Nieuwe hardware bij monteurs: XGS-PON ONT

  • 19 July 2023
  • 81 reacties
  • 11386 keer bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben bang dat jij veel meer Chinese spullen in huis hebt dan dat je denkt.

Klopt inderdaad. Maar probeer het echt tot een minimum te houden. Soms ontkom je er niet aan. 

Reputatie 7

Ik ben bang dat jij veel meer Chinese spullen in huis hebt dan dat je denkt.

Klopt inderdaad. Maar probeer het echt tot een minimum te houden. Soms ontkom je er niet aan. 

Laat ik het dan nog iets krachtiger zeggen, ik denk dat het overgrote meerendeel van jouw elektrische en elektronische apparatuur uit China komt. Zelfs jouw Philips apparaten komen daar vandaan. Kijk maar eens op de stickertjes van jouw apparaten, ik denk dat op vrijwel elk stickertje "Made in China" staat.

Reputatie 7
Badge +8

 

Shanghai Bell CO Ltd. : https://onestore.nokia.com/asset/210747

Vind dit wel zorgelijk, Chinese spullen zou ik niet al te graag in huis willen hebben.

Dan is je huis vrijwel leeg denk ik met apparatuur

Ooit werd de waterkoker 55km verderop gemaakt,…

 

Toch komt die tegenwoordig ietsje verder weg op 7535km afstand  🤤

Reputatie 7
Badge +16

Dan is je huis vrijwel leeg denk ik met apparatuur

Maar lees is goed wat ik zeg? Jij en @wjb doen allebei een aanname. 
Ik zeg letterlijk dit :

Vind dit wel zorgelijk, Chinese spullen zou ik niet al te graag in huis willen hebben.

Ik zeg nergens dat ik geen Chinese spullen heb, ik zeg dat ik ze niet al te graag wil hebben. Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie op het punt komen dat ik geen Chinese spullen zou hebben. 
 

Reputatie 7
Badge +8

Dan is je huis vrijwel leeg denk ik met apparatuur

Maar lees is goed wat ik zeg? Jij en @wjb doen allebei een aanname. 
Ik zeg letterlijk dit :

Vind dit wel zorgelijk, Chinese spullen zou ik niet al te graag in huis willen hebben.

Ik zeg nergens dat ik geen Chinese spullen heb, ik zeg dat ik ze niet al te graag wil hebben. Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie op het punt komen dat ik geen Chinese spullen zou hebben. 
 

Ben ook wel benieuwd waar je leest dat ik zeg dat je dan niks in huis heb.

Ik zeg dat hij dan vrij leeg is ik zeg niks over geen spullen heb,

Reputatie 7

Dan is je huis vrijwel leeg denk ik met apparatuur

Maar lees is goed wat ik zeg? Jij en @wjb doen allebei een aanname. 
Ik zeg letterlijk dit :

Vind dit wel zorgelijk, Chinese spullen zou ik niet al te graag in huis willen hebben.

Ik zeg nergens dat ik geen Chinese spullen heb, ik zeg dat ik ze niet al te graag wil hebben. Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie op het punt komen dat ik geen Chinese spullen zou hebben. 

Ik geloof niet dat er iemand gezegd heeft dat jij geen Chinese spullen zou hebben. Wel heb je zelf geschreven dat je dat tot een minimum wilt beperken. Dat laatste is waar ik op reageer want je moet vandaag de dag wel van heel goede huize komen om apparatuur te vinden die niet in China gemaakt is. Zelfs de "puur Amerikaanse" iPhone komt zo ongeveer uit China.

Reputatie 7
Badge +12

 

@JanD

Ik dacht dat journalisten hun info altijd moeten verifiëren voordat ze deze plaatsen in de media?

Dat gebeurd al jaren niet meer, tis tegenwoord klakkeloos napraten / schrijven wat ze horen

Nou daar ben ik het niet mee eens om iedereen over één kamp te scheren. Maar ik vind wel dat Jarco Kriek er een handje van heeft om maar gewoon wat te schrijven. Hoor en wederhoor vindt af en toe plaats bij TotaalTV.

 

Vindt het wel oprecht vervelend, ik deel deze info omdat ik weet dat er op dit forum veel actieve leden zijn die elkaar goed helpen. En dan wordt er een nu artikel over geschreven en volledig uit context gehaald. Dat is niet waarvoor ik het doe en kan me ook voorstellen dat KPN dat niet tof vindt. Weet niet of ik dan in het vervolg nog wel een "primeur" wil delen met dit in het achterhoofd.

