Netflix ineens €3 duurder

  • 15 January 2021
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik heb sinds december 2020 Netflix voor € 7,99 afgesloten maar zie op de nota van januari 2021 ineens dat Netflix voor € 10,99 is afgeschreven.

Hoe kan dit?? Geen bericht gekregen.

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag, @AadNel, bedankt voor je bericht. Ik raad je aan om hiervoor contact met Netflix op te nemen. Je hebt namelijk een abonnement bij Netflix afgesloten. Zij brengen de kosten bij ons in rekening en wij brengen deze via de factuur weer bij jou in rekening. We zijn in deze een soort van doorgeefluik. Voor vragen over de kosten van jouw abonnement kan je terecht bij Netflix.

Reputatie 7
Badge +10

Ik hoop niet dat het om deze situatie gaat…. Topic

Kijk anders in je Netflix account hoe de huidige abonnementsvorm is. @AadNel 

(ik blijf het bijzonder vinden dat klanten worden doorverwezen maar wel via KPN betalen) 

Reputatie 7
Badge +17

(ik blijf het bijzonder vinden dat klanten worden doorverwezen maar wel via KPN betalen) 

Dat snap ik! Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf, zijn wij in deze slechts een soort doorgeefluik van de betaling. Het abonnement wordt afgenomen bij Netflix. Netflix brengt deze kosten via de factuur van KPN bij de klant in rekening. 

Reputatie 7

Ze zouden het kunnen betalen via de factuur van de provider gewoon wettelijk moeten verbieden.

Niet alleen voor dergelijke abonnementen, maar voor alle soorten betalingen, ook die uit de Play store van Google of bijvoorbeeld app store van Apple. Vandaag de dag kan je bij al die platforms gewoon met iDEAL betalen. Een belangrijk argument om betalingen via de factuur van de provider onmogelijk te maken is dat je als gebruiker altijd inzage houdt in de individuele betalingen en je je dus beter zult afvragen of een uitgave nu echt wel zo zinvol was/is.

Reputatie 7
Badge +24

Ze zouden het kunnen betalen via de factuur van de provider gewoon wettelijk moeten verbieden.

Helemaal mee eens. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor de energierekening die je van je energieleverancier krijgt. Daar staat ook energiebelasting en netwerkkosten op. Wat mij betreft stuurt de belastingsdienst gewoon zelf een factuur voor de energiebelasting en de netwerkbeheerder een factuur voor de netwerkkosten. Dat maakt het voor iedereen een heel stuk duidelijker waar zn geld blijft. En het energieprijzen vergelijken zou een stuk simpeler zijn.