Vraag

Nieuw modem

  • 10 March 2021
  • 30 reacties
  • 410 keer bekeken

Een tijd geleden gebeld voor een nieuw modem. Wordt meteen moeilijk gedaan, alleen mogelijk als hier iets mis mee is einde verhaal. Nu zit het zo, ik heb geïnformeerd over dit modem (experia box v10a) en schijnt niet zo goed te zijn voor online games. Zelfs op KPN forum meerdere topics over te vinden. Dat heb ik gemerkt ook. Nu wil ik graag een ander modem proberen, kan mijn niet schelen welke alles behalve deze. Als er zo moeilijk wordt gedaan en het echt alleen kan als deze kapot is dan ga ik zodra als dat kan opzeggen en een andere ISP zoeken want dan krijg ik natuurlijk ook een ander modem. Helaas moet ik daarvoor nog een paar maanden wachten. Dus zeg het maar KPN, kan ik een nieuw modem proberen? Werkt het niet dan hoef ik ook niet van ISP te wisselen want dan weet ik tenmiste zeker dat het niet aan het modem ligt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Dizzer2030 

Waarom zou je na opzeggen naar een andere ISP zoeken ?

Zover ik weet krijg je als je je na die maanden weer aanmeld als nieuwe klant ook een gloednieuwe box.

De Experiabox V12 :wink:

Je bedoelt eerst opzeggen en dan weer aanmelden als nieuwe klant? Dan zit je toch een tijdje zonder Internet lijkt mij? Bovendien uit principe zal ik dan toch een andere ISP zoeken omdat ik er niet van hou als KPN zo moeilijk doet over een nieuw modem. Had deze natuurlijk ook zelf kunnen slopen en dan vragen voor een nieuwe, maarja, zo ben ik niet. 

Badge +19

Maar tegen welke problemen loop je dan? De v10a had kinderziektes maar is nu een prima modem. 

Online games gaat slecht. Maar als ik tegenwoordig de enige ben die klaagt dan zal het wel niet aan het modem liggen.. had wat oudere topics gevonden erover wist niet dat alles opgelost is. 

Badge +19

De echte gamer doet het bekabeld.  Doe jij dat ook?

Ja natuurlijk. Alvast voor het geval dat, bespaar je de moeite. Ik heb er genoeg verstand van en heb ALLES geprobeerd wat er maar is om te proberen. Tientallen topics op het Internet gelezen, pagina's lang met allerlei mogelijke oplossingen, ben er al weken mee bezig. Er blijft maar 1 ding over om te proberen en dat is een ander modem helpt dat ook niet dan weet ik het niet meer. Als dat het ook niet blijkt te zijn dan zit er maar 1 ding op, stoppen met online multiplayer games.  :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +24

@Dizzer2030 heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

DSL

Reputatie 1

Misschien kun je tijdelijk een modem van iemand lenen? Of misschien een 2e hands via marktplaats? De v10 (zonder a) wordt te koop aangeboden via de KPN webshop. Je ziet dit model dan ook regelmatig terug op MP.

Reputatie 7
Badge +24

DSL

Is er wel voldoende snelheid? Wat haalt u bij een speedtest?

Reputatie 7
Badge +24

Als je geld uit gaat geven, dan denk ik dat je het best een fritzbox aan kunt schaffen.

DSL

Er zijn mensen met KPN DSL met een ping van 6 ms, vrijwel net zo snel als glasvezel en veel beter dan wat b.v. Ziggo op de coaxkabel kan bieden.

Meestal is er ergens in het thuisnetwerk iets mis, kan heel diep verstopt en complex zijn, kan ook b.v. in je computer/OS zitten. Start je PC maar eens met een geheel ander OS (Linux LiveCD b.v.), Wifi van ExperiaBox uit en alleen maar die PC aangesloten via kabel. Als je dan met  speedtest test, zal er hopelijk een heel ander beeld ontstaan. Maar wat is doorgaans je ping/jitter?