Zie ook dat het artikel op TotaalTV al drie keer is gedeeld, en dat gaat naar mensen die geen enkele correctie zien die wel op dit forum staat.

Reputatie 7
Badge +5

@Ik_Combineer daar kan je helaas niet veel aab doen , we waarderen je technische info :)

 

Reputatie 2

Werd tijd. Ik heb al tig van die Chinese troep versleten en sinds 22/10 vorig jaar een klacht lopen van eindeloze uitval en kapotte ONT.

Dingen zijn belachelijk slecht. Alleen in de laatste 3 weken (sinds 27/06) er al 4 versleten. Volgens Klantreacties, Service plus en de monteurs kunnen ze helaas niets behalve eindeloos de ONT vervangen, want verder is alles goed. 
 

Misschien dat de Nokia eindelijk de problemen oplost. Misschien krijg ik ‘m bij de volgende monteurs afspraak wie weet! Leuk om te zien dat er wel ontwikkeling in zit. 

Reputatie 7

Ik heb sinds 2010 een glasvezelaansluiting en er is bij mij nog nooit een NTU van Genexis stuk gegaan.

Wel is deze één keer vervangen (ik denk in 2014) omdat ik van een 100Mbps naar een 200Mbps abonnement ging en dus omgezet moest worden van een EoF (100Mbps) naar een GoF (1Gbps) aansluiting.

Reputatie 7
Badge +16

@Ik_Combineer Ik zal mij niet teveel aantrekken van Jarco Kriek. Ik heb al eens met hem een discussie gehad. Laatst was er ook een artikel over TV+ waarin onder andere mij allerlei woorden in de mond gelegd werden. Toen ik vroeg om hoor en wederhoor was het antwoord dat meneer daar min of meer geen zin in had. Sindsdien neem ik totaaltv niet meer serieus. 

@wjb en @MennoG78 Ik ga stoppen met deze discussie. Meer omdat er van alles wordt bijgehaald en ik alleen maar zeg dat ik het zorgelijk vind dat kpn in zee gaat met een chinees bedrijf. Ik vind het niet relevant om dan te moeten delen hoe leeg mijn huis wel of niet is. 

 

Reputatie 7
Badge +24

In principe is Nokia geen Chinees bedrijf. De print die er in zit komt uit China. Maar …

Hoe zit dat bijvoorbeeld bij een Fritzbox? Word gemaakt door een Duits bedrijf. Maar word de print die daar in zit daadwerkelijk ook in Duitsland gemaakt? Of komt die net zo goed uit China? 

Reputatie 7

Meer omdat er van alles wordt bijgehaald en ik alleen maar zeg dat ik het zorgelijk vind dat kpn in zee gaat met een chinees bedrijf. Ik vind het niet relevant om dan te moeten delen hoe leeg mijn huis wel of niet is. 

Er is niemand die jou vraagt om te delen hoe leeg jouw huis wel of niet is. Het enige wat ik jou probeer duidelijk te maken is dat het vrijwel onmogelijk is om elektrische en elektronische apparatuur uit China te weren omdat vrijwel al die apparatuur (gedeeltelijk) in China geproduceerd is.

Reputatie 7
Badge +16

@wjb nogmaals respecteer mijn vraag om hierover op te houden. Ik ga verder ook niet meer reageren. 

Reputatie 7
Badge +16

Er wordt hier een leuk interessant nieuwtje gedeeld door @Ik_Combineer (waarvoor dank) en het topic draait de hele andere kant op: vind ik jammer. Vriendelijke verzoek om on topic te blijven.

Reputatie 1

Benieuwd of bij mij op 3 augustus nog een Genexis of deze Nokia ONT wordt installeerd. Zou in het “aansluitpakket” zitten maar er komt wel een monteur voor langs. 

Benieuwd of bij mij op 3 augustus nog een Genexis of deze Nokia ONT wordt installeerd. Zou in het “aansluitpakket” zitten maar er komt wel een monteur voor langs. 

Hallo @Ed_G de Nokia is (nog) niet geschikt voor zelfmontage, daarom komt er een monteur.

