Beantwoord

Nieuw abonnement bij verhuizing op advies van KPN maar oude niet door KPN stopgezet

  • 9 December 2020
  • 8 reacties
  • 142 keer bekeken

Beste KPN-medewerk(st)er,
 
I.v.m. een verhuizing en het tijdelijk hebben van twee huizen werd ons door KPN geadviseerd een nieuw abonnement te nemen. Dit hebben we gedaan. Inmiddels zijn we verhuisd maar het oude abonnement is niet gestopt.
 
Ik heb de volgende vragen/verzoeken:
 
  1. De datum beëindiging van het oude abonnement staat op 8 januari maar bij het aangaan van het nieuwe abonnement, dat begin november in ging, is afgesproken dat het oude zo snel mogelijk zou stoppen na het ingaan van het nieuwe abonnement. Dit hadden we verwacht en het zou normaal moeten zijn bij een verhuizing maar het is niet gebeurd. Het oude abonnement loopt zelfs twee maanden door na de verhuizing. Graag zouden we de betaalde abonnementskosten van het te lang doorlopen van het abonnement teruggestort krijgen. S.v.p. bevestigen.
  2. Al onze bestaande email adressen moeten behouden blijven binnen het nieuwe abonnement, dus onze @kpnmail.nl adressen, onze @hetnet.nl adressen en onze @freeler.nl adressen. Graag bevestigen.
  3. We kunnen de oude apparatuur nu al terugsturen omdat de nieuwe apparatuur al in gebruik is. U kunt de retourdoos al sturen naar ons nieuwe adres.
 
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 December 2020, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @jacqleen, welkom op het forum!  Het lijkt me goed dat we hier inderdaad even naar gaan kijken. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan duik ik erin.

Beste Erik, mijn forumprofiel is ingevuld. Alvast bedankt voor het uitzoeken. Gr. Leendert

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @jacqleen. Zou je nog, in het veld ‘persoonlijke opmerking’ het oude adres willen vermelden? Laat even weten als je dit gedaan hebt, dan pak ik dit verder met je op.

Beste Erik, het oude adres is ingevuld in “persoonlijke opmerking”. Groeten, Leendert

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @jacqleen. Ik ben er ingedoken en ik zie wel dat je contact hebt gehad met verhuisafdeling om dit te bespreken. Maar ik zie geen specifieke afspraken die gemaakt zijn. Bij een daadwerkelijke verhuizing wordt je abonnement echt meegenomen. Maar in jouw situatie is er, systeemtechnisch gezien geen sprake van een verhuizing. Je hebt een nieuw abonnement aangevraagd. Dit staat verder niet gekoppeld aan het abonnement dat je al had. Dat kan dan ook niet automatisch beëindigd worden. Daarvoor is het toch echt nodig dat je zelf bij ons aangeeft wanneer je niet meer in het oude huis woont. Idealiter geef je dat van te voren bij ons aan, omdat er een maand opzegtermijn geldt op een abonnement. Maar, in een geval als dit kunnen we coulant zijn ten opzichte van die maand als dit niet lukt. 

Je geeft aan dat het nieuwe abonnement sinds begin november actief is. Maar opzegging van het oude abonnement is op 9 december ingevoerd nadat je toen contact hebt opgenomen. Standaard wordt dan die maand opzegtermijn door het systeem gehanteerd. Waardoor de daadwerkelijke beëindiging op 8 januari plaatsvindt. Wat ik in dit geval dus kan doen is een maand aan abonnementskosten vergoeden ter compensatie van de de maand opzegtermijn. Dit krijg je op de januarifactuur verwerkt. Let daar even op het volgende: je factuur datum is de 6e van de maand. Dat betekent dan dat je op 6 januari een factuur krijgt met mijn creditering erop, maar ook nog abonnementskosten. Dit omdat de beëindiging pas de 8e ingaat. Je slotfactuur krijg je vervolgens op 6 februari. Daarop worden de kosten teruggaand naar 6 januari gecorrigeerd. 

 

Wat betreft retourneren, het lijkt me inderdaad verstandig dat je het handmatig terugstuurt. Dit omdat de retourdoos voor de opzegging naar je oude adres verstuurd wordt. Je mag de Experia Box + stroomkabel, tv ontvanger(s) + afstandsbediening(en) en stroomkabel(s) in een doos doen en afgeven bij een PostNL punt met onderstaande adres erop. Dan wordt het gratis terug gestuurd. 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Dan, e-mail. Hiervoor heb ik de back office aangestuurd. Het is even afwachten of ze dit nu al gelijk kunnen doen, of dat dit pas vanaf 8 januari kan als de beëindiging gedaan is. Als het nodig is nemen ze hiervoor telefonisch contact met je op.

Let op

Alleen de e-mail adressen kunnen overgezet worden maar alle mail in de webmail (webmail.kpnmail.nl) gaat verloren. Het zijn a.h.w. nieuwe boxen met dezelfde naam.

Gebruik je een mailprogramma als bv Thunderbird dan blijft daarin de oude mail wel bewaart.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is niet helemaal waar, @PeterG. De back office kan een e-mailadres in z'n geheel verhuizen, inclusief inhoud, als het latende abonnement beëindigd wordt. Als dat niet kan, dan zal ook de back office ook eerst contact opnemen om dit te bespreken voor zij handelingen doen. Maar, voor de zekerheid is het altijd een goed idee om een back-up van je mail te maken in een mailprogramma. 

De back office kan een e-mailadres in z'n geheel verhuizen, inclusief inhoud, als het latende abonnement beëindigd wordt.

@Erik_ 

Noted!