Ping is goed. Internetsnelheid is goed. Dat is het vreemde. Zoals ik schreef heb ik al tientallen topics doorgelezen, geen zin om weer 100 stappen te doorlopen want ik ken ze allemaal al. Maar bedankt voor de moeite, enige optie wat nog over is na alles uitprobeerd te hebben is een ander modem proberen. Dat is het enige wat ik wilde. Maar dat gaat blijkbaar niet gratis lukken via KPN. En dat is jammer, want zoiets kost klanten. Weet dat ze bij andere providers niet zo moeilijk doen. Misschien dat iemand hier aan het management bij KPN kan doorgeven dat het niet slim is om moeilijk te doen over een ander modem uitproberen. 

Ping is goed. Internetsnelheid is goed.

Dat is dan een sterke aanwijzing dat er met je netwerk thuis, kabels en je modem niks mis is. De modem is in staat om met voldoende hoge snelheid data te transporteren naar een speedtest server en ook de latency van een enkel datapakket naar die speedtest server is goed.

Maar dat zegt niks over de verbinding en routering tussen jouw PC en de online game servers. Die kan voor jouw wijk of regio wel heel omslachtig, lang en dus slecht zijn. Komt geregeld voor dat KPN (ook andere providers) aan het sleutelen is met routering, waardoor bepaalde servers heel traag lijken.

Maargoed, je had alles al nagelopen, dus ook dit zal het dan ook wel niet zijn en toch vraag je in een eigen nieuw topic om hulp. Dan rest kennelijk niks anders dan voor 200 euro ofzo een FB modemrouter te kopen. Of overstappen naar een andere provider die netwerk van KPN huurt.

Als het zou kloppen wat jij zegt over wijk, dan heb ik lijkt mij sowieso pech en dat ik daar dan niks aan kan doen. Dan gaat een ander modem mij ook niet helpen. Maar goed, ik vond het wel het proberen waard. Je weet maar nooit. Maar ik ga dus echt niet voor 200 euro zo een FB modem kopen met het risico dat het niks uit gaat maken. Dan liever overstappen naar een andere provider en gratis een ander modem uitproberen. Het soort hulp waar jij het over hebt vraag ik niet om, lees mijn OP nog maar eens door. Mijn enige doel is het uitproberen van een ander modem en of dat nog gaat lukken via KPN maar blijkbaar dus niet. Dan is dit topic ook meteen een klacht en een tip aan KPN om voortaan niet zo moeilijk te doen omdat dit klanten scheelt en dus niet slim is. Eerste de beste topic van een andere provider wat ik vind vraagt iemand met een probleem om een ander modem en krijgt er meteen 1 zonder dat er moeilijk wordt gedaan, kijk, zo hoort het. 

Eerste de beste topic van een andere provider wat ik vind vraagt iemand met een probleem om een ander modem en krijgt er meteen 1 zonder dat er moeilijk wordt gedaan, kijk, zo hoort het. 

Welke provider? En post eens een link waar dat staat.

Je kan doorgaans met een VPN een andere routering afdwingen of eens even via smartphone hotspot proberen of dat uitmaakt. Of anders gewoon overstappen. KPN stuurt niet zomaar even een ander modem om te proberen, dat weet je allang, als je niet tevreden bent over KPN, moet je een andere provider nemen dus nu overstappen. Je kan je contract afkopen als wilt, is allemaal een kwestie van geld.

Telfort: https://forum.telfort.nl/internet-267/xboxen-met-de-v10a-87559 Diegene vroeg er niet eens 1 die kreeg er gewoon 1 om uit te proberen. Kan KPN nog wat van leren. Nee, KPN stuurt niet “zomaar” even een ander modem (alsof mensen daar “zomaar” om gaan vragen), dat dit dom is en veel klanten verliest ga ik niet nog een keer uitleggen. Gewoon dom beleid. Bovendien, zoals ik al eerder zei, kan ook zelf dat modem slopen en dan bellen van “modem is kapot wil graag een nieuwe” dus hoe bedoel je dom beleid. 

 

“moet je een andere provider nemen en dus nu overstappen”….

