Beantwoord

Nieuwe Experia Box, maar kan wifi niet vinden op laptop

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 553 keer bekeken

Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag. Vandaag is er een monteur van KPN langsgekomen om een nieuwe router te installeren (KPN box 12). Via mijn telefoon kan ik gewoon op de nieuwe wifi, en ook bij mijn huisgenoten is het nieuwe internet prima, zowel op de telefoon als op de laptop. Ik krijg echter geen verbinding op mijn laptop. De nieuwe wifi staat niet tussen de beschikbare netwerken, terwijl dit bij mijn telefoon wel het geval was. Moet nu de kabel gebruiken.

Ik heb even gezocht maar kwam er niet uit, en ben ook verder geen held in dit soort dingen. Ik weet nu niet of het aan mijn laptop ligt of dat ik iets verkeerd heb gedaan.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat veel dank

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door RBxx 21 October 2020, 14:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Maks

 

Welkom op het forum. Dat is een vervelend probleem. Kan je tijdelijk een netwerk kabel aansluiten op je laptop en box 12. Als goed is heb je dan internet. Zoja dan even alle windows updates draaien. Dan wordt waarschijnlijk jou wifi kaart in jou laptop ook geupdate en kan je daarna wel gebruik maken van de wifi. 

Hoi @rpkoops,

Ik zit inderdaad op de kabel nu en heb internet. Ik heb zojuist alle updates gedraaid, maar ik kan nog steeds geen verbinding maken met de wifi. Geen idee wat ik nu moet doen.. wellicht systeemherstel?

Groet

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Maks 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Reputatie 6
Badge +10

Hi @Maks, welkom en goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat er al wat tips zijn gegeven om het probleem te verhelpen. Kun je aangeven of de tip van Ruud het probleem ook heeft verholpen? We horen het graag van je!

Reageer