Beantwoord

Nieuwe KPN Box 12 i.c.m. Experia wifi aansluiten, is dat plug & play?

  • 14 March 2022
  • 3 reacties
  • 1497 keer bekeken

Hallo allen,

 

Ik ben een leek wat betreft aansluitingen. Ik heb van KPN een nieuwe KPN box 12 gekregen (ik heb een Experia box 10  thuis). Ik heb ook Experia wifi (2 stuks) thuis voor wifi op de eerste verdieping en de zolder. Vanmiddag ga ik de niewe box ophalen bij een afhaalpunt, en de oude box inleveren. Mijn vraasg is dan, hoe sluit ik de nieuwe box aan? is het gewoon de stekkers weer terug en klaar, of moet ik het een en ander doen op de box? De experia wifi is nog bedraad aangesloten op de Experia box. Moet dat ook bij de nieuwe? En zo ja, blijft alles hetzelfde, dus gewoon plug&play? Of moet dat ook weer ingesteld worden? De eeste keer lukte het mij niet met die wifi extenders, en moest een monteur langskomen omdat master geen master was en iets met slave of zo iets. Dus internet thuis was slecht. Dat had de monteur netjes opgelost toen. Nu maak ik me dus zorgen met die nieuwe box, dat alles weer overnieuw moet. 

Is het door een leek te doen? Gewoon plug&play? of met minimale aanpassingen, die een leek ook begrijpt? Ik weet nu dat de eerste wifi punt die aangesloten is op de Experia box 10 master is, en de tweede wifi punt op de eerste verdieping een slave is. Blijft dat ook zo met de nieuwe box 12, of wordt de box 12 nu master en worden de beide 2 wifi punten slaves? Kunnen ze ook dan draadloos?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 March 2022, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @rustavii, inmiddels heb je de Box 12 opgehaald. Is het gelukt met aansluiten? Want het inderdaad plug and play. Stekkers uit de V10. Deze weer in de Box 12 en klaar. Al is het bij het aansluiten van een nieuw modem wel altijd goed om deze een reset te geven. Dan krijgt deze de nieuwste software binnen. 

En ja de Experia Wifi's blijven met een kabel aangesloten. Dus niets meer dan kabels erin en eruit. 

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het dan vooral weten. 

Bedankt. Was inderdaad plug en play. Geen problemen ondervonden bij het aansluiten. Ik heb het niet gereset, maar ga het alsnog wel doen. 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed. Mocht er nog iets zijn, dan hoor ik graag weer van je.