe hardware moeten kopen om onze thermostaat te laten verbinden naar ons netwerk, of dat we allemaal instellingen moeten zoeken en ons probleem hier moeten delen, zou er of een goedwerkende tijdelijk work-around moeten worden aangeboden en een datum moeten worden gedeeld wanneer er een permanente fix is: werkende firmware!

Het heeft jaren gewerkt.

Ook hier hetbovengenoemde probleem, een experia box v10 en geen verbinding via de app van nefit. 

 

Reputatie 7

Ook hier hetbovengenoemde probleem, een experia box v10 en geen verbinding via de app van nefit. 

Heb je een V10 (zonder a) of een V10a?

Zonder a

Reputatie 7
Badge +7

Zonder a

@LindaZ  Ik heb ook een experiabox V10 en een Nefit Easy. Had laatst hetzelfde probleem als jij. Ik heb toen even de Easy van de grondplaat afgehaald. Daarna was bij mij het probleem opgelost.

Ook thermostaat opnieuw ontkoppeld en gekoppeld heb ik meerdere keren gedaan.

Soms verbind die na een tijdje, dan is ie de verbinding weer kwijt. En dit komt en gaat. Geen pijl aan vast te knopen.

Ik denk ook niet dat wij allemaal oplossingen en workaround moeten zoeken, maar dat KPN een oplossing moet bouwen.

Het heeft bij allen van ons gewerkt.

Hier nog steeds geen verbinding met de thermostaat en de app . Hoe los je dit op Nefit  zegt dat het niet bij hun ligt en wij zitten al jaren bij KPN. Van de een op de andere dag is er geen verbinding meer. Alles al geprobeerd ook gereset dan verbind die en verbreekt hem weer. Ook alles op nieuw ingevoerd maar helaas dus nu al paar maanden aan gang 

Reputatie 7
Badge +17

Hier nog steeds geen verbinding met de thermostaat en de app . Hoe los je dit op Nefit  zegt dat het niet bij hun ligt en wij zitten al jaren bij KPN. Van de een op de andere dag is er geen verbinding meer. Alles al geprobeerd ook gereset dan verbind die en verbreekt hem weer. Ook alles op nieuw ingevoerd maar helaas dus nu al paar maanden aan gang 

Je zou eens kunnen kijken of een monteurreset je gaat helpen.

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

En hoe zit het met de V10.

Wordt hier inmiddels iets aan gedaan? 

De helpdesk verwijst me steeds naar het forum, zodat er veel meldingen komen en het probleem onderkent wordt, het bij development terecht komt en wordt opgepakt.

Te gek voor woorden, omdat de meesten van ons denkelijk eerst contact hebben gehad met de helpdesk.

Waarom wordt het van daar uit niet geïnitieerd? 

Wordt er inmiddels gewerkt aan een oplossing?

Reputatie 7

Jouw Nefit Easy zou op een V10 (zonder a) gewoon moeten werken.

Ik neem aan dat je geen Experia WiFi's of "super"WiFi's gebruikt of wel?

Installeer eens WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van de 2.4GHz van jouw wifi. Hoeveel dBm meet je?

Op welk kanaal is die 2.4GHz wifi actief?

Tjee zeg! Hier al mnd het zelfde probleem!

kom ook niet verder en al veel kosten gemaakt met de verwarmingsmonteur zij kende het probleem niet!

daar kpn beroerd te woord gestaan 

Best mhr die zich wjb noemt 😅

ik zag dat een bedrijf hebt, komt u ook bij pariculiere 🤞🏻🙏🏻