Niet tevreden over aanbod

  • 22 August 2019
  • 7 reacties
  • 147 keer bekeken

Mijn abbo is weer verlengbaar, hoorde ook dat korting niet meer word gegeven. Echter heb gebeld voor verlenging snelheid is max 50/6 nog geen 70 mtr hier vandaan is er in midden van de wijk vernieuwbouw geweest, daar is glasvezel aansluiting gekomen. Wanneer hier glasvezel komt is nog steeds niet bekend. Mijn abbo wat ik betaal is gebasseerd op 100/10 nu wil ik dat aanpassen, maar moet opeens gaan betalen voor gratis diensten. Bv digitenne wat nu in abbo erbij zit, zegge en schrijve komt het neer dat ik totaal 7,50 op het basis compleet meer ga betalen. Ook zou ik moeten gaan betalen voor opname pakket. Tevens kun je met deze snelheid ook geen 4k zenders ontvangen. Ook gaf ik aan dat het modem minder begint te worden, maar deze kan nog niet omgeruild worden bij verlenging tenzij een monteur dit bekeken heeft. De monteur als die aangeeft dat het niet nodig zou zijn moet ik dan ook nog gaan betalen. Modem heb ik inmiddels 4 a 5 jaar minimaal in gebruik. Ik ben er niet tevreden over zo het nu lijkt, den erover om naar andere profider te gaan in plaats van verlengen. Ook de mobile telefonie gaat dan mee, het 4g netwerk is nl ook veel trager dan voorheen 50/3 lan netwerk 35/6 houd niet over zo

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

7 reacties

Hallo @ha2bnb , thuisabonnementen zijn niet verlengbaar, na een vast contract van een jaar loopt je abo gewoon door met de opzegtermijn van één maand.
Alleen mobiele abo's kun je verlengen als het aanbod interessant is, niet interessant, loopt het gewoon standaard door.
Korting heb je als nieuwe klant ooit al eens gehad, ga je niet nog een keer krijgen.
KPN is geen filantropische instelling, dan wordt het op een gegeven moment toch weer een sigaar uit eigen doos.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @ha2bnb, ik begrijp dat je op meerdere vlakken niet echt tevreden meer bent en dat is jammer om te lezen. Jan legt goed uit hoe het zit wat betreft de verlenging. In het oorspronkelijke topic heeft Nadia ook een uitgebreid antwoord getypt: Afsluiten/verlengen abonnement televisie en internet. Ik kan daar niet veel aan toevoegen. Je hoeft zeker niet te verlengen, laat staan als je duurder uit bent. Je kunt het abonnement gewoon door laten lopen.

Ik ben wel benieuwd wat er precies mis is met de V10. Dat het modem een bepaalde leeftijd heeft bereikt is geen reden tot vervanging. De V10 wordt nog steeds uitgeleverd en is van alle functionaliteiten voorzien. Kun je toelichten wat voor problemen je ervaart? Ik zie in metingen geen problemen terug, de lijn lijkt helemaal stabiel.
Het modem zal via lijnmetingen wel goed zijn aan de inkomende kant, echter de ene keer als ik snelheids meting doe is het wel goed, de andere keer is het een stuk trager. scheelt soms meer als 15 mb. ik begrijp ook dat op 1 lijn een max snelheid mogenlijk is van 50 mb, echter ik heb 2 lijnen naar het modem waardoor ik dan op 100 zou moeten kunnen komen, maar de snelheid is dan nog steeds 50 max. vorig jaar zat de meting ook wel boven de 60 mb en upload op 10 mb en nu net onder de 6 mb. ook het 4g netwerk blijft onder de 50/3 heb meerdere abbo's en verschillende merken toestellen. dus ook geen optie meer om uit te wijken. 1 straat verder is het zg nieuw koper en glasvezel aangelegt in huizen die door nieuwbou zijn vervangen, maar enige duidelijkheid wanneer ze verder in de buurt gaan aanpassen word nergens gegeven. Ik heb bv een 4k tv waar via dit internet geen 4k van kpn kan worden doorgegeven. Als ik bij fam in tzum kom zie ik dat dat wel mogenlijk is op bestaand kabelnetwerk van kpn om de 100 mb te halen zonder dat in dat dorp nw kpn kabels zijn gelegt. misschien dat ze in de centrale zijn aangesloten op glasvezel, maar dat zal hier ook het geval zijn aangezien in de buurt en plan zuid ook de hogere snelheden gehaald worden op koper en via glasvezel vanaf dezelfde centrale en ik ook ruim binnen een km van de centrale woon.
volgens helpdesk was snelheid van inet lager door tv kastje van kpn, echter deze is niet aangesloten ivm satelliet ontvangst. dus gaat dat niet op. het abbo wat ik heb is gebasseerd op 100/10, als ik die op basis zet moet ik gaan betalen voor zaken als digitenne en pakketten die gratis waren. daarmee wordt een basis pakket duurder dan een hoger pakket waar die opties gratis zijn, dat is wat fustratie geeft, dan laten we de kortingen maar buiten de discussie. hoop nu alles voldoende te hebben toegelicht.
Badge +19
Wat zegt deze site over de snelheid die je kan halen?https://netco-fpi-info.fourstack.nl en meet je bekabeld of via Wi-Fi?
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
24 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
49 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden
Badge +19
Nou dan weet je genoeg. Meer dan 49Mbit/s zal het nooit worden. Nou ja misschien iets meer. Dus een snelheidsverhoging naar 100Mbit/s is weggegooid geld.
Reputatie 7
Badge +28
100Mbit is inderdaad niet mogelijk. Bij verbindingen via DSL is de afstand tot de centrale de beperkende factor, daarom adverteren we met snelheden tot 100Mbit. Bij het bestellen (en in de bevestigingsbrief) zie je de verwachte snelheid op jouw adres. Op korte termijn zal de snelheid niet veel hoger worden dan dit. Je kunt periodiek de Fourstack pagina in de gaten houden. Deze site vermeldt upgrades tot twee maanden in de toekomst.

Het is mogelijk dat familieleden wel de 100Mbit halen zonder dat er iets is aangepast in de bekabeling. We investeren veel in het ombouwen van oude straatkasten. Die werden dan eerder alleen gebruikt als kabelverdeler, een soort knooppunt, en worden omgebouwd naar een kleine centrale. Daardoor wordt de afstand direct een stuk korter en zijn er hogere snelheden mogelijk. Bijkomend voordeel is dat er geen nieuwe kabels nodig zijn in huis of in de straat. We blijven hier uiteraard in investeren, en ook in de uitrol van glasvezel. Ik hoop dat het niet al te lang duurt voor er bij jou ook wat in het verschiet zit.

Reageer