Vraag

Nieuw contract afsluiten na aflopen oude contract

  • 3 December 2020
  • 21 reacties
  • 273 keer bekeken

Marktwerking is bij KPN zoek...
 

Wij proberen sinds een aantal weken een nieuw contract af te sluiten met KPN. Tot onze verbazing is dat niet meer mogelijk, in de afgelopen 15 jaar kon dit wel ! 
Nu zitten we zogezegd “contractloos” bij KPN en mogen geen gebruik maken van de aanbiedingen die er via de verschillende vergelijkingssites zijn. Wij hebben ook meerdere malen geprobeerd met KPN zelf dit te bespreken, helaas zijn de reacties op één na ronduit onbeschoft…, en blijft er niets anders over dan te wisselen naar een andere provider.. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

De aanbiedingen voor nieuwe klanten gelden alléén voor nieuwe klanten. Dat is bij (bijna) alle providers zo en zeker bij KPN. Ook de afgelopen jaren (15?) is dit al zo.

Reputatie 7
Badge +8

@Anthony R Waarschijnlijk heb je wel regelmatig wat extra korting gekregen maar geen producten of wel?

 

Zoals ik beschreven heb, heb ik de afgelopen 15 jaar altijd een nieuw contract afgesloten met de dan geldende aanbieding, wat zakelijk gezien heel normaal is. Daarom ook de verbazing dat KPN dit niet meer doet en ervoor kiest zijn klanten te verjagen.

Reputatie 7
Badge +8

Ben je zakelijke klant?

Want dan moet je eerder hier zijn 

https://zakelijkforum.kpn.com

Badge +19

Een klant jaag je weg als de prijs/kwaliteits verhouding niet goed is. Een klant jaag je niet weg vanwege de prijs. De koopjesjagers weten altijd de weg te vinden naar de koopjes. Iedereen weet inmiddels wel dat je kortingen bij vaste leveranciers zelf betaald.

Zoals ik al zei is dat bij KPN niet mogelijk. Dit is inderdaad een consumentenforum, geen idee hoe het bij zakelijke klanten geregeld is. 

De prijs/kwaliteits verhouding bij KPN lijkt me inderdaad in orde bij KPN. (klant sinds 2016) En dat is het belangrijkste.

Nee ik ben een particuliere klant in dit geval. Zit zelf in het bedrijfsleven en ben hier hoogst verbaasd over. Marktwerking is juist zo belangrijk in de samenleving en wordt door KPN niet nageleefd. Juridisch gezien mag dit helemaal niet namelijk, bij het aflopen van een contract moet je als particulier de mogelijkheid krijgen om opnieuw te kunnen onderhandelen. 
ik ga dit morgen melden bij de autoriteit consument & markt. 

Badge +19

Wat een onzin. Die marktwerking is er wel. Je sluit een contract af voor een jaar en daarna wordt het maandelijks opzegbaar en ben je vrij om te gaan of te blijven. Het zou wat zijn als iets of iemand zou gaan bepalen welke prijs een produkt moet gaan kosten.

@Joep1965 van huis uit zeker een socialist? 
de enige onzin is die van jou hier... 

Badge +12

hou het gezellig jongens..

 

Badge +19

Haha nee dat ben ik zeker niet maar ik begrijp alleen niet waar jij het vandaan haalt dat een bedrijf moet onderhandelen over de prijs.  Natuurlijk je mag onderhandelen en proberen tot een deal te komen Maar dat is toch niet verplicht?? Het kan ook dat ik je verkeerd begrijp hoor.

Badge +12

@Anthony R soms kun je inderdaad onderhandelen bij een verlenging. Je krijgt  in principe niet hetzelfde als nieuwe klanten maar er is vaak wel een mogelijkheid. Echter, een mogelijkheid is nog geen zekerheid. Je kunt het proberen via de klantenservice. Lukt dat niet dan kun je vragen naar de afdeling opzeggingen. Dan hoor je vanzelf of er iets mogelijk is en wat dat dan is.

