Beantwoord

Nieuwe gateway en Broadband PoP, voorbereiding op migratie vanuit XS4ALL?

  • 24 February 2022
  • 3 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Gewoon even benieuwd.
Zou dit met de migratie van XS4ALL naar KPN te maken hebben? 😉

Als stats-freak die geregeld zijn log-file checkt op bijzonderheden (zoals een nieuw IP of iets dergelijks) na een onverwachte reboot van zijn Fritzbox of DSL-verbinding, viel mij dit dus op. Je ziet hier dat mijn XS4ALL verbinding opeens verbonden is met een totaal andere nieuwe gateway en een Broadband PoP die dr22.2f300 heet. En dát na vele jaren, minimaal 5 jaar zelfs. 😋

Het IP-adres is overigens gelijk gebleven.

Ik maak mij totaal geen zorgen, maar betekent dit dat dit een voorbereiding is op de migratie van XS4ALL naar KPN?
 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 March 2022, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

@AriënClaij65 . Ik sluit niks uit.  Ik ga dit even voor je navragen. 

@AriënClaij65 . Dit staat los van migratie.  Dit is een technische gebeurtenis die met zogenaamde BRAS (Broadband Remote Access Server.) te maken heeft.

Het lijkt er op dat jij op een reserve BRAS bent overgegaan. Die systemen werken op basis van redundantie.  Misschien is er, toen dit gebeurde bij jou in de buurt een storing geweest en dan zorgt dit er dus voor dat jij daar niks van merkt. (behalve wat je dus uit het log oppikte ;-) )

Reputatie 7
Badge +9

@AriënClaij65 . Dit staat los van migratie.  Dit is een technische gebeurtenis die met zogenaamde BRAS (Broadband Remote Access Server.) te maken heeft.

Het lijkt er op dat jij op een reserve BRAS bent overgegaan. Die systemen werken op basis van redundantie.  Misschien is er, toen dit gebeurde bij jou in de buurt een storing geweest en dan zorgt dit er dus voor dat jij daar niks van merkt. (behalve wat je dus uit het log oppikte 😉 )

Dat verklaart het dus 🙂. Iemand anders vertelde mij dat ook deze week.

Nu ben ik inmiddels gemigreerd naar KPN, en heb ik dus ook een andere gateway (een andere BRAS dus).

Maar hier moest ik wel even om lachen…

In de nacht van 3 maart ging ik weer terug naar de dr12.d12.  Maar hé… Dat is een lage intraining op de DSL. Maar liefst 20 mbit down en 1 mbit up. 🤣

Maar drie minuutjes later:

Hé, we zitten weer op de reserve BRAS met de normale snelheid die ik hoor te hebben.

Ik heb geen idee hoe het afliep, omdat ik nu gemigreerd ben. 😊