Ten eerste ik moet niks en ten tweede nu overstappen maak ik ook zelf wel uit want ik heb er geen haast mee. Maar dat ik ga overstappen dat is nu wel duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +24

Telfort bestaat niet meer. En misschien is het zomaar een ander modem toesturen daar wel mede de oorzaak van. Wat dat betreft is het verwijzen naar forum van een provider die niet meer bestaat nu juist niet zo'n best voorbeeld 😜

Reputatie 3

En dan nog, diegene had een v10a en kreeg er weer een v10a voor terug.

En aan het einde gebruikt diegene weer de V8 met een aparte router erachter.

Dus dat zonder probleem omruilen valt ook wel weer mee.

Online games, wat versta je daaronder. 

Nogal een heel erg breed begrip. PC, PS5, Switch, over Wifi, Oculus, etc etc.

Normaliter maakt het gebruik van een Router/modem zoals de Experiabox V10A of een andere niets uit (of er moet echt iets mis zijn met bijvoorbeeld de poorten).  

Reputatie 4
Badge +3

Ik gebruik een Experia V10A en daarachter een Ubiquiti EdgerouterX met Ubiquiti AC Lite’s accesspoints. Dit werkt prima op een 500Mbit lijn. Ik haal vaak 490Mbit Down en 530 Mbit up. Latency van 3 tot max 6ms op glasvezel. En ik heb ook rechtstreeks een laptop bekabeld aan de Experia V10A gehangen en dat ging even snel. Ik weet dat de Experia V10A eruit gegooid kan worden, maar zo blijf ik support van KPN houden.

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Dizzer2030! Zo te lezen heeft de community al proberen mee te denken. Als je internetverbinding, ping, snelheid allemaal goed is. Wat doet jou dan vermoeden dat een andere V10a (want de kans is erg groot dat je die opgestuurd krijgt) het probleem oplost? Dat begrijp ik nog niet helemaal. Kan het wellicht ook aan de server liggen bijvoorbeeld?

Welke down-/uploadsnelheid haal je bij jou thuis? Hoeveel apparaten zijn verbonden. Kan het wellicht aan de bandbreedte liggen? 
 

Hallo Lisa,

geen idee waarom dat het probleem zou oplossen maar het is het laatste wat over is om uit te proberen aangezien ik echt van alles al heb geprobeerd. Als ik een andere v10a terugkrijg dan liever niet, dan een ander modem anders valt er niks uit te proberen want met het modem is niks mis. 1 Voorbeeld van een spel is Fifa 21 bijvoorbeeld. Goeie ping en toch beweegt alles aan mijn kant in slowmotion en niet voor de tegenstanders. Met een ander voetbalspel PES precies hetzelfde. Op 2 verschillende spelcomputers dus daar ligt het ook niet aan. DMZ aangezet dus alles poorten open, maakt niks uit. Down en uploadsnelheid gewoon wat ik hoor te halen, ligt het niet aan. Ik ga nog maar 1 x herhalen dat ik al tientallen topics heb doorgelezen en al het mogelijke heb geprobeerd wat er te proberen is. Zelfs een andere monitor aangeschaft. Verschillende kabels geprobeerd. Andere controller. Elke instelling voor de modem zelf uitgeprobeerd. Alles. Wel beetje raar dat ik dan weer een v10a zou krijgen aangezien nieuwe klanten al een tijd de nieuwste modem krijgen.. ?? Gaat het niet lukken via KPN dan zit er niks anders op als zodra contract is afgelopen van provider wisselen. Misschien maakt het modem ook niks uit maar dan heb ik in ieder geval echt letterlijk alles geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +8

KPN biedt de mogelijkheid om een eigen modem te gebruiken. Ik zou daarom als advies geven, oriënteer je welk modem aan je wensen voldoet en schaf dat dat aan. Mocht het toch niet bevallen, dan stuur je het weer terug.

Bij een overstap naar een andere provider, is het namelijk ook maar afwachten wat je toegestuurd krijgt...

Reputatie 7
Badge +24

Voorbeeld van een spel is Fifa 21 bijvoorbeeld. Goeie ping en toch beweegt alles aan mijn kant in slowmotion en niet voor de tegenstanders.

Waar gamed u eigenlijk op? Op een pc of op een console? Xbox? PlayStation?