Vraag

Nieuw modem, maar deze valt zonder reden vaak uit!

  • 9 December 2020
  • 18 reacties
  • 331 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

Sinds een tijdje is mijn Experiabox V10a ingeruild voor jullie nieuwste modem, te weten de KPN Box 12. Deze wisseling heeft plaats gevonden nadat ik een storing ervaarde in mijn internet. Nadat ik over deze storing met KPN belde, konden ze er weinig aan doen. Alleen een wisseling van modem zou kunnen helpen.

Uiteindelijk bleek een paar dagen later dat de storing niet in mijn huis zat (gelukkig!) maar ergens extern. Niets meer aan het handje zou je zeggen. Echter… sinds dat ik het nieuwe modem heb, valt deze dikwijls zonder enkele aanleiding uit. Mijn internet valt dan volledig weg en de box lijkt zichzelf te resetten.

Dat is erg vervelend, omdat ik in deze tijd natuurlijk thuiswerk. Ik denk dat het inmiddels al wel een keer of 7 is gebeurd, terwijl ik de box nog helemaal niet zo lang heb! Hebben jullie enig idee of hier wat aan te doen is? 

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,

Kevin Klunder


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi @Kevinijvv94 . Welkom op het forum.

Dus eigenlijk is het probleem nooit weggeweest en herstart het nieuwe modem ook telkens? Dat is foute boel en wil ik graag nakijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Hey @Erwin_,

Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld. 

Het probleem is wel opgelost, dat lag buiten mijn huis. Het probleem was dat mijn internet verschrikkelijk traag was, daarom heb ik een nieuw modem gekregen. Dat bleek dus niet de oorzaak, want dat lag buiten mijn huis.

Echter heb ik nu dus eigenlijk een nieuw probleem: het modem valt iedere keer zomaar uit. Vanochtend ook weer om 07:59 uur.

Hopelijk kun je er wat mee!

Reputatie 7
Badge +24

Nieuw is niet altijd beter.

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

@Kevinijvv94 : Heel vreemd. Ik krijg nu helemaal geen contact met jouw modem.

Ben je momenteel wel online, @Kevinijvv94 ?

@Kevinijvv94 : Heel vreemd. Ik krijg nu helemaal geen contact met jouw modem.

Ben je momenteel wel online, @Kevinijvv94 ?


Hoi @Erwin_ ,

Ja hoor, ik ben de hele avond / dag verder online geweest!

Ik denk dat mijn software gisteren in de war was. Ik kan alles nu weer meten.

Heb jij onlangs nog een totale reset van die v12 gedaan? Zo niet, zou je dat kunnen proberen. Zo ja, hoe ziet het aansluitpunt van KPN er uit? Waar zit het precies? Kun je dat omschrijven (foto zou fantastisch zijn). 

@Erwin_  Wat is een totale reset? Hoe doe ik dat?

Hij viel zojuist weer weg, om 21:00 uur… en op het moment van typen valt hij er zomaar weer uit… dit is echt pas sinds dat ik het nieuwe modem heb..

 


Zo is hij aangesloten, KPN Box 12 zit direct in het stopcontact, 1 internetkabel loopt naar de draadloze verbindingsset, die in een ander stopcontact zit. De andere loopt naar de TV.

Reputatie 7
Badge +24

En wat valt er uit? Alles? Tv ook?

En wat valt er uit? Alles? Tv ook?

Hey @Nick83,

Thanks voor je reactie!

Ja alles valt uit! De hele box valt weg, alle lampjes gaan uit en heb dan geen TV en internet meer!

@Kevinijvv94 : gezien de voorgeschiedenis (ik zie een ticket waarin ze van alles in de wijkcentrale hebben vervangen) en deze symptomen, leek het mij handig om een monteur voor jou in te boeken.

Die komt vanmiddag tussen 14:00 en 16:00. Laat je weten hoe het afloopt? 

Reputatie 7
Badge +24

En wat valt er uit? Alles? Tv ook?

Hey @Nick83,

Thanks voor je reactie!

Ja alles valt uit! De hele box valt weg, alle lampjes gaan uit en heb dan geen TV en internet meer!

Alle lampjes? Ook power?

@Kevinijvv94 : gezien de voorgeschiedenis (ik zie een ticket waarin ze van alles in de wijkcentrale hebben vervangen) en deze symptomen, leek het mij handig om een monteur voor jou in te boeken.

Die komt vanmiddag tussen 14:00 en 16:00. Laat je weten hoe het afloopt? 

 

@Erwin_ ,

De monteur is zojuist vertrokken en heeft het een en ander geconstateerd. Hij vertelde dat mijn aansluiting heel gek was gemonteerd. Bepaalde aansluitkabels waren niet ‘recht’ gemonteerd, wat voor een echo zou kunnen zorgen op de lijn. Daarnaast waren de kleuren van de kabels ook heel raar, wat niet klopte. Hij zei letterlijk: als mijn baas had gezien dat het zo gemonteerd was, zat ik nu zonder baan.

Hij kon inderdaad ook zien dat er soms een aantal minuten geen internet was. HIj heeft wat aangepast en hoopt dat het nu goed is. Hij meld hem aan als ‘monitor klant’ om te kijken of het deze week nogmaals gebeurd.

@Kevinijvv94  Oef, dat is geen reclame voor die vorige monteur :-(  

Laten we hopen dat hiermee de zaak stabiel is gemaakt. Mocht je deze week weer issues ervaren heb je waarschijnlijk een inbelnummer gekregen, klopt dat?

@Kevinijvv94  Oef, dat is geen reclame voor die vorige monteur :-(  

Laten we hopen dat hiermee de zaak stabiel is gemaakt. Mocht je deze week weer issues ervaren heb je waarschijnlijk een inbelnummer gekregen, klopt dat?

Hey @Erwin_ ,

Ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad?

Ik heb die inderdaad gekregen. Maar ik denk dat deze nu niet meer geldig is helaas, ik ervaar nog steeds dezelfde problemen als voor dat de monteur is geweest. Net, ongeveer 5 minuten geleden viel hij weer uit en afgelopen week nog een keertje!

We hebben samen weer een ticket aangemaakt. Je word binnen 3 werkdagen teruggebeld door een speciaal team ( het systeem denkt dat er de afgelopen maanden twee monteurs zijn geweest en dan lukt het niet om direct een derde te sturen).  Ik ga er van uit dat hier toch weer een nieuwe monteur uitrolt.

Ik hoop dat het dan voor eens en altijd opgelost gaat worden!. Ik lees het graag. 

@Kevinijvv94 Ik zie dat er weer een monteur is geweest. Hoe is het nu?

@Kevinijvv94 Ik zie dat er weer een monteur is geweest. Hoe is het nu?

Hey @Erwin_ ,

De monteur is inderdaad geweest. Deze heeft alles opnieuw aangelegd en de Experia v10 box er weer tussen gedaan. Ben nog niet voldoende thuis geweest de afgelopen dagen om het goed te kunnen testen. Maandag begin ik weer met werken, dus dat is een mooie testcase!

Ok! Ik lees het wel, mocht het misgaan. Werkze!