Beantwoord

nat rule gemaakt door kpn ?

  • 26 September 2020
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik ben een telfortklant die in de migratie naar kpn zit (als ik de brieven mag geloven)

 

Ik kijk vanmorgen toevallig op mijn modem. zie ik ineens een nat rule die ik niet heb aangemaakt. Ik herken het ip adres niet gelijk dus ga op zoek.. blijkt het een rule naar mijn tvbox te zijn.

 

is deze door kpn aangemaakt ? en zoja wat is de functie hiervan.

 

verder zou ik het netjes vinden als dit soort dingen worden aangekondigd maar misschien ben ik daar wat rigide in ;-)

 

heeft iemand anders dit ook  ?

icon

Beste antwoord door Nick83 26 September 2020, 09:11

Bekijk origineel

4 reacties

Ik weet niet precies wat je bedoeld met NAT-rule, maar het is wel zo dat in ExperiaBoxen voor het 1 of het ander wel eens een portforward rule is aangemaakt. O.a. voor mensen die Sneller Internet Buitengebied hebben, dus een extra SagemCom4G modem aangesloten aan de ExperiaBox, is er wel iets t.b.v. die SagemCom4G modem.

Anderen die wel TV van KPN hebben kunnen je wellicht meer vertellen. In principe zou het niet hoeven/moeten, want mensen die een eigen router hebben hoeven geen porforward rule aan te maken t.b.v. TV-boxen, wel andere instellingen, maar dat ter zijde. Misschien kan je met screenshot o.i.d. even laten zien wat het behelst.

Reputatie 7
Badge +24

Als je tv van KPN hebt, dan word er voor elke ontvanger een poortforwarding regel toegevoegd. 

Dit gaat automatisch, je kunt ze verwijderen, maar een paar dagen later zijn ze weer terug. Waarvoor KPN deze gebruikt weet ik verder niet.

ja deze rule heb ik inderdaad gekregen. ik heb hem nu gedisabeled omdat ik niet wist waar hij vandaan kwam. maar de poorten komen in iedergeval overeen. ik ga hem maar weer activeren dan.

 

bedankt !

Reputatie 7
Badge +16

Dit is een TR-069 regel. Die wordt altijd weer direct aangezet als je deze uitzet.  Deze regel dient als een afstandsbesturing zodat bijvoorbeeld de klantenservice op afstand je ontvanger kan resetten oid.

Reageer