Beantwoord

Nieuw contract bij verhuizing

  • 12 June 2019
  • 6 reacties
  • 436 keer bekeken

Geachte LS,

Ik lees dit onderdeel nu even omdat ik er zelf ook mee in aanraking kom. Ik ben heel benieuwd hoe klant vriendelijk KPN nu werkelijk is. We hebben sinds jaar en dag een contract bij KPN Alles in 1 via Glasvezel. In April hebben wij contact gehad inzake een verhuizing naar een gebied zonder glasvezel en in het buitengebied. (Gesprek staat ook in ons dossier) Daarin word duidelijk vermeld dat we geen nieuw contract krijgen alleen de invulling moeten aanpassen (Experia box V10 kunnen we behouden moet alleen een 4G kastje bij. We weten dat we wat snelheid betreft terug gaan enz. maar er zou geen nieuw contract komen alleen een aanpassing.

Nou heden avond is hier wel een dikke streep doorgekomen. KPN wil nu niet meer mee werken en gaat voor een nieuw jaar contract. Willen wij dat na ca. 3 a 4 maanden opzeggen i.v.m. glasvezel in het buitengebied moeten we dus nog 8 maanden minimaal betalen voor iets waar we niks aan hebben.

Dit is werkelijk niet te geloven en we zijn van mening dat dit niet kan. Zo ga je niet met klanten om.
Wie kan ons hierbij helpen want we gaan echt geen 900 euro betalen voor niets.

groet,

Bernard

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 June 2019, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Tja, ik weet niet of een KPN-er (moderator) hier wat aan kan veranderen. Je hebt op je nieuwe adres geen glasvezel en zeker als je nu een Alles in 1 met de naam ''glasvezel'' erin hebt zou je dat sowieso niet kunnen meenemen. Maar wordt het op je nieuwe adres een van de huidige abonnementen. Met een nieuw jaarcontract.
Oude abonnementen "Glasvezel instap/standaard/premium" en "Thuis instap/standaard/premium" worden sowieso niet verhuisd in die vorm. Het wordt dan omgezet naar een huidig abonnement.

Alleen als die glasvezel op je nieuwe adres er eentje is waar ook KPN op levert, dan kan het nieuwe DSL / 4G abonnement overgezet worden. Anders zit je idd met nog een aantal maanden met DSL / 4G van KPN en glasvezel met een andere provider. Tenzij je wacht met die glasvezelprovider.

Als daar over een paar maanden ook glasvezel komt (niet eentje met kpn begrijp ik) is het een lastige keuze wat te doen tot die tijd.
Of je hebt een paar maanden niets of je hebt een paar maanden 2 abonnementen.
@PeterG je hebt een punt. Echter wat mij vooral steekt is dat er in de twee voorgaande gesprekken is aangegeven dat het wel kan. Daarnaast participeert KPN (als KPN) niet in het glasvezel netwerk waar we heen gaan, maar een zuster onderneming wel. We weten allemaal dat alle zuster ondernemingen straks ook gewoon KPN worden genoemd (offtopic: XS4ALL, moet en gaat ook gewoon KPN heten straks.)

Mijn punt is tweeledig, je hebt een contract met iemand voor het leveren van iets. Er is een toezegging gedaan, zonder verder voorbehoud, we hebben technisch uitgezocht wat er nodig zou zijn met de gevolgen voor de kwaliteit van leveren en een prijs berekend.
(Dit heeft ook de keuze voor het aansluiten op glasvezel beïnvloed, daarom zo snel mogelijk over naar de glasvezel verbinding, ik zou ten slotte per maand kunnen opzeggen.)
Ten tweede nu blijken in eens de contract van voor 2014 niet verhuist te kunnen worden, is maar 5 jaar mensen.

Groet,

Bernard
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Bernard! Ik begrijp dat je wat tegenstrijdige informatie hebt gekregen, dat is heel jammer. Ik ga m'n best doen om het goed voor je op een rijtje te zetten.

Normaliter bij verhuizen kan je oude abonnement gewoon meegenomen worden. Daar zijn twee uitzonderingen op. De eerste is inderdaad abonnementen ouder dan 2014. De tweede is als je iets bij je abonnement wilt toevoegen wat niet mogelijk is bij je huidige. Bij jou zijn beide van deze dingen van toepassing.

Je geeft aan dat je verhuist naar het buitengebied en dat je daar dan Sneller Internet Buitengebied bij je abonnement wilt/moet hebben. Daarvoor is het noodzakelijk om omgezet te worden naar een abonnement uit de huidige serie. Echter, dit hoeft niet te betekenen dat je dan ook een nieuw contract aangaat. Een nieuw jaarcontract is over het algemeen alleen van toepassing als je ook een korting krijgt op het nieuwe abonnement. Als er, in het systeem, een korting beschikbaar is, dan wordt deze automatisch voorgeselecteerd, waardoor er dan wel sprake is van een nieuw jaarcontract. Als je echter deze korting niet wilt, dan kan dit ook uitgezet worden. In dat geval blijft je oude contractstermijn actief. Wat betekent dat je dan ook maandelijks kunt blijven opzeggen.

Als je wilt kan ik dit voor je laten regelen. Dan heb ik wel je gegevens nodig. Vul je forumprofiel in. Graag je huidige gegevens in de bovenste velden, en dan het adres waar je heen verhuisd onderaan in 'Persoonlijke opmerking'.
Erik, alle gegevens ingevuld. Ik ben heel benieuwd... ik hoor graag van je.

Gr Bernard
Reputatie 7
Badge +30
Ter afsluiting: voor Bernhard is een verhuizing ingelegd met overgang naar abonnement uit de huidige serie, maar zonder korting. En dus zonder nieuw jaarcontract 😉
@Erik_ Klopt helemaal. Bedankt nog voor de hulp en mee denken. 👍