Vraag

Na verhuizing nog geen werkende glasvezel verbinding op het nieuwe adres

  • 26 March 2024
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Na het doorgeven van de verhuizing op 2 maart meerdermaals vernomen dat het ergens bij de backoffice van KPN niet goed verloopt.

Tijdens de telefonische contact momenten voor het aanvullen van MB's op het direct online pakket gemerkt dat er keer op keer geen aansluiting/abonnement naar voren komt. Echter komt telkens een oud naam naar boven. Dit moet dan haast de vorige bewoner zijn geweest? Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Niet heel erg denk je dan, totdat het een vlindereffect inzet waarna blijkt dat er wel meer mis gaat. 

Na het aansluiten van de glasvezelkabel binnenhuis op 25 maart de modem hierop geinstalleerd. Alle lampjes van het glasvezel kastje zijn groen. Bij inlog op de modem herkent de modem de glasvezel verbinding, echter blijven we offline. De internetverbinding is nog niet "actief".

Dit terwijl er op kpn.nl/glasvezelcheck duidelijk staat aangegeven dat de aansluitdatum op 25 maart staat. Dat ik het apparatuur kan aansluiten en dat dit zou moeten werken.

Bij contact met 0800-0804 komt er niet meer uit dan dat we moeten wachten totdat de aannemer van het glasvezel netwerk (Glaspoort) de verbinding actief maakt. Echter is het zo dat volgens glaspoort de verbinding direct actief is na het aansluiten van het glasvezelpunt. Dit is te verifiëren naar aanleiding van het feit dat de Power & Connection lampjes groen branden en de modem intern de verbinding herkent. 

Volgensmij ligt het probleem momenteel dus echt bij jullie en moet er haast gekeken worden naar hoe het nou zit met het adres. Dit gaat dus niet om het adres op postcode 8715, wat het oude adres is. Maar om die op postcode 9005.

Ik zie graag een oplossing, zodat we gebruik kunnen maken van de diensten waar we voor betalen.

Met vriendelijke groet.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dit is een klanten helpt klanten forum.

Dus klanten helpen elkaar.😉

 

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @EsmeeV, wat een gedoe. Dat kun je zeker missen als kiespijn bij een verhuizing. Als je jouw forumprofiel in zou willen vullen? Dan kan ik eens kijken naar de status en of er enigszins schot in de zaak is te krijgen. 

Bij een verhuizing van het abonnement dien je overigens wel het adres op te geven waar het abonnement actief is geweest of nog is. Op het nieuwe adres is het immers nog niet actief. Dat medewerkers een oud abonnement vinden als jij direct het nieuwe adres noemt, kan dus kloppen. 

Hoi Jeroen,

Dat geeft in ieder geval wat opheldering over het opzoeken van het abonnement.

Ik heb inmiddels mijn profiel aangevuld. Hopelijk kun je er wat mee :)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @EsmeeV! Ik ben heel erg benieuwd of je nu al gebruik kunt maken van onze diensten op jouw nieuwe adres? 

Reageer