Beantwoord

Navraag over leverbare snelheid via KPN

  • 3 April 2019
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Beste Mensen,

Ik krijg vrij regelmatig mailing van KPN om over te stappen op KPN Compleet.
Dat zou ik zeker willen, echter de internet snelheid van KPN (en dus alle andere ADSL aanbieders) is niet meer van deze tijd.

KPN biedt een maximum van 15Mb/s.
Terwijl bijv. Ziggo al standaard 200Mb/s biedt.

Enig idee hoe ik KPN er toe kan bewegen om deze snelheid te verhogen ?

Met de klantenservice kom ik geen stap verder.

Alvast bedankt.

Joep

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 4 April 2019, 16:12

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @JoepC , je zou via onderstaande lik eens kunnen kijken wat er op jouw adres haalbaar is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Geef je postcode en huisnummer in en je weet wat er mogelijk is.
Ziggo heeft niet standaard 200Mbps.
Ziggo heeft standaard 40/4Mbps, vanaf 16 april 50/5Mbps.
200Mbps is een optie en tegen meerprijs leverbaar.
Ik heb op je link gekeken, maar ook hier staat 15Mbit/s via de koper lijn.
Tevens zal er de komende 2 maanden niets veranderen.

Even inhaken op de ziggo reactie, de 200Mb is de meeste gekozen variant.
Zelfs de 400Mb variant is mogelijk op mijn adres.

Neemt nog altijd niet weg dat 15Mb toch echt een stuk lager is, dan de 100Mb die Kpn als meest gekozen variant suggereert in de verschillende mails.

Hoewel ik je reactie op prijs stel, helpt dit gesprek me nog niet echt verder.

Hoe zou ik KPN bereid kunnen vinden om het monopolie van Ziggo te doorbreken in mijn gemeente?
Reputatie 7
Badge +20
Ha @JoepC Goed dat je je hier meldt en logisch dat je deze vraag stelt. Als eerste zou ik je dolgraag willen verwelkomen als klant. Voor jou is het uiteraard zeer van belang dat je een acceptabele snelheid gaat halen. Je kunt op jouw adres 15 Mb/s halen en dat is niet enorm snel.

We bieden diverse pakketten aan, met verschillende snelheden. De meest gekozen zal inderdaad de variant zijn met de snelheid tot 100 Mb/s. Het punt zit 'm in het woordje 'tot'. De daadwerkelijke snelheid die haalt op je adres is in de eerste plaats afhankelijk van wat we op een adres kunnen leveren. De site waar Jan naar verwijst biedt je inzicht in wat er mogelijk is en ook als je je bestelling via de site invoert krijg je direct te zien welke snelheid wij verwachten te kunnen leveren.

Ons netwerk gaat via koperdraad danwel glasvezel. Met een koperverbinding zit het als volgt. Bepalend is de afstand van jouw huis tot de wijkcentrale: het punt van waar het signaal naar jouw huis loopt. Hoe verder jouw huis verwijderd is van dit distributiepunt des te lager zal je snelheid uitvallen. Vanzelfsprekend willen we heel graag dat iedereen een goede en snelle verbinding heeft, maar het is dus niet iets dat we van de één op andere dag kunnen wijzigen. We zijn letterlijk gebonden aan dit netwerk. Wel zijn we druk bezig om ons glasvezelnetwerk uit te breiden. Met een glasvezelverbinding speelt het bovenstaande niet en heb je eigenlijk altijd een snelle en stabiele verbinding. Daarom investeren we daar volop in.

Ziggo gebruikt weer een heel andere techniek en dat levert dus ook weer andere snelheden op. We willen dolgraag overal goed internet bieden, maar als ik je verhaal begrijp is het op jouw locatie vooralsnog niet aan de orde dat we een acceptabele snelheid via koper leveren. Ook glasvezel is wellicht nog niet aan de orde, maar je kunt via deze site wel checken of er plannen zijn om jouw buurt op ons glasvezelnetwerk aan te sluiten.
Beste Bart,

Deze informatie was me helaas al bekend.

Wat ik hieruit op maak, is dat KPN voorlopig niets verandert.
Glasvezel is voorlopig ook niet gepland.

Hiet is alleen wel jammer dat KPN toch steeds maandelijks een mailing stuurt terwijl de snelheid niet verandert wordt in de nabije toekomst.

Dus voor mijn omgeving zal het voorlopig geen KPN compleet gaan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Ha Joep. Als er in jouw geval op korte termijn niets verandert snap ik heel goed dat zo'n mailing wat flauw overkomt. Ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik kan niet zeggen wat er wel en niet op de planning staat. Voor wat betreft glasvezel kun je kijken op de site waar ik in mijn vorige bericht naar verwees, via de site kun je een update krijgen als iets in jouw postcodegebied gebeurt. Jan D verwijst naar een andere site: mocht er een update voor het kopernetwerk in de planning staan dan kun je dat daar lezen.
Mijn postcode mag je gerust hebben.
(...)
Op beide sites staat niets aangegeven.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Mijn postcode mag je gerust hebben.
Heel goed! Ik heb het toch maar in je profiel gezet, zodat jij en ik de enige zijn die het kunnen zien. Dat is toch iets meer veiliger. 😉

Ik zie dat er inderdaad niets op de planning staat. Hopelijk in de toekomst dan!

Reageer