Nieuwe KPN aansluiting wordt steeds vertraagd

  • 25 December 2019
  • 3 reacties
  • 96 keer bekeken

Precies dezelfde ellende bij mij.

Heb een nieuwbouwkavel. Glasvezel verhuizing ruim van tevoren aangevraagd en er zou eerst op 7 november een monteur komen maar die werd weer afgeblazen omdat het netwerk nog niet klaar was en ze konden totaal niet vertellen wanneer dit wel ging gebeuren. Daarna werd het ‘week 50’, toen ‘eind december 2019 en nu krijg ik net een mail van Teltec in Rijssen dat er een monteur de glasvezel gaat verzorgen op 21 januari 2020!

Wanneer stopt dit? Ik vind dit echt te zot voor woorden! Wat een super slechte service. En waarom hoor ik nu nooit wat de oorzaak is dat de buren WEL internet hebben en ik niet????? Ook hoorde ik iets van een escalatiemanager. Die heeft ook niets meer van zich laten horen. Je moet blijkbaar de juiste connecties hebben of gaan dreigen om iets voor elkaar te krijgen.
Ik wordt steeds aan het lijntje gehouden en afgescheept met een noodpakket waarbij ik elke 3 dagen moet bedelen om 50GB data. Ik wil echt dit jaar nog een fatsoenlijke internet aansluiting. Als ik dit had geweten was ik meteen naar Ziggo gegaan en ik zal dat vanaf nu ook iedereen aanraden want dit is echt beneden alle peil!

KPN heeft zijn zaakjes echt niet op orde en sinds de opsplitsing praten de onderdelen niet met elkaar en gooien ze alle problemen over de muur. Ondertussen kopen ze zelfstandige alle glasvezelbedrijfjes op zodat ze de aanleg goed kunnen frustreren ten voordele van hun koperdraadjes.

Het noodpakket is niet werkbaar het is zelfs nog slechter dan ‘internet buitengebied’ wat ik eerst had. Dan heb je iig nog een 3MB DSL lijntje en daar bovenop een 4G versnelling tot 30MB. Nu is het echt ruk en ik kan het signaal ook niet over mijn huis verdelen met routers.

KPN: ze beloven je van alles (‘ja hoor alles is gereed voor een glasvezel pakket!’) maar ze laten je lekker in de stront zakken als het niet lukt (‘we hebben de monteur weer uit de planning gehaald want het netwerk is nog niet gereed’). Weet waar je aan begint!

Bij nieuwbouw: altijd Ziggo nemen en als KPN / reggefiber / (willekeurige andere glasvezelaanlegboer) na een paar jaar de boel eindelijk goed op de rit heeft kun je eens denken aan overstappen (als je het aandurft)

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dag DeKoning, welkom op het forum.

Ik baal hier ook ontzetten van, ik ken ook 3 andere gevallen persoonlijk. Het nare hiervan is dat ik er helemaal niets aan kan doen. Netwerk NL is de kabelbeheerder die alles rond moet hebben voordat wij ook maar iets kunnen leveren. Ze zijn de wholesale partij waarbij een provider zoals wij, Tele2 etc. diensten afnemen. Het enige wat ik kan doen is een verzoek daar neerzetten om contact met je op te nemen. Wél kan ik voor een noodpakket zorgen om toch te kunnen internetten via 4G en voor televisie via internet. Vul in dat geval je profiel in zodat ik dit in gang kan zetten mocht het nog niet zijn gedaan.

Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is. Ik wens je in ieder geval fijne kerstdagen een goede jaarwisseling. 

Hoi Alex_P.

Had gehoopt op meer via dit forum. Helaas. Zoals je had kunnen lezen heb ik al een noodpakket via 4G. Helaas is de databundel van 50GB met ons gezin van 7 personen er vrij vlot doorheen. Had zelf ook niet in de gaten dat we zoveel gebruikten maar dat is de realiteit dus had liever een dikkere bundel gehad zodat ik maar 1x per week hoefde te bellen of liever helemaal niet.

Waar ik zo van baal is dat jullie geen realistisch beeld scheppen van de echte status van jullie infrastructuur. Zeg dan gewoon dat jullie graag een dienst willen verkopen maar nog niet weten wanneer het netwerk daarvoor geschikt is. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben. in Juni 2018 gaven jullie al aan dat KPN glasvezel mogelijk was in onze nieuw te bouwen wijk. Het resultaat is nu dat sommige huizen wel een aansluiting hebben en sommige niet. Waarom is dat? Het lijkt wel of alle kabels nog ergens fysiek in een wijkkastje moeten worden gekoppeld. Waarom is dat niet allang gedaan? Die kabels liggen echt al een jaar in en de oranje kabel lag rond april al op ons perceel klaar.

Heb KPN in augustus gebeld: "wanneer moet ik de verhuizing regelen?" Antwoord: "een maand van tevoren is prima.”. Bel ik op in oktober: “Oh u wilt een aansluiting. Dan maken we nu even een aansluitings dossier aan waar reggefiber mee aan de slag kan”. De datum van verhuizing is allang bekend en de glasvezel boeren beginnen pas te bewegen als de maximale termijn erop zit.

Als KPN dit weet moeten ze mij hier dan toch over adviseren en zeggen dat je een half jaar van tevoren moet aanvragen! Ze moeten geen mooi weer verkopen wat ze niet waar kunnen maken.

We wisten bijvoorbeeld dat de nutsbedrijven erg lang over doen over aansluiten en hebben dus die aanvraag erg vroeg gedaan.

Ben nu ontzettend teleurgesteld in KPN.

Ik zou inderdaad heel graag contact met netwerk NL hebben zodat ik weet waar ik op zit te wachten en waarom ik alleen de klos ben en de buren bijvoorbeeld niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had graag meer voor je willen betekenen, sorry dat ik je zo teleur moet stellen. Het snelste is om ze even te benaderen, zie hieronder. Wat je noodpakket betreft: zou je mij een privébericht willen sturen met het simkaartnummer van je noodpakket? Dan kan ik dit aanvullen zonder dat je hoeft te bellen met ons.