Staat ook in het openingstopic van @Ik_Combineer 

Reputatie 7
Badge +12

Benieuwd of bij mij op 3 augustus nog een Genexis of deze Nokia ONT wordt installeerd. Zou in het “aansluitpakket” zitten maar er komt wel een monteur voor langs. 

Hallo @Ed_G de Nokia is (nog) niet geschikt voor zelfmontage, daarom komt er een monteur.

Staat ook in het openingstopic van @Ik_Combineer 

De Genexis wordt nog wel gewoon uitgeleverd, het is zo ver ik weet niet de bedoeling dat we de genexis gaan vervangen maar puur dat we twee opties hebben. Dus als @Ed_G in zijn installatiepakket een ONT krijgt is dit een genexis, en als die deze niet meegestuurd krijgt zal de monteur er een leveren. Aanvankelijk van zijn voorraad kan dat een genexis of nokia zijn. Persoonlijk heb ik nog 1 genexis op voorraad en daarna ga ik de Nokia pas leveren. Is maar net waar we zin in hebben. 😁

Reputatie 4
Badge +3

Zowel de Genexis als de Nokia zijn goede opties voor een ont-apparaat. De Genexis-ont-apparaten die bij sommige klanten na een stroomstoring kapot gingen, zijn inmiddels vervangen door een revisie. Hierdoor zijn beide ont-apparaten nu goed.

In deze tijd van schaarste van onderdelen is het belangrijk om niet afhankelijk te zijn van één leverancier. Het is goed dat er meer leveranciers zijn voor XGS-Pon-apparatuur. Dit zorgt ervoor dat er meer keuze is en dat de prijzen lager zijn. Bovendien is het voor de leveranciers een stimulans om hun apparatuur te verbeteren.

Technieken zoals XGS-Pon zijn gestandaardiseerd, dus het maakt in de praktijk niet uit welk merk je apparatuur is. Je kunt dus gerust kiezen voor de Genexis of de Nokia ont-apparaten.

Reputatie 2

Weet iemand of de adapter van een Genexis het ‘snel’ zou kunnen begeven? Ik heb bij de installatie van een Genexis ONT de bijgeleverde adapter gebruikt maar die deed het niet. Toen heb ik maar uit een oude doos een adapter gepakt en dat gaat wel goed. 

Reputatie 7
Badge +8

Weet iemand of de adapter van een Genexis het ‘snel’ zou kunnen begeven? Ik heb bij de installatie van een Genexis ONT de bijgeleverde adapter gebruikt maar die deed het niet. Toen heb ik maar uit een oude doos een adapter gepakt en dat gaat wel goed. 

Zal wel loslopen hier doet hij het al 3 jaar zonder problemen 

Reputatie 4
Badge +3

Elke adapter kan kapot gaan, ook de betrouwbare merken zoals Dell. Ik heb vandaag zelf ervaren hoe snel een adapter kapot kan gaan. De stroom viel uit in mijn huis en de hoofdzekering was gesmolten. De laptoplader was van Dell. Kan elk moment fout gaan met elke adapter die wisselstroom omzet naar gelijkstroom.

Reputatie 7
Badge +10

Even wat nuance aanbrengen…

Nokia Networks bestaat nog altijd en heeft niets meer te maken met de mobiele telefoon tak die al lang geleden over werd genomen en waarvan nu alleen nog de merknaam wordt gebruikt.

Net als de meeste westerse bedrijven laat Nokia Networks haar apparatuur in China produceren maar het is geen Chinees bedrijf. De Chinese overheid schrijft voor dat, wanneer je ook voor de Chinese markt wil leveren, dat dit moet gebeuren in een joint venture met een Chinees bedrijf en dat is Sjanghai Bell. 

Dit is dus een hele andere constructie dan bijvoorbeeld Huawei dat wel 100 procent Chinees is.

Verder diverse redeneringen over het waarom gelezen maar er is maar 1 de juiste: één is geen.

Met andere woorden: alleen Genexis je ONT's laten produceren geeft risico's. Beter neem je bij twee verschillende producenten je ONT af en spreid je de risico's.  Iets dat KPN al ondervond bij de samenwerking met ZTE in het verleden. Dat mocht ineens niet meer en KPN moest halsoverkop omschakelen naar Arcadyan. 

 

En tot slot: @Ik_Combineer Bedankt voor het delen!

Ik zag ergens een foto dat een klant een Box12 + Nokia NT kreeg, blijkbaar word deze inmiddels ook direct aan klanten uitgeleverd.

Reageer