Beantwoord

nieuwe aanvraag gaat niet goed

  • 15 April 2020
  • 12 reacties
  • 111 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb internet pair bonding + tv kastje aangevraagd.

 

Ik heb een v10a modem geleverd gekregen. Die is volgens mij niet geschikt voor pair bonding.

Ik heb een sms gehad gisteren dat ik de handel kon aansluiten. De v10a modem komt niet online. Blauw en rood lampje.

 

Ik heb een zyxel modem geconfigureerd aan de hand van de kpn instellingen die op de website staan.

Deze komt wel online op het kpn netwerk.

 

Er gaat iets niet goed dus. Gebeld met klantenservice, maar die verwees weer door naar kpn netwerk. Deze gebeld en u wordt zo terug gebeld. Dat is ook al weer even geleden.

 

Wie van de kpn forum moderators wil hier is induiken.

Ik wil graag dus pair bonding en heb een v10 modem nodig ipv de ontvangen v10a.

Op het eerste pair staat dus waarschijnlijk een kpn signaal (kreeg ipadres in kpn range) op mijn eigen modem, met de v10a gebeurt er niets.


Op het tweede pair gebeurt er zowel met de kpn als eigen modem niets. Dus daar staat waarschijnlijk geen dsl signaal op.

 

mijn gegevens staan ingevuld in mijn forum account.

alvast bedankt voor de reactie

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 April 2020, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Pimternet , de V10a ondersteunt inderdaad geen bonded koper, maar omdat jij bonded koper hebt aangevraagd, maar nog niet hebt, heb je een V10a gekregen.

Als het systeem herkent dat jij bonded koper hebt had je ook automatisch een V10 gekregen.

Ik weet niet of er voor bonded koper nu een monteur komt (i.v.m. Corona), want hij/zij heeft namelijk de speciale Y-kabel bij zich om op het modem aan te sluiten nadat hij/zij eerst de centrale (kast) heeft aangepast op jouw aansluiting.

 

Een y kabel heb ik hier nog liggen uit het verleden dat ik kpn klant was. Dus dat is geen probleem en kan ik zo aansluiten.

Een y kabel heb ik hier nog liggen uit het verleden dat ik kpn klant was. Dus dat is geen probleem en kan ik zo aansluiten.

Hallo @Pimternet , maar een KPN-monteur zal aan de kant van de centrale ook nog werk moeten verrichten.

Een y kabel heb ik hier nog liggen uit het verleden dat ik kpn klant was. Dus dat is geen probleem en kan ik zo aansluiten.

Hallo @Pimternet , maar een KPN-monteur zal aan de kant van de centrale ook nog werk moeten verrichten.

Ja, maar dat lijkt mij toch geen probleem. Deze lijn is ook opgeleverd. Zal meer zijn dat ze niet thuis willen komen. Maar hier hoeven ze niets te doen. De eerste lijn is ook opgeleverd. Maar goed, ik hoop even een reactie hier van kpn te krijgen of ze mij kunnen helpen. 

Reputatie 7
Badge +24

HI Pim, welkom op het forum. 

Ik zie dat de verbinding bij wel is opgeleverd, maar als VDSL. Bonding is op jouw adres wel beschikbaar maar nog niet in orde gemaakt. Verder zie ik dat er vandaag een afspraak met je is gemaakt om dit alsnog in orde te maken, zowel in de centrale als bij jou thuis. Herken je dit? Een afspraak op 11 mei tussen 12 en 14 uur.

HI Pim, welkom op het forum. 

Ik zie dat de verbinding bij wel is opgeleverd, maar als VDSL. Bonding is op jouw adres wel beschikbaar maar nog niet in orde gemaakt. Verder zie ik dat er vandaag een afspraak met je is gemaakt om dit alsnog in orde te maken, zowel in de centrale als bij jou thuis. Herken je dit? Een afspraak op 11 mei tussen 12 en 14 uur.

Hi Alex,

Bedankt voor je reactie.

Dat klopt. Ik ben door jullie gebeld. Eerst een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen en toen kwam het modem online en zagen jullie mijn gegevens en order. 
 

De mevrouw heeft hierna direct de pair bonding aanvraag ingediend. Dus in theorie alles geregeld. Nu de praktijk nog 😁. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Reputatie 7
Badge +24

Top, dan komt het overeen met wat ik hier zie. Voor nu ga ik ervan uit dat het in orde zal worden gemaakt, behalve als we nog gekkere tijden gaan meemaken, hehe. :grin:

Kpn heeft de aanvraag vervroegd dus gisteren en vandaag een kpn monteur gehad. Helaas is mijn eerste ader paar (ergens in de straat) defect. Dus nu moet er een grondploeg komen voor reparatie.

 

Dit verklaard ook waarom ik dus storing ervaarde op het eerste ader paar. De snelheid werd steeds beroerder en de lijn viel soms uit. Nu doet deze helemaal niets meer 😂

 

De tweede paar die eigenlijk toegevoegd zou worden is nu mijn eerste lijn geworden. Dus wel een stabiele lijn nu, maar nog geen pair bonding om de snelheid te verhogen.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

 

Het is jammer dat kpn hier een kast die tussen de woning en centrale inzit nog niet actief gemaakt heeft. Anders zou het wellicht over 1 ader paar al een stuk beter gaan wat beter snelheid.

 

Misschien kan kpn is kijken of er een upgrade gedaan kan worden zodat deze wijk ook op een actieve straatkast kan komen. 

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat het nu in ieder geval stabiel is. Ik zie ook dat het nu in behandeling staat bij de juiste afdeling, dit wordt in ieder geval goed opgepakt. Voor nu een kwestie van afwachten, helaas. 

Fijn dat het nu in ieder geval stabiel is. Ik zie ook dat het nu in behandeling staat bij de juiste afdeling, dit wordt in ieder geval goed opgepakt. Voor nu een kwestie van afwachten, helaas. 


De pair bonding draait. Lijn 2 die het nog deed is wel in snelheid wat lager in getraind dan de andere. Maar daar kon volker wessels niets mee. Dit is voor kpn om hier naar te kijken. Andere bewoners (even nummers die op wijkcentrale zitten) hier in de straat klagen over lagere in train snelheden en blokjes. De oneven nummers zitten op een actieve straatkast. Waarom onze kast niet omgebouwd is, is weer een raadsel.

Kunnen jullie iets op afstand iets meten? 


Die man gaf aan dat er ook wel is een defecte of instabiele kaart is van de dslam? 
 

Nog een vraag; in mijn account loopt een order en hierdoor kan ik geen wijziging meer doorgeven. Dit is al een tijdje zo. Kan je hier naar kijken wat dit nog is, zodat ik een wijziging kan doorgeven. Nedankt

Modem internet viel zojuist even weg

 

waardes zijn weer wat lager geworden

 


Dit was het een paar jaar geleden, toen ik ook pairbonding bij kpn had.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie dat de monteur die bij jou is geweest de order niet heeft gesloten en in onderzoek heeft geplaatst. Overigens heel goed van de monteur. Vandaar ook dat je niets kunt wijzigen. Het staat nu in behandeling bij een speciale afdeling die hiermee bezig is. Mijn advies is om dit nog af te wachten, als ik die order sluit kunnen zij namelijk niets meer doen.