Wat ik probeer uit te leggen is het volgende, er zijn uiteindelijk twee netwerken in Nederland, ja er ligt hier en daar wat glasvezel, maar er zijn twee grote netwerk aanbieders uiteindelijk. De een is Ziggo en de andere is KPN, technisch gezien in mijn geval kan ik inderdaad naar andere aanbieders die gebruik maken van het langzame maar stabiele netwerk van de koninklijke, alternatief is het netwerk van Ziggo.

op het moment dat een netwerkprovider zijn strategie veranderd door de bestaande klanten na afloop van hun contract geen nieuw contract aan te bieden, ben je in overtreding met de afspraken die wij allen in deze samenleving gemaakt hebben. Als bedrijf moet je dus alles eraan doen om je klant te behouden, doe je dat niet gaan deze klanten op een bepaald moment weg en bij je de omzet en winst kwijt, dan haal je wellicht het voor een klein deel terug omdat je  KPN netwerk capaciteit verkoopt aan een andere provider. Per definitie verlies je als kpn dus altijd. 
 

daarom stel ik het ook nu ter discussie, als langjarige kpn klant ben ik dan ook zeer verbaasd over deze houding omdat ik dit bij kpn nog nooit heb meegemaakt en natuurlijk graag bij KPN wil blijven. Bij kpn zelf is er niemand die mij hier een antwoord op kan geven, begrijp ik ook omdat het vooral een zaak is waar marktwerking de sleutel is. 

 

Bij KPN is het altijd al zo geweest. Daar gaat ACM niets aan veranderen. Dan kun je het beste het advies van “SledgehammerNL” opvolgen en zelf onderhandelen.

Hoi @Anthony R 

Veel succes, en hier nog wat tips
Maar ik moet er wel om lachen. :joy:

Wie weet krijg je wel wat luttele eurocenten korting, als je goed kunt zeuren.
En ja die bedragen hoesten de cliënten zoals @Joep1965 , @Roos79 en @SledgehammerNL en anderen die er niet om zeuren wel op voor jou korting en of cadeautje.
De aandeelhouders en KPN betalen het in ieder geval niet.

En met jou wens om korting te krijgen, betaal jij automatisch weer mee aan de volgende die er om zeurt.
De cirkel van plezier, zoals ik die noem.
Deze heb je zelf al gevonden neem ik zomaar aan

Badge +19

Ik zit al een paar jaar bij dezelfde energieleverancier. Iedere keer met een nieuwe jaarcontract. Nu loopt dat af in maart en dan zeg jij ze moeten jou een nieuw contract aanbieden??

Badge +12

Een bedrijf is helemaal niet verplicht een nieuw contract aan te bieden. Je hebt namelijk nog steeds een contract met KPN: een stilzwijgende verlenging voor onbepaalde tijd met een maand opzegtermijn. 

Hoi @Anthony R 

Veel succes, en hier nog wat tips
Maar ik moet er wel om lachen. :joy:

Wie weet krijg je wel wat luttele eurocenten korting, als je goed kunt zeuren.
En ja die bedragen hoesten de cliënten zoals @Joep1965 , @Roos79 en @SledgehammerNL en anderen die er niet om zeuren wel op voor jou korting en of cadeautje.
De aandeelhouders en KPN betalen het in ieder geval niet.

En met jou wens om korting te krijgen, betaal jij automatisch weer mee aan de volgende die er om zeurt.
De cirkel van plezier, zoals ik die noem.
Deze heb je zelf al gevonden neem ik zomaar aan

Dank je wel voor de informatie, om je toch wat uitleg te geven over marktwerking en dat de anderen die er niet om zeuren hier niet de dupe van zijn, wat informatie over hoe het in het bedrijfsleven functioneert 😃

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marktwerking

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Markt_(economie)

 

 

Hoi @Anthony R 

Hier nog wat leesvoer.

Reputatie 7
Badge +8

Vaak kan er wel wat korting af maar de actie kadootjes dat kan nooit 😉

Wel opletten dat je pakket ook wijzigt naar hussel als je dat nog niet heb en je dan dus andere voordelen zou kunnen missen 😉

Badge +12

Er om zeuren mag natuurlijk altijd. Alleen een bedrijf is niet verplicht je ook daadwerkelijk iets te geven.

Ik zit ook in het bedrijfsleven en werk met contracten (ik laat even in het midden wat dat dan is). Een klant mag mij vragen of hij bij het aangaan van een nieuw contract korting krijgt. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat dan moet geven. Daarom zijn contracten tegenwoordig maandelijks opzegbaar (na 1 jaar) zodat de klant vrij is om elders te gaan. Marktwerking staat niet gelijk aan korting. Wel de mogelijkheid tot onderhandelen maar daarmee betekent dat nog niet dat de ‘verkopende’ partij verplicht is hier gehoor aan